חמאס על שחרור השבויים: "על ישראל לשלם מחיר" - סרוגים

חמאס על שחרור השבויים: "על ישראל לשלם מחיר"

סגן המנהיג של חמאס, חליל אל-חיה, התייחס למגעים להסכם הסדרה ברצועת עזה, ואיש כי יש מאמץ להגיע להסכם עם ישראל. בדבריו התייחס גם להחזרת גופות החיילים של הדר גולדין ואורון שאול, ואמר כי "על ישראל לשלם את המחיר"

author-image
חמאס על שחרור השבויים: "על ישראל לשלם מחיר"
  סגן יו"ר חמאס חליל אל-חיה בשיחות ההסדרה במצרים (צילום: מתוך טוויטר)

אישור מחמאס: חליל אל-חיה, סגנו של יו"ר חמאס איסמעיל הנייה, התייחס היום (רביעי) לדיונים המתנהלים בין חמאס ומצרים במטרה להגיעה להסכם הסדרה ולרגיעה ברצועת עזה.

בדבריו אישר כי חמאס אכן מנהל מאמץ נרחב להגיע להסכם עם ישראל אשר יביא להפסקת אש. לטענתו, "הנהגת חמאס עסוקה באתגרים הניצבים מולנו ובסבל של העם הפלסטיני" טען. "ישנם מגעים מתקדמים עם האו"ם ומצרים בנוגע לסוגיה הפלסטינית, והם יכולים לשאת פרי". עוד שיבח את מצרים על פועלו לתיווך מתווה ההסכם, והדגיש כי חמאס תומך במאמצים הללו.

עוד התייחס לדרישה הישראלית לכלול בכל הסכם הסדרה את החזרת גופותיהם של סגן הדר גולדין ז"ל וסמ"ר אורון שאול ז"ל, וכן את אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד הישראלים המוחזקים כעת בשבי ברצועת עזה. ישראל מנהלת את תיק האסירים באמצעות התקשורת בלבד" טען "הצוותים של חמאס מוכנים לנהל הסכם חילופי שבויים חדש, אך על ישראל לשלם את המחיר".

עם זאת, אל-חיה ציין גם את התקיפה של צה"ל אמש על מוצב הארגון בצפון הרצועה, שהביא למותם של שני מחבלים מהארגון. "ישראל לא מכבדת את ההסכמות ומפרה את כל הכללים" טען. "לא נאפשר לישראל לקבוע משוואה חדשה. ההתנגדות תגיב על הפשע הזה".

כזכור, הבוקר דווח כי הסכם רגיעה צפוי להיחתם בין הארגון וישראל עד סוף חודש אוגוסט. גורם בכיר בארגון אמר הבוקר (רביעי) בראיון לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" כי פרטי ההסכם גובשו בתיווך של מצרים והאו"ם, וכן במעורבות של טורקיה וקטאר. ההסכם יחל צפוי להיות לטווח ארוך, ויכלול בין השאר הפסקת אש שתימשך 5 שנים. בתמורה ישראל תפתח את מעבר רפיח בין מצרים לרצועות עזה, וכן תסיר את ההגבלות על מעבר הסחורות במעבר כרם שלום. בנוסף, ישראל והרשות הפלסטינית יפעלו להקים נמל תעופה ונמל ימי בסיני.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ירי על צהל
משה גולן | 08-08-2018 16:55
תגובה למערכת,התאריך שנרשם הסירטון העברי כט אינו נכון.התאריך הזה יחול ביום שישי 10.8.18.נא לדייק