חיפש להרוג: זהו המחבל מפיגוע הדריסה בלונדון - סרוגים

חיפש להרוג: זהו המחבל מפיגוע הדריסה בלונדון

ברשת ה-BBC דיווחו כי סלאח חתאר, מוסלמי מסודן, הוא האחראי לפיגוע הדריסה אמש בלונדון בו 2 אנשים נפצעו. בתיעוד נראה המחבל כשהוא סוטה מנתיבו ומאיץ על המדרכה לעבר קבוצת הולכי רגל שהתאספה ליד בניין הפרלמנט

author-image
חיפש להרוג: זהו המחבל מפיגוע הדריסה בלונדון
  זירת האירוע בלונדון (צילום: עמוד הטוויטר של אתר BBC News)

רשת ה-BBC הבריטית דיווחה כי סאלח חתאר, מוסלמי בן 29 שהתגורר בעיר בירמינגהאם, הוא האחראי לפיגוע הדריסה אתמול (שלישי) ליד הפרלמנט בלונדון במסגרתו 15 בני אדם נפגעו.

בתיעוד שפורסם הבוקר בתקשורת הבריטית נראה תיעוד אווירי של רגעי הפיגוע, בו המחבל נראה כשהוא סוטה מנתיבו, עולה על המדרכה ומאיץ לעבר קבוצה של הולכי רגל ורוכבי אופניים ליד בניין הפרלמנט. לאחר הדריסה חתאר התנגש במחסום ביטחוני הסמוך למבנה. שוטרים הוציאו את המחבל מהרכב ועצרו אותו.

צפו בתיעוד פיגוע הדריסה בלונדון:

על פי הדיווח בעיתון "דיילי מייל", חתאר, שהיגר לבריטניה מסודן, נסע מבירמינגהאם ללונדון ביום שני האחרון כדי לבצע את הפיגוע. במשך כל הלילה הסתובב ברכבו ליד אתרי תיירות מרכזיים בעיר, ולאחר מכן נסע לאזור בניין הפרלמנט והסתובב שם במשך 90 דקות נוספות. על פי ההערכות, במהלך שעות הנסיעה חתאר חיפש קבוצת תיירים גדולה, במטרה לגרום למספר הרוגים גבוה ככל האפשר.

בשעה 7:37 בבוקר (לפי שעון מקומי) חתאר הבחין בקבוצת הולכי הרגל שהתאספה בסמוך לבניין הפרלמנט, ועלה על המדרכה כשהוא מאיץ את רכבו למהירות של כ-80 קמ"ש- זאת כשהמהירות המותרת באזור עומדת על 50 קמ"ש בלבד. המחבל כיוון תחילה לפגוע בשני שוטרים, שקפצו מדרכו של המכונית והצילו את עצמם, ובהמשך דרס את הולכי הרגל עד שהתנגש במחסום הביטחוני.

סלאח חתאר, המחבל האחראי לפיגוע הדריסה בלונדון (צילום: מתוך טוויטר)

הרשויות בבריטניה ציינו כי חתאב לא היה מוכר למשטרה בלונדון, אך כן היה מוכר למשטרה המקומית במחוז "ווסט מידלנדס" שבו התגורר. ביחידה ללוחמה בטרור ציינו כי המחבל סירב לשתף פעולה עם החוקרים, ולא אמר מילה אחת מאז שנעצר במשך כל שעות החקירה. במקביל, כוחות המשטרה פשטו אמש על ביתו של המחבל וכן על כתובת בעיר נוטינגהאם שעליה היה רשום הרכב שבו חאתב השתמש באירוע הדריסה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
"עברית שפה קשה"
חיים | 15-08-2018 10:13
הרשויות בבריטניה ציינו כי חתאב לא היה מוכר למשטרה בלונדון, אך כן היה מוקר למשטרה *
לחיים - מס׳ 1
שרוני | 15-08-2018 12:09
למה אתה מצטט רק חלק מהכתוב?... צויין מפורשות, שלא מוכר למשטרה בלונדון, אך כן מוכר למשטרה באזור מגוריו (במקור הוא מבירמינגהם). העיקר לקטר???