התורה מבחינה בין שלושה מצבי עבירה- חטא, עוון, ופשע.
חטא- עבירה בשוגג. אדם שעשה עבירה בלי ידיעת האיסור