בג"ץ הכריע: חוק הגיוס נדחה בארבעה חודשים - סרוגים

בג"ץ הכריע: חוק הגיוס נדחה בארבעה חודשים

בג"ץ הודיע כי דחה את חקיקת חוק הגיוס מחדש רק לעוד 4 חודשים, בעוד המדינה ביקשה דחייה של 7 חודשים. בעוד כחודשיים יפתח מושב החורף של הכנסת ולוח הזמנים הצפוף מקרב את הבחירות

בג"ץ הכריע: חוק הגיוס נדחה בארבעה חודשים
  ראשי המפלגות החרדיות (צילום: פלאש 90)

בג"ץ הודיע כי חקיקת חוק הגיוס מחדש נדחה לעוד ארבעה חודשים, אולם המדינה ביקשה דחייה של שבעה חודשים מה שייתן ארכה ל"חוק הגיוס" שקיים היום. מושב החורף של הכנסת מתחיל בעוד כחודשייים ולוח הזמנים הצפוף מקרב את הקדמת מועד הבחירות.

ההחלטה התקבלה ביום ראשון האחרון, בה הודיע בג"צ: "החלטנו להיענות לבקשה בחלקה ולדחות את מועד ביטול חוק הגיוס ל-2.12.18", בכך פג האולטימטום שהציבו חברי אגודת ישראל,  לפרוש מהקואליציה במידה ובג"ץ לא יידחה את האפשרות להשלים את חקיקת חוק הגיוס.

תהליך החקיקה נמצא בסופו

חבר ועדת הגיוס ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) מרגיע את הכותרות על בחירות אפשריות ואומר בתגובה להחלטת בג"ץ, כי "תהליך החקיקה נמצא בסופו כך שלוח הזמנים החדש יאפשר את סיום חקיקת החוק שעיקרו הכרה בערך ובחשיבות המשך לימוד התורה בארץ ישראל".

החלטת בג"ץ לחוק הגיוס

באמצע החודש שעבר הגישה המדינה באמצעות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בקשה לדחיית חוק הגיוס בשבעה חודשים, כך שעד סוף מושב החורף הבא של הכנסת תושלם החקיקה לתיקון החוק החדש ופתרון המחלוקות מול הסיעות החרדיות, שהצליחו למשוך עוד זמן למהלך.

בבקשת המדינה נאמר כי "הסדרת סוגיית גיוסם לשירות של בני הישיבות היא אחת הסוגיות המורכבות והרגישות ביותר הניצבות בפני החברה הישראלית". עוד נכתב, כי יש לזכור, כי תיקון החוק המתחייב מפסק דינו של בית המשפט הנכבד נדרש לאיזון עדין בין אינטרסים שונים ותכליות שונות.

לקריאת הבקשה המלאה⇐ חוק הגיוס – בקשה מטעם המדינה לדחיית מועד קיום פסק הדין

חוק הגיוס עבר כבר בקריאה ראשונה, וגם הוועדה המיוחדת לשינויים בחוק קיימה בכל השבוע דיונים מרתונים בכדי להעבירו עוד במושב הנוכחי, אך ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הקואליציה דודי אמסלם החליטו כאמור לדחות זאת למושב הבא.

ההחלטה כי חוק הגיוס לא יעלה להצבעה במהלך המושב הנוכחי, קרתה כל הנראה בעקבות האולטימטום שהציב סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שאיים לפרוש מהממשלה אם בג"ץ לא ייתן ארכה להמשך דיונים על החוק.

ליצמן לחץ על נתניהו שייפנה לבג"ץ בבקשה לדחות את את תוקפו של חוק הגיוס הנוכחי, מתוך מטרה לדחות את הדיונים למושב החורף של הכנסת או עד לאחר הבחירות, בפברואר של שנת 2019, כך אמרו לסרוגים גורמים בכירים בקואליציה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
קודם כל שיגייסו את כל החילוניות
יפה משה | 07-08-2018 20:41
שיסימו איתן יעברו לחרדיות. על תגעו באברכים הצדיקים
2
לבג"צ אין סמכות לנהל את הכנסת.
שלומו | 08-08-2018 4:19
אין חוק שמסמיך את הבגץ להגדיר זמני פיתוח חוקים עי הכנסת. לכן הפסק הדין הזה לא חוקי. זה אומר שהכנסת רשאי להמשיך לעבוד על פי לוח הזמנים של הכנסת עצמו.
3
אתם נורמלים??
משהומשהו | 08-08-2018 11:02
מספיק עם השיגעון שלכם לגייס לומדי תורה ובתור חילוני אני מדבר אם לא הם אנחנו אבודים מי ילחם בשבילכם אם לא לומדי התורה ?!!! ולחילונים הטיפשים שבינינו כולל הלומדים האקדמאיים בפרט אתם שלא יודעים מה מימנכם ומה משמאלכם ואין לכם מחשב מחוץ למסגרת ולא מודע ולא הגיע עדיין לתובנה של התאכלס מה קורה בעולם הזה כדאי שתסתמו פיות כל הכבוד למחזיקי התורה השם יסיע בעדכם במה שאנו החילונים נכשלים ובעזרת השם שנזכה גם לעלות כמוכם