" " גיבור של העולם ילד | סיפור מיוחד על הצלת חיים - סרוגים

גיבור של העולם ילד | סיפור מיוחד על הצלת חיים

אבישי בדלבייב אובחן כחולה במחלת דם קשה כבר בגיל שלושה חודשים, ונזקק לתרומת מח עצם כדי לשרוד. במאגר הלאומי למח עצם של עזר מציון נמצא עבורו תורם-יעקב גאון, בגיל שנתיים וחצי בוצע תהליך ההשתלה ויעקב ניצל והחלים. ד"ר ברכה זיסר, מנהלת המאגר: "סיפורם של אבישי ויעקב מבטא את ערך הערבות ההדדית"

גיבור של העולם ילד | סיפור מיוחד על הצלת חיים
  צילום: אילן ספירא

מעט לאחר שנולד אובחן אבישי בדלייב כחולה באנמיה נדירה שצפויה הייתה להחמיר ולהפוך ללוקמיה. הוריו ישראל ואנסטסיה קיוו שמצבו ישתפר, אך כשהיה בן שנתיים וחצי הרופאים הבהירו כי רק תרומת מח עצם תציל את חייו. למזלם נמצא תורם מתאים במאגר הלאומי של "עזר מציון". תהליך ההשתלה עבר בהצלחה ואבישי נולד מחדש.

אבישי, כיום בן 5, אובחן כחולה בגיל שלושה חודשים. אמו מספרת כי "הוא היה חיוור ורמת המוגלובין שלו הייתה נמוכה מאוד. עשו לו בדיקות, ובגיל חצי שנה אמרו שהוא צריך לעבור השתלת מח עצם". אבישי החל לקבל עירוי דם בקביעות, וכל המשפחה נאלצה להתאים עצמם למצב ולהקדיש את זמנם למלחמתו של אבישי, אביו שהתפטר מעבודתו לצורך כך סיפר "זה היה קשה מאוד, כל המשפחה נרתמה ועזרה, וקיבלנו תמיכה מעזר מציון".

כשאבישי היה בן שנתיים וחצי, הרופאים קבעו כי עליו לעבור השתלת מח עצם, ולאחר שבועיים נמצאה התאמה גנטית עבורו במאגר הלאומי של עזר מציון. התורם הוא יעקב גאון, סגן נשיא אוניברסיטת אריאל כיום, שבאותה תקופה שימש כסמנכ"ל ארגון צהר.

גאון סיפר כי הצטרף למאגר כארבע שנים וחצי לפני אותו מקרה, במהלך קמפיין ארצי למציאת תורם מח עצם עבור הילדה עמית קדוש. "התקשרו אלי מעזר מציון, בתחילה חשבתי כי רוצים תרומה כספית" מספר גאון, "אבל אז הסבירו לי שנמצאתי מתאים לתרום מח עצם לילד חולה לוקמיה, מיד אמרתי כן, התעוררו חששות אבל כמובן שהסכמתי".

לתרומה לחצו כאן

ב-24 בפברואר 2006 בוצעה ההשתלה. "זה היה תהליך קשה" מספר ישראל על הימים לאחר ההשתלה שעבר אבישי בנו, "קשה לראות ילד בן שנתיים וחצי בוכה ואי אפשר לעזור לו, זה חוסר אונים".

לפני כשלושה חודשים התקיים מפגש מרגש בן אבישי ומשפחתו נפגשו לראשונה עם האדם שהציל את חייו- יעקב גאון.

"לא היה לי מה להגיד, רק לחבק את האיש שהציל את הבן שלי" מספר ישראל, וגאון מוסיף "אני שמח לראות את אבישי בריא, זאת סגירת מעגל" .

"מרגש לראות את אבישי בריא ומרגש לראות את האיש שהציל אותו", אומרת מנהלת המאגר, ד"ר ברכה זיסר. "סיפורם של אבישי ויעקב מבטא את ערך הערבות ההדדית, שהוא ערך יסוד של עזר מציון".

המאגר הלאומי למח עצם של עזר מציון הוקם לפני כעשרים שנה, ונמצאים בו קרוב למיליון תורמים פוטנציאליים, כאשר עד היום נעשו קרוב ל-3,000 השתלות מצילות חיים.

כל אחד יכול לסייע בהצלת חיים על ידי הצטרפות למאגר בנתינת דגימת רוק פשוטה, ועל ידי תרומה כספית לעזר מציון עבור בדיקת הדגימות, שעלות כל בדיקה היא 180 ש"ח. כדי שעוד חולים יוכלו לנצח את המחלה ולקבל את חייהם בחזרה כמו אבישי, הם צריכים אתכם.

לתרומה לחצו כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
זה החסד הגדול מכולם - כל הכבוד מר יעקב גאון
אלעד | 05-09-2018 22:46
מעורר השראה
2
כל הכבוד יעקב...
אריאל נווה | 03-03-2022 18:38
כל הכבוד יעקב גאון
3
יעקב גאון -...
יגאל פרץ | 03-03-2022 18:40
יעקב גאון - מנהל ישר הגון ומקצועי עם ערכים ודרך ארץ