בעקבות הדרוזים: בדואים עתרו לבג"צ נגד חוק הלאום - סרוגים

בעקבות הדרוזים: בדואים עתרו לבג"צ נגד חוק הלאום

אחרי הדרוזים, כעת גם המגזר הבדואי מוחה נגד חוק הלאום. בדואים מהצפון ומהדרום הגישו היום עתירה לבג"ץ בה הם מבקשים מבית המשפט לתת צו המורה לממשלה ולכנסת להסביר מדוע החוק לא יבוטל

author-image
בעקבות הדרוזים: בדואים עתרו לבג"צ נגד חוק הלאום
  בדואים מוחים ברהט. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

אחרי שהעדה הדרוזית הפגינה אמש (מוצ"ש) נגד חוק הלאום, כעת גם המגזר הבדואי מוחה נגד החוק כאשר בדואים מהצפון ומהדרום הגישו היום עתירה לבג"ץ בה הם מבקשים מבית המשפט לתת צו המורה לממשלה ולכנסת להסביר מדוע החוק לא יבוטל.

על פי הדיווח של כתב 'החדשות', תמיר סטיינמן, העותרים טוענים כי החוק מעניק יתרונות ליהודים רק בשל היותם יהודים.

העותרים, סגן אלוף במילואים חסן הייב, ויעקוב אבו אל גיעאן דורשים לבטל את החוק או לשנותו כך שיחול באופן שוויוני על כל אזרחי מדינת ישראל. בעתירה ציטט עורך הדין מוחמד רחאל, המייצג את השניים מספר פסוקים מהתנ"ך המורים על קבלת המיעוטים: "וכי יגור אתך גר בארצכם, לא תונו אותו".

(הפגנת הדרוזים אמש; צילום: איתן אלחדז/TPS)

לדברי עורך הדין מוחמד רחאל: "לדאבון הלב החוק הזה הרס כל חלקה טובה ופגע בכל הערכים היפים שנשאבו מהיהדות, ממסורת ומורשת עם ישראל שהיה בתפוצות אלפי שנים עד לקום המדינה. מדינת ישראל הוקמה במאמץ משותף, בדם, יזע ודמעות של העם היהודי, בני העדה הבדואית, הדרוזית ומיעוטים אחרים שמסרו את נפשם בחירוף למען עתידנו ועתיד הדורות הבאים".

"אנו סבורים שחוק זה הוא חוק לא חוקתי וכי דינו להתבטל לאלתר שכן הוא עומד בסתירה מוחלטת עם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ועם מגילת העצמאות. הדבר שמייחד את העתירה שלנו זה התייחסותה לזכות הקניין שנפגעה אנושות על ידי עידוד התיישבות יהודית על חשבון שאר אזרחי ישראל הלא יהודים ועל חשבון אדמתם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
חצופים
בושה | 05-08-2018 17:50
הבידואים הם ממש ערבים. מילא הדרוזים שהם חצי ערבים... אבל הבידואים? עדיף שיחזרו לבדואיסטן
ישראלי
בידואי | 05-08-2018 19:22
לא נכון בידואי זה בידואי מאז ותמיד כמו מרוקי תמני אתיופי רוסי תבדוק העניין יותר תבין שהבדואים הצפון נמענים למדינה וכולם כתף על כתף לעם היהודי מאז הקמת המדינה תקרא קצת על העדה ......
2
למה המסתננים לא מפגינים??
עמוס | 05-08-2018 18:00
אה?
3
מה זה השטויות האלה
יפה יוסף | 05-08-2018 18:01
עוד מעט גם נשים ירצו שיוויון. יש הבדל גדול בין גבר יהודי ולכל השאר! התורה ניתנה לגברים יהודים. כל השאר הם משרתים
אני מבקשת לא להגיב בשמי.
יפה יוסף | 05-08-2018 18:36
כשרואים תגובה מטופשת סימן שזו לא שייכת באמת ליפה יוסף.חטא גדול לכתוב בשמי דברים. הוא יענש בדיוק כמו מחלל שבת או מדבר לשון הרע גונב או רוצח או לא מכבד הורים .על הכל משלמים .הד' ישמור ויציל. כדאי מאוד להזהר מחטאים כי ידוע שהחיים לא הולכים חלק.יש הרבה מחלות תאונות חינוך ילדים וכדו' לא עלינו.
4
לא צריך להתיחס והם באמת לא שווים היתיחסות
יוסי | 05-08-2018 18:22
החצופים האלה ,שיגידו תודה ויסתמו את הפה על הלוקסוס שיש להם כאן ואם למישהו מהם יש תלונות הם מוכנים לעזוב למדינות ערב שמסביבנו ואז נראה אותם מעיזים לבקש משהו או להפגין .
5
היהודים הם הלאום
יפה יוסף | 05-08-2018 18:31
והמיעוטים שמתגייסים לצבא הם הגר.בתורה הגרים היו שווים ליהודים אלא שנקראו גרים בארץ ישראל. את האוייבים היו הורגים.היום האוייבים יעברו לגדה בעזרת השם בקרוב כי אנחנו בימות המשיח.
יוציא מהאש את תפוח האדמה הלוהט
בית משפט | 06-08-2018 8:01
הכל מתגלגל לבגץ. בעצם המשילות של מדינה בידיו. למרות שהשופטים לא נבחרו בבחירת העם. לא קיבלו מנדט לנהל את המדינה. אבל. באקטביזם השיפוטי. ללא קשר לעיניין שנדון. הם שיתנו את מילה האחרונה.זה דיון ציבורי. מה ראוי ומה מצבים מבגץ. מה ראוי בדין ההשואתי למדינות מפותחות.
6
עושקי ביטוח לאומי דרך פוליגמיה והמדינה שותקת
מצב | 06-08-2018 1:37
קודם שהבדווים יפסיקו לסחוט כספי ביטוח לאומי דרך פוליגמיה
7
בעזרת השם בעתיד,מי שלא יהודי לא יוכל לעתור
דוד | 06-08-2018 6:20
לא יוכל לעתור לבית המשפט. על פי הלכות הרמבם,אסור לגויים לשרת בצבא העם ולאחוז בנשק