איראן: "ארה"ב לא תוכל למנוע מאתנו לייצא נפט" - סרוגים

איראן: "ארה"ב לא תוכל למנוע מאתנו לייצא נפט"

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף תקף בחריפות את ארה"ב על חידוש הסנקציות מול ארצו. לדבריו, "ארה"ב לא תוכל למנוע מאתנו לייצא נפט. אם הם רוצים לשמור על הרעיון הבלתי אפשרי הזה- יהיו לכך השלכות"

author-image
איראן: "ארה"ב לא תוכל למנוע מאתנו לייצא נפט"
  שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף (צילום: שאטרסטוק)

האיום האיראני: שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, תקף היום (רביעי) בחריפות את ארה"ב ונשיאה דונלד טראמפ בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית IRNA, זאת בעקבות חידוש הטלת הסנקציות על מדינתו.

"מדיניות החוץ של איראן בשנים האחרונות הובילו את ארה"ב למבוי סתום בקשרים הבינלאומיים" טען. "האמריקנים הרכיבו חדר מלחמה נגד איראן. אנחנו לא יכולים להיגרר לעימות עם ארה"ב, ליפול למלכודת של חדר המלחמה הזו ולשחק בשדה קרב".

בדבריו שר החוץ התייחס לרצונה של ארה"ב לצמצם ואף לעצור לחלוטין את יצוא הנפט מאיראן, זאת כחלק מסבב הסנקציות הבא שייכנס לתוקף בנובמבר. "ארה"ב לא תוכל למנוע מאתנו לייצא .נפט" הבהיר זריף. "אם האמריקנים רוצים להמשיך עם הרעיון הפשטני והבלתי אפשרי הזה, הם צריכים לדעת שיהיו לכך השלכות. הם לא יכולים לחשוב שאיראן לא תייצא נפט ואחרים כן".

עוד טען על הנשיא טראמפ כי "זו לא הפעם הראשונה שהאדם שמעודד התנהלות אגרסיבית בנוגע למדינות אחרות – טוען שמטרת ההתנהלות שלו היא שלום עולמי. ציוצים בטוויטר לא ישנו את העובדה שלעלום נמאס מההתנהלות של ארה"ב. תשאלו את רוסיה, האיחוד האירופי, סין ואלפי מדינות נוספות שסוחרות איתנו".

זריף סירב לפרט כיצד איראן תגיב לסנקציות האמריקניות, אך לאחרונה בכירים איראנים איימו לחסום את מצרי הורמוז לסחר ימי- דבר שיימנע גם ממדינות אחרות במפרץ הפרסי לייצא נפט. בשבוע שעבר כוחות משמרות המהפכה האיראניים ערכו תרגיל ימי נרחב, במטרה לתרגל חסימה אפשרית של הנתיב הימי האסטרטגי. האיום התקבל בחשש בארה"ב ובישראל, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי במקרה כזה איראן "תמצא את עצמה מול קואליציה בינלאומית הנחושה למנוע ממנה זאת. קואליציה זאת תכלול גם את מדינת ישראל על כל זרועותיה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו