היועץ המשפטי חשף: נציגים מיו"ש לא יוכלו להיות בגוף הבוחר של מועצת הרבנות הראשית

היועץ המשפטי חשף: נציגים מיו"ש לא יוכלו להיות בגוף הבוחר של מועצת הרבנות הראשית

נציגים מיהודה שומרון לא יוכלו להיות חלק מהגוף הבוחר של מועצת הרבנות הראשית. הטענה: במשרד המשפטים מתייחסים רק למי שבתוך הקו הירוק. סמוטריץ' זעם: "לא יקום ולא יהיה. התושבים אינם סוג ד'"

נציגים מיו"ש לא יהיו בגוף הבוחר של מועצת הרבנות הראשית

נאסרה השתתפות של נציגים מיהודה שומרון שלא יוכלו להיות חלק מהגוף הבוחר של מועצת הרבנות הראשית. הטענה: במשרד המשפטים מתייחסים "רק לישראל הקטנה", כך נחשף היום (שני) בוואלה. סמוטריץ' זעם: "לא יקום ולא יהיה. תושבי יהודה ושומרון אינם אזרחים סוג ד'".

בחודש שעבר התקיימה במשרד לשירותי דת ישיבת הוועדה לבחירת מועצת הרבנות הראשית לישראל, בה הצהיר נציג הלשכה המשפטית כי תושבי יהודה ושומרון הוסרו מהגוף, מכיוון שלפי עמדת המשרד "אנו מתייחסים רק ל'ישראל הקטנה'" כלשונו, כשהוא מתכוון להתיישבות שמחוץ לשטחי הקו הירוק.

לא ניתן להפלות על רקע מקום מגורים

בתגובה אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ': "לא יקום ולא יהיה. חוצפה שנושא כזה עולה בכלל אחרי חמישים שנות התיישבות מפוארת. אזרחי ישראל תושבי יהודה ושומרון אינם אזרחים סוג ד' ולא ניתן להפלות אותם על רקע מקום מגוריהם"

הוא הוסיף כי יפנה בימים הקרובים לראש הממשלה ולשרים הממונים – שר הדתות, שר הביטחון ושרת המשפטים, בדרישה לבצע לאלתר את התיקונים הנדרשים בחוק כדי שתושבי יהודה ושומרון לא יודרו מהליך הבחירה, ולדחות עד אז את הבחירות למועצת הרבנות הראשית. "זהו אבסורד שלא ניתן לקבל ואין לי ספק שיתוקן", ציין בהודעתו.

מדובר בשערורייה

גם יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל הגיב לפרסום כי המשרד לשירותי דת הסיר את תושבי יו"ש מהגוף הבוחר את מועצת הרבנות הראשית, ואמר כי "מדובר בשערורייה שאין כמותה". לדבריו, "אזרחי יו"ש הם אזרחים מן המניין, הדרתם מבחירת חברי מועצת רבנות ראשית היא אינה באה בחשבון".

הוא הוסיף כי "תרומתם לחברה הישראלית ראויה להערכה רבה בכלל התחומים, כמו ביטחון, חינוך התיישבות והרשימה עוד ארוכה. אפעל לביטול הדרתם של תושבי יו"ש, כמו כן, אני סמוך ובטוח כי שרת המשפטים ושר הביטחון לא יאפשרו מציאות עגומה זו הלכה למעשה".

על פי חוק הרבנות הראשית לישראל, חברי ​המועצה (שהיא הגוף העליון של הרבנות בישראל) נבחרים על ידי גוף המכונה "האסיפה הבוחרת" המורכב מ-150 נציגים, מתוכם 80 רבנים ו-70 נציגי ציבור הכוללים ראשי מועצות מקומיות, ראשי מועצות דתיות, נציגי שר הדתות ונציגי הממשלה והכנסת. כל 80 הרבנים הם כמובן גברים, אך גם בקרב נציגי הציבור, יש רוב מוחלט לגברים.

נציין כי בבחירות הקודמות לרבנות הראשית ולמועצת הרבנות בשנת 2013, כיהן נפתלי בנט כשר הדתות, אז דאג למנות נשים וביטוי להתיישבות ביו"ש בשביל הייצוג המאוזן והנכון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
פגיעה בתושבי יו"ש
משה | 06-08-2018 21:53
אם תושבי יוש אינם יכולים להיות בגוף הבוחר הם גם לא צרכים לשלם מיסים למדינת ישראל ולא צרכים לדווח למס הכנסה ולא צרכים להצביע בבחירות לרדיות המקומיות ולכנסת צריך לראות איך מגישים עתירה לבגץ בנושא זה עוד מעט גם הלשכה המשפטית של ועדת הכנסת או של ועדת הבחירות של הכנסת תציא את תושבי יוש מלהיות חברי כנסת וגם יהיה אסור להם לבחור חברי כנסת הם תושבי איוש הם סוג ג או סוג ד של תושבים.