"יותר כיפות סרוגות- מדינה יותר חזקה" - סרוגים

"יותר כיפות סרוגות- מדינה יותר חזקה"

בראיון לעיתון 'שביעי' דוחה תא"ל (במיל') אביגדור קהלני את הטענות כי הצבא והמדינה עוברים תהליך של 'הדתה' ואומר כי "ככל שיהיו יותר כיפות סרוגות נהיה חזקים יותר"

author-image
"יותר כיפות סרוגות- מדינה יותר חזקה"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

תא"ל במיל' וחבר הכנסת לשעבר, אביגדור קהלני, בעל עיטורי המופת והגבורה ממלחמות יום כיפור וששת הימים, שעורר לפני כשנתיים סערה כשאמר בהתייחסו לנסיון של צה"ל לשלב חיילות במערך הלוחם כי "תפקיד האישה הוא להיות אמא ולהביא ילדים", עומד לימין הציונות הדתית ודוחה את הטענות ל"הדתה" בצבא ובמדינה.

במסגרת ראיון שהעניק לעיתון 'שביעי', אמר קהלני כי "ככל שיהיו לנו יותר כיפות סרוגות, המדינה תהיה יותר חזקה".

קהלני התייחס גם למצב במדינה ולתפקודו של ראש הממשלה בנימיו ואמר: "יש לנו ראש ממשלה מצוין. המצב הביטחוני משביע רצון, והמצב הכלכלי עוד טוב ממנו ביחס למדינה קטנה".

כשהתבקש להתייחס לכך שרבים סבורים שהמצב בדרום רחוק מלהיות שבע רצון, השיב קהלני: "אין לנו מה לעשות בעזה. זה המקום הכי צפוף בעולם. זה פתרון קשה ומורכב. במצב שאנחנו נמצאים בו, אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להיות חזקים".

קהלני דחה גם את הביקורות נגד חוק הלאום ואמר: ""חוק הלאום מצוין. הוא שומר על אופיה היהודי של המדינה וימנע את זכות השיבה של הפלסטינים".

