שגריר ארה"ב בבריטניה: "הסכנה מאיראן גדלה" - סרוגים

שגריר ארה"ב בבריטניה: "הסכנה מאיראן גדלה"

שגריר ארה"ב בבריטניה, רוברט ג'ונסון, קרא לשר החוץ הבריטי להצטרף להפעלת הלחץ הבינלאומי על איראן. בדבריו ביקר את הרצון של בריטניה לשמור על הסכם הגרעין הקיים: "הסכנה מאיראן גדלה בעקבות ההסכם"

author-image
שגריר ארה"ב בבריטניה: "הסכנה מאיראן גדלה"
  שגריר ארה"ב בבריטניה, רוברט ג'ונסון (צילום: עמוד הטוויטר של עיתון Daily Telegraph)

גיוס בינלאומי: שגריר ארה"ב בבריטניה, רוברט ג'ונסון, קרא היום (ראשון) לשר החוץ הבריטי ג'רמי האנט לפרוש מהסכם הגרעין ולהצטרף לקמפיין של הנשיא טראמפ להפעלת לחץ בינלאומי על איראן.

השגריר האמריקני פרסם מאמר בעיתון ה"טלגרף" הבריטי, בו ביקר את הרצון של המדינה לשמור על הסכם הגרעין הקיים. "הגיע הזמן להתקדם מההסכם הבעייתי שנחתם ב-2015" טען. "אנו מבקשים מבריטניה להשתמש בכוחה והשפעתה הדיפלומטית, ולהצטרף לארה"ב בהפעלת מאמץ בינלאומי נרחב כדי להגיע להסכם מקיף ומשמעותי, שישמור על הביטחון בעולם".

ג'ונסון הוסיף והסביר כי המשטר בטהרן השתמש בכספים שהועברו לאיראן בעקבות הסרת הסנקציות הכלכליות כדי להגדיל את כוחו הצבאי, והתמקד בטרור במקום בהקצאת משאבים לאזרחים ופתרון המשבר במדינה. "במקום להשקיע בעם, הממשלה באיראן מבזבזת את כל כספה על מלחמות ופעולות טרור בכל העולם" טען. "בין השאר המשטר האיראני הוציא לפועל מתקפות סייבר נגד מדינות המערב הדמוקרטיות, מימן את מחבלי חיזאללה בלבנון, סיפק נשק למורדים בתימן ואיים בפומבי להשמיד את ישראל".

"ברור שהסכנה לא קטנה בשנים האחרונות" הוסיף. "להפך- הסכנה מאיראן רק גדלה בעקבות ההסכם. במקום להפוך למדינה שקולה ואחראית יותר במישור הבינלאומי, אריאן רק הפכה לעוצמתית ומאיימת יותר".

"רק בכך שנציג חזית מאוחדת נוכל להפעיל את הלחץ המרבי על איראן שתעודד אותה להתנהג כמו מדינה נורמלית" סיכם."כשזה יקרה, ארה"ב מוכנה להסיר את הסנקציות ולהחזיר את היחסים הדיפלומטיים. איראן תוכל לפתח טכנולוגיות מתקדמות ותהווה חלק מהכלכלה העולמית. עד אז, ארה"ב מעלה את הלחץ, ואנו מקווים שבריטניה תעמוד לצידנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו