שנה באה שנה הלכה ואני אשתה כמו מלך - סרוגים

שנה באה שנה הלכה ואני אשתה כמו מלך

למי קונים יין? לכולם. הולכים להתארח? מה מתאים למי? איזה יין לקנות לחברים האינטליגנטיים שלכם? ומה לקנות לאלה החברתיים? ומה עם אלה שבכלל לא אוהבים יין? ומה עם אלה שיש לכם המון יינות? אור רייכרט בהמלצות ליינות שיעשו לכם את השנה החדשה

שנה באה שנה הלכה ואני אשתה כמו מלך

ראש השנה בסרוגים. שנה באה שנה הלכה ואני אשתה כמו מלך

זה לא היה קל. מדובר בחתיכת ניסיון שהעמידו אותי במערכת סרוגים. לטעום המון, אבל המון יינות. מזל שלקחתי רכבת, כי יומיים אחרי זה לא הצלחתי לנהוג.

הפעם חילקתי את הטור למתנות. למי קונים יין? לכולם. הולכים להתארח? מה מתאים למי? איזה יין לקנות לחברים האינטליגנטיים שלכם? ומה לקנות לאלה החברתיים? ומה עם אלה שבכלל לא אוהבים יין? ומה עם אלה שיש לכם המון יינות?

יש לי תשובה להכל, אז שנה טובה ומתוקה, תשתו הרבה ובאחריות.

לחברתיים

המיזם החברתי "ארקוסטיל למען ילדי בית איזי שפירא" מציע לרגל ראש השנה וחגי תשרי מארז יינות מסדרת "אוצר היין", סדרה שפותחה בשיתוף הסומלייה רות בן ישראל, עבור לקוחות המיזם. המארז כולל:

יין אדום יבש מסדרת קלאסיק של יקבי ברקן שיוצר מענבי קברנה סוביניון ושיראז אשר נבצרו בכרמים של יקבי ברקן. שילובם של ענבים אלו בבלנד, יוצר יין עשיר ומלא בארומות פירותיות ובטעם נפלא ומרגש שנעשה במקצועיות ובאהבה במיוחד עבור מיזם "ארקוסטיל למען ילדי איזי שפירא".

יין לבן חצי יבש מסדרת קלאסיק של יקבי ברקן שיוצר מענבי אמרלד ריזלינג ופרנץ' קולומברד אשר נבצרו בכרמים של יקבי ברקן. שילובם של ענבים אלו בבלנד, יוצר יין עשיר בארומות טרופיות ובמתיקות מעודנת שנעשה במקצועיות ובאהבה במיוחד עבור מיזם "ארקוסטיל למען ילדי איזי שפירא".

מחיר: 100 ₪

את המארזים ניתן להשיג ברשת חנויות ארקוסטיל קיטצ'ן הנבחרות, בחנות לוסי'ס בבית איזי שפירא ברעננה, או בטלפון 1-700-707-127 שלוחה 1 (בעבור חברות וארגונים)

למפרגנים הישראלים

מארז ג'ין לבנטין

המארז כולל בקבוק ג'ין לבנטיני 500 מ"ל וכוס מעוצבת. הגין עשוי מ-100% לתת שעורה, בדיוק כמו הוויסקי, ועובר זיקוק משולש. שילוב מנצח של מגוון תבלינים משוק לוינסקי בתל אביב המעניקים למשקה טעם עמוק וארומה עדינה (זעתר, קליפות לימון, תפוז, קמומיל, לואיזה, קינמון ופלפל שחור). הג'ין מומלץ ביותר לשתייה נקי, עם או בלי קרח והוא גם בסיס נהדר לקוקטיילים האהובים והמוכרים, מרטיני וג'ין אנד טוניק. 46% אלכוהול.

מחיר מיוחד רגל החגים 172 ₪.

לאוהבי הוויסקי

מארז ניק מייק (New Make) – המארז כולל בקבוק של תזקיק ניו מייק 500 מ"ל, כוס מעוצבת וחוברת מתכונים לקוקטיילים מרעננים וטעימים. הניו מייק הוא תזקיק שקוף העשוי מ-100% לתת שעורה בריטית ואשר מהווה את הבסיס לוויסקי האיכותי של המזקקה. מומלץ לשתייה נקי, עם מעט מים, או כבסיס לקוקטייל. 50% אלכוהול.

מחיר מיוחד רגל החגים 152 ₪.

לצרפתים

יקב DAVID – Cotes Du Rhone (לבן)

יינות קוט דה רון יקב דיויד (צילום: אפרת אשל)

סדרת יינות Frederic Daniel של יקב דויד של היקב, השוכן בחלקו הדרומי של אזור היין Cotes Du Rhone שבדרום צרפת מביא לנו את הקוטס דו רון, בלנד של גרנאש לבן, רוסאן ומרסאן.

צבע בגווני צהוב וזהב עם ארומה של פירות בשלים, עם רמיזות של אפרסק ומשמש בטעם גוף בינוני ועדין, המעניק סיומת ארוכה, נעימה ורעננה.

במיוחד לצד דגים, גבינות עזים ומנות מתובלות.

Cotes Du Rhone, Frederic Daniel, David, Red (אדום)

בלנד של סירה, גרנאש נואר ומורבדר. בצבע אדום עמוק עם גוונים סגולים, עם ארומה ברורה של אוכמנויות. טעמים רכים ומרקם קטיפתי בחלל הפה. רמיזות של וניל. סיומת נעימה.

מומלץ להגיש את היין בטמפרטורה צוננת של 15-17, ולפתוח את הבקבוק כמה דקות לפני השתייה עם עדיפות לדיקנטר. מתאים במיוחד לצד בשר טלה, אוכל ים תיכוני וגבינות רכות.

למשפחתיים

צילום: אייל קרן

מהדורות חגיגיות לסדרות היין: SelecteD ו-Private Collection

לקראת ראש השנה, יקבי כרמל, מציעים לשולחן החג ומשיקים מהדורות חגיגיות של הסדרות Private Collection ו- SelecteD: מהדורת וינטאג' לסדרת SelecteDהכוללת סלקטד קברנה סוביניון 2017 וסלקטד אמרלד ריזלינג 2017 המעוצבים בתווית וינטג' מקורית, ומארז טעימות Private Collection הכולל שלושה יינות מוקטנים, קברנה סוביניון, שיראז ומרלו, אשר זכו במדליות זהב בתחרות Best Value.

Private Collection

Private Collection בעלי אופי מורכב, בוגר, ארומטי ומחוספס ונוכחות בולטת, היינות הלבנים בעלי חומציות גבוהה ותומכת, רעננים ומתאימים לשילוב עם ארוחות קלות או מנות פתיחה..

לרגל חגי תשרי יקבי כרמל משיקים מארז במהדורה מוגבלת של שלישיית יינות מוקטנים בגודל של 375 מ"ל, קברנה סוביניון, שיראז ומרלו, בשביל שכולם יטעמו קצת מהכל.

מחיר המארז 55 ₪.

SelecteD

לרגל חגי תשרי משיקים יקבי כרמל מהדורה מוגבלת של Selected בעיצוב וינטג' המהדורה הכוללת את היינות הנבחרים בסדרה: סלקטד קברנה סוביניון 2017 וסלקטד אמרלד ריזלינג 2017.

מחיר לבקבוק 24.90 ₪. ניתן להשיג ברשת שופרסל עד גמר המלאי

לאקסלוסיבים – יקב ויתקין

ויתקין גרנאש בלאן 2017

בארומות פרי הדר עדינות, אפרסק ועשבוניות שמזכירה שקדים ירוקים שלא כמו רוב היינות הלבנים האחרים שיבואו לידי ביטוי כאשר הם צוננים מאוד, ויתקין גרנאש בלאן 2017 ייהנה מחשיפה מסוימת לחמצן ולכן מתפתח בצורה מרשימה כשהוא מתחמם מעט בכוסות.

מתאים למנות ראשונות על בסיס דגים, עוף ובשרים מעושנים.

יקב ויתקין מסע ישראלי מהדורה מיוחדת 2016

מסע ישראלי 2016 מאופיין בצבע ארגמן-סגול עמוק, בעל ארומות עסיסיות של פטל אדום ושזיף שחור. פרחוניות בולטת ומעט עשבי תיבול ים תיכוניים. זהו יין עשיר, מלא ונדיב בעל רעננות חיונית, מורכבות טובה, גוף מאוזן וסיומת ארוכה המוכן לשתייה כבר בצעירותו.

מתאים ללוות מגוון רב של מאכלים החל ממגוון של טאפסים ועד נתחי בשר עסיסיים במחבת ברזל.

לאוהבי הגאדג'טים

תוויות השם Name-me

סדרה חמודה של תוויות מיתוג, רב פעמיות שניתן להעביר בקלות ממוצר למוצר. ניתן לשטוף במדיח כלים. התוויות מעולות לקישוט וברכה- כתוספת לבקבוק יין, צנצנות דבש, קופסאות עוגיות ועוד.

מדובר בפיתוח ישראלי המיוצר ומשווק בארץ ומציע מגוון פתרונות לבידול ומיתוג מוצרים.

פשוט כיף לתת לאוהבי היין.

לאלגנטיים:

טוליפ קברנה סובניון 2017

סדרת טוליפ

יין עשיר ופירותי בצבע שחור סגלגל עם רמזים של קפה ועץ קלוי, גוף בינוני, פירות שחורים, אוכמניות ופירות יער. ליין סיומת עמוקה ומעניינת.

מחיר: 75 ₪

מארה ווייט MARE WHITE2017

צילום: רן הילל

יין זה הינו שילוב ייחודי בין ענבי מרסן מהגלבוע וענבי פרנץ' קולומבר מגפנים בוגרות באזור בנימינה.

ליין ארומות פירותיות ורעננות גוף קל עד בינוני וסיומת חמצמצה מרירה ונעימה.

מעולה לצד דגים ומנות ראשונות.

מחיר: 79 ₪

לאנטיליגנטים:

BRAVDO סוביניון בלאן 2017

יין לבן אלגנטי ומורכב, צבעו בהיר, מעט עשבי, לימוני, יבש כמעט פריך. מרענן, צעיר ומלא חן, מרקמו עדין ודק, טעמו מודגש ועשיר בטעמי פרי, מאופיין במינראליות גירית חיננית וסיומת פרי טרופי צעיר.

מחיר:80 ₪.

BRAVDO מרלו 2016

צילום אייל גוטמן

BRAVDO מרלו 2016 – יין אדום ובוהק בצבעו, ניחוחו מורכב ומפולפל, פרי צעיר, בשל ומלא חן. דובדבן ואוכמניות עם מעט פרחוניות, שוקולד ותיבול ים תיכוני של מחטי אורן וטימין. היין מרחף בעדינות על הקו הדקבין עוצמתי למאופק. בעל מתיקות מרומזת, טאנינים רכים וחומציות פרי חיננית. מרקמו רך ועגול, מלא גוף ונוכחותו מורגשת זמן רב.

מחיר: 130 ₪.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו