לומדים הנדסה, נהנים מתורה, וזוכים בפטור משכר לימוד

לומדים הנדסה, נהנים מתורה, וזוכים בפטור משכר לימוד

האם אפשר ללמוד הנדסה לתואר ראשון מבוקש במוסד היוקרתי, לשלב שיעורי תורה ועוד ליהנות מפטור מלא משכר לימוד? כן, בזכות התוכנית הייחודית של הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן והמכון הגבוה לתורה

כך ניתן ללמוד הנדסה ולהנות מתורה במקביל
  (צילום: אוניברסיטת בר אילן)

מאז היה ילד, חלם דניאל להיות מהנדס. כשהתבגר מעט, החלום קיבל הגדרה מדויקת יותר: הנדסת מחשבים. אבל כשהגיע הזמן סוף-סוף להגשים את החלום הזה, דניאל הרגיש אובד עצות. איך יוכל להקדיש את יומו ללימודי הנדסה מבלי לוותר על לימודי התורה שעד כה היו חלק בלתי נפרד מחייו? האם ניתן בכלל לשלב לימודי תורה בלימודים אקדמיים תובעניים? ואיך יוכל להרשות לעצמו כל זאת אם עליו לממן את הלימודים בעצמו, והוא כלל אינו בטוח שיצליח לפרנס את עצמו ברמה הנדרשת?

השאלות הקשות שהעיבו על דניאל לפני תחילת שנת הלימודים האקדמית אינן ייחודיות. אם נשאל את חבריו, יתברר כי שאלות אלה מטרידות את רוב בוגרי הישיבות ואת רוב בוגרות המדרשות. איך משלבים לימודי תורה בלימודים לתואר ראשון? כיצד מממנים את התואר? ואכן, סטודנטים רבים יצטרכו לוותר על החלום או לעשות פשרות כואבות. אבל לא כולם! בזכות התכנית המיוחדות של אוניברסיטת בר-אילן, יוכלו דניאל וחבריו לשלב לימודים אקדמיים בלימודים תורניים ואף לזכות בפטור משכר לימוד בשנה הראשונה.

לפרטים נוספים לחצו כאן

(צילום: אוניברסיטת בר אילן)

התכנית שמגשימה את החלום

התכנית החדשה של בר-אילן, המיועדת למועמדים ללימודי הנדסה לתואר ראשון, פותרת את הבעיות האלה. אין צורך לוותר על שום דבר. לראשונה בתולדות הפקולטה להנדסה ניתן לשלב לימודים לתואר ראשון, קורסים במכון הגבוה לתורה ובנוסף גם ליהנות ממלגת שכר לימוד לשנת הלימודים הראשונה. כל היתרונות, כל הפתרונות, בפקולטה להנדסה של אוניברסיטת בר-אילן! ניתן ליהנות מהתכנית בכל אחת ממגמות הפקולטה, במסגרת לימודים לתואר ראשון בהנדסת מחשבים או הנדסת החשמל.

(צילום: אוניברסיטת בר אילן)

לימודי התורה המשתלבים בתואר מתקיימים במכון הגבוה לתורה ע"ש לודביג ואריקה יסלזון, מוסד ישיבתי תורני, המציע לימודים תורניים ברמה הגבוהה ביותר בשתי מסגרות: 'בית מדרש' לגברים ו'המדרשה' לנשים. המכון הגבוה לתורה בבר-אילן הוקם כבר בשנות ה-70, כדי לאפשר לסטודנטים שמגיעים ממסגרות חינוך דתיות להמשיך לקבוע עתים לתורה ולשלב את שיעורי התורה בלימודים אקדמיים.

בהמשך, הלימודים במכון הגבוה, התכנים המרתקים שהוא הציע ורמתם הגבוהה של השיעורים משכו גם לא מעט סטודנטים חילוניים, שרצו העשרה בתוכן יהודי לצד הלימודים האקדמים. השנה, לראשונה, יוצא המכון בתכנית משותפת עם הפקולטה להנדסה ומציע מערכת שעות מובנית שמעניקה לסטודנטים גם בונוס אטרקטיבי במיוחד: שנת לימודים ראשונה חינם.

איך מקבלים פטור משכר לימוד הלכה למעשה?

כדי ליהנות מהתכנית הייחודית, חייבים הסטודנטים לעמוד בתנאי הקבלה של הפקולטה להנדסה ואז מוסיף למערכת לימודיו גם ארבעה קורסים במכון הגבוה לתורה. חשוב לציין, שהקורסים של המכון הגבוה לתורה מוכרים גם כנקודות זכות לתואר. כלומר, לא מדובר בתוספת שעות מעבר למכסה שעות הנדרשת לשם קבלת התואר הראשון. ההשתתפות בתכנית מזכה את הסטודנטים במלגה בשווי שכר לימוד של שנת הלימודים הראשונה. בשנים הבאות ניתן ליהנות ממגוון רחב של מלגות אטרקטיביות נוספות.

אם התכנית מתאימה לכם, מהרו והירשמו, מספר המקומות מוגבל.

לפרטים נוספים לחצו כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אולי אפשר אבל זאת לא אוניברסיטה יוקרתית
הטעיית הציבור | 05-08-2018 17:25
הטכניון העברית תל אביב באר שבע מכון ויצמן אלו הם המוסדות היחידים שמלמדים הנדסה ברמה גבוהה. אפשר פשוט לבדוק את המשכורת הממוצעת לבוגר תואר ראשון