בתו של דוד בן דוד הספידה: "אוהב העם, הארץ והתורה" - סרוגים

בתו של דוד בן דוד הספידה: "אוהב העם, הארץ והתורה"

אודי לביא, בתו של מייסד ניר עציון דוד בן דוד ז"ל, הספידה את אביה שהלך הבוקר לעולמו. לדבריה, "אבי ז"ל היה אוהב העם, הארץ והתורה". איש התקשורת אסף וול, הגר בניר עציון: "דוד היה עבורי נכס"

בתו של דוד בן דוד הספידה: "אוהב העם, הארץ והתורה"
  משפחתו של דוד בן דוד ז"ל

מספידים את גיבור גוש עציון: אודי לביא, בתו של מייסד ניר עציון דוד בן דוד, הספידה  את אביה שהלך לעולמו הבוקר (רביעי) בגיל 98.

"אבי היקר דוד בן דוד השיב הערב את נשמתו לבורא. הוא נהג לומר לנו: 'הדור שלנו נשא על כתפו את המשכיות העם היהודי לאחר השואה ואת הקמת המדינה'" כתבה בפייסבוק. "אבי ז"ל היה אוהב העם, הארץ והתורה. ניצל בקרב האחרון בכפר עציון, והקים את ניר עציון בכרמל. השפיע על כולנו ברוחו הטובה ובאופטימיות הגדולה שלו. לעד ישכון בלבבנו".

איש התקשורת אסף וול, המתגורר בניר עציון, הספיד גם כן את בן דוד ותיאר אותו כ"נציג ההיסטוריה של עם ישראל בעת החדשה, היסטוריה רחבת יריעה של דם ואש הדחוסה בתוך איש קטן קומה וגדול רוח". "דוד היה עבורי נכס" טען. "כשהייתי קטן, חשבתי שהוא המשיח משום שהייתה על פניו את מה שהכי קרוב להגדרה 'הדרת פנים'. בבגרות, זכרונו הצלול והיותו עד לאירועים כה דרמטיים, היו עבורי נכס שלא יסולא".

"את ילדיי הקטנים הבאתי אליו לשמוע באופן בלתי אמצעי כיצד נמלט מה'פאטריה' דרך פיר האשפה ממנו זינק לים, על קרבות אל עלמיין, מונטה קזינו באיטליה וכפר עציון" הוסיף. "בניי ישבו קרועי עיניים למראה האיש הקטן המספר כיצד צנחני הוורמאכט השליכו נשקם לרגליו והרימו ידיהם. כיצד נישק בטעות את ידו של האפיפיור פיוס ה-12. על השבוי האיטלקי שלא ידע לעשות דבר מלבד לשחק שחמט ולנגן במפוחית ועל גאוותו כי 'כנראה שאין מדינה באירופה שלא ישבתי בה בכלא' אחרי שערק מהצבא הבריטי בחיפוש אחר שרידי משפחתו באירופה ו"השאלת" מסמכיו לעשרות עולים חדשים שעלו בזהותו".

עוד תיאר את אהבתו לסיפורים של בן דוד ותיאורי האירועים שחווה. לדבריו, "היות שאני אוהב את הפרטים הקטנים של ההיסטוריה, אהבתי במיוחד את הסיפור על איך נחשף לראשונה כילד למנורה הפועלת על חשמל ולא הפסיק להדליק ולכבות בעזרת המתג. או את הסיפור על הר' ממונקאץ' שאל חצרו התגלגל בנערותו- הרב שהיה שונא גדול לציונות, אך חיתן את בתו לבסוף עם תלמיד חכם גדול וציוני משום שאיש לא רצה לשאתה בשל כיעורה (כך בסיפור, לא ראיתי אותה)".

"נוח בשלום על משכבך דוד, באדמה שבחירוף נפש כה עז נצמדת אליה עם יתר בני דורך" סיכם. "אתם אנשי הדור ההוא כמוך וכמו סבי, ידעתם את משמעות החיים העלובים והנרדפות של מיעוט יהודי החסר מדינת לאום ולכן נלחמתם עבור הקמת אותה המדינה בנשקכם הדל וכשזה לא היה – בידיים חשופות, באתי חפירה, בשיניים ובציפרניים – פשוטו כמשמעו. אני מקווה שנדע זאת גם אנחנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יהי זכרו
חיים | 15-08-2018 19:18
ברוך