למרות המסרים המעודדים שלו בראיון, יש גם משהו שמטריד את קהלני: "מטריד אותי עתידה של המדינה. הדור של היום יותר חכם, יותר טוב ביכולות, יותר גבוה בראש ובפיזיות, ראה עולם, חזק בטכנולוגיה, יודע לנתח דוחות מודיעין וסייבר, ויש לו נתונים טכניים שמקלים להתמודד עם הבעיות. אבל השאלה היא כמה הוא מפונק, כמה כוח סיבולת יש לו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
יותר כיפות סרוגות = סוף המדינה הזו אבל חלק
אונקלוס | 23-08-2018 10:49
יצליחו לברוח לפני כן.
די לבלבל את המוח
שבי | 23-08-2018 11:10
הכיפות הסרוגות (הפלג המתון שהוא גם הרוב הדומם) הם האיזון הנכון בין החילונים לחרדים מה רע בכיפה סרוגה כמו אלייקים רובינשטיין ?ציבור שמשלב אמונה ומדע וצבא ותרבות רדיפת היהדות היום יותר גרועה מתקופת מפאי . מצד אחד שואלים למה החרדים לא מתגייסים ומצד שני חיילים דתיים עושים להם את המוות הכל היה בסדר בשבעים שנות סטטוס קוו שלא הציבור הדתי הפר אותה יותר מהדתה לכאורה ישנה החלנה מואצת של קנאים חילוניים חולניים שעל הרוב החילוני המתון והסובלני להוקיע אותם כמו שאני מוקיע את ההקצנה בשולי החברה שלי ויחד נשלב ידיים לטובת הכלל ועתיד המדינה
2
חלק
צורי | 23-08-2018 10:57
נפל לך חלק מהשכל
3
קהלני פוליטקאי, ומזמר על פי מה שנוח לו באותו
דני | 23-08-2018 11:01
כ
4
אכות החיילים בצהל
איש קבע לשעבר | 23-08-2018 11:09
חברים יקרים! כל מילה חקוקה בסלע. גבור ישראל מר קהלני תת אלוף במיל יודע בדיוק מה שהוא אומר כן ירבו קצינים וחיילים סרוגים ואני גם אומר כן ירבו חיילים חילוניים איכותיים אני כאיש חינוך רואה מול עיני תלמידים חילוניים יוצאי חבר העמים שהיום הם קצינים לוחמים ואוהבי הארץ פשוט תענוג לעין לסיכום מעולה לראות כמה שיותר קצינים וחיילים סרוגים זה מעלה את הרף בצהל רק לא קצינים שהם ניתמכי הקרן החדשה !
5
כיפה סרוגה
גיל | 23-08-2018 11:31
מאחורי כל כיפה סרוגה עומדים הרבה יותר ערכים מכל מגזר אחר . הסיסמא לרחוב החילוני בעיקר התל אביבי אכול ושגול כי מחר תיבול
6
כל הכבוד לקהלני. אבל אין זה חידוש
עם ישראל חי | 23-08-2018 11:58
המקובל הרב לסרי: תוך 10 שנים כל צה''ל יהיה בידי הסרוגים הגיבורים
7
צודק. כל המדינה צריכה להיות כיפות סרוגות בעזר
יפה יוסף | 23-08-2018 12:40
קהלני אומר שהבעיה של עזה זו הצפיפות אז איך אפשר להוסיף שם ישובים יהודיים.זו לא הצפיפות אלא שהם ערבים על כל המשתמע מכך.מיהו קהלני? סרוג חילוני או חרדי?
8
ישר כוח
נוריה | 23-08-2018 13:20
אביגדור קהלני אמרת נכון...תזה תשובה לאביב גי'פה שילך לגור בעזה שם יתנו לו כבוד גדול....אתה צודק אביגדור...
9
כוחו של צה"ל בכיפות הסרוגות.
חלי | 23-08-2018 15:12
יום אחד, יצאו במרוכז הכיפות הסרוגות לחופשה מצהל אין צבא ואין הגנה לישראל. אלה בחורים שמגנים על המדינה מתוך קדושה ובחרוף נפש. מי יגן? צפונבונים.
10
קהלני
המורה להסטוריה | 24-08-2018 8:52
מטומטם ברמות שגובלות בפיגור. מספיק לשמוע אותו פעם אחת להבין שהאיש פשוט טיפש. לא בכדי הוא לא הצליח לעבור מבדק לקצונה ורק אחרי שהתבכיין קיבל דרגות בלי קורס.
11
לנפות מצהל וכוחות הבטחון גורמי שמאל
דוד | 24-08-2018 9:55
בעיקר מיחידות המודיעין כי הם סכנה לבטחון המדינה! להחיל אורח חיים מסורתי דתי בכל יחידות צהל. כי שמירה על זהות יהודית ובטחון הם בכפיפה אחת. הכוונה אורח חיים מסורתי דתי, להחיל יותר בפקודות את השבת,מועדי ישראל,השתתפות בהרצאות על ידי רבנים , בהדרגה לפטור גיוס בנות מצהל,כך העם יתחזק אמן
12
החליפו את בני הקיבוץ
יעל | 24-08-2018 10:38
פעם רוב החלוצים , הטייסים, החיילים הקרביים , היו הקיבוצניקים.היום הסוגים מחליפים אותם.
13
שבוע טוב
אני | 25-08-2018 20:31
אני גם נורא אוהבת את המיתיישבים הבעייה היא בגמרא הקיצונית הגלותית והם בעצם ברחו לחרדיות. הגמרא היא שורש הבעייה היא פרשנות ענף מהאמונה אבל כולה גלותית ולהשליך אותה על ארץ ישראל זה לא פר. היא כהונה והיא מסייעת לכהונת אהרון ברק מיזה שיבעים שנה. אבל הלו הלו פה זה תנך זה נבואה זה אצילות הנבואה זה הוד הדר. שני אלה חוסמים מהנבואה מילהופיע לא מכירים בה ביכלל. נורא מדהים אותי האדישות שבהם לנבואה. היא משגעת וניפלאה והיא רוחה האדיר מרחף על כל התנך כולו ולא במיקרה. לא מבינם ביכלל את התנך. לא הגמרתיים ולא האהרון ברקיות