חושש שחלית בעכברת? גם בשבת פנה לבית חולים - סרוגים

חושש שחלית בעכברת? גם בשבת פנה לבית חולים

בעקבות השבת הקרבה והחשש מפגעי העכברת שבה חלו רוחצים בנחלים בצפון, קורא הרב מנחם פרל ראש מכון צומת לציבור לא להסס ולפנות לרופא, למרכז רפואי או לבית החולים במקרה של חשש מהדבקות בעכברת אם אחד מתסמיני המחלה מופיעים

חושש שחלית בעכברת? גם בשבת פנה לבית חולים
  הרב גדעון פרל

לתבהלת העכברת, יש נפקא מינות גם לשבת. בעקבות השבת הקרבה והחשש מפגעי העכברת שבה חלו רוחצים בנחלים בצפון, קורא הרב מנחם פרל ראש מכון צומת לציבור לא להסס ולפנות לרופא, למרכז רפואי או לבית החולים במקרה של חשש מהדבקות בעכברת אם אחד מתסמיני המחלה מופיעים.

בתשובה לפניות שהגיעו למכון, כתב הרב פרל כי מי שרחץ בנחלים שהוגדרו כמסוכנים וחש בשבת ברע, חייב לבדוק את הענין ובמקרה הצורך לטלפן או לנסוע בשבת לרופא, למרכז רפואי או להתפנות לבית החולים.

"גם ספק סכנת חיים דוחה את השבת לכן על אדם החש בתסמינים של מחלה זו, בפרט חום גבוה (39 מעלות צלזיוס) או כאבי שרירים, דלקת בלחמית העין וכד', ורחץ במקורות המים בצפון בשבועיים שלשה האחרונים, לגשת להיבדק במרכז רפואי."

לדבריו: "אין להסס להתקשר לרופא בשבת! ואם יש ספק של ממש, ומרחק ההליכה לבית החולים לא בר הליכה, יש לנסוע לשם בשבת"

במקרה של נסיעה עדיף במידת האפשר לעשות זאת באופניים, ברכב חשמלי (לכתחילה עם פקוד שבת של מכון צומת) או כל רכב אחר (לפי סדר עדיפות זה), כולם באים בחשבון כשמתגלים תסמינים אלו בשבת זו.

עם זאת, הרב הדגיש כי אין להגביר פאניקה מיותרת בכלל ובפרט בנושא התיירות בגולן ודבריו מתייחסים רק למי שביקר בנחלים שעליהם התריע משרד הבריאות ובשבת יחוש שלא בטוב.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
השתגעתם לגמרי? ברור שללכת - פיקוח נפש!!!
הרב פיינשמעקער | 16-08-2018 15:41
ירדתם מהפסים כבר עם הדתיות הקיצונית שלכם.
2
מספיק חום מעל 38 כדי להעלות חשד
מתמצאת | 16-08-2018 22:39
רפואה שלמה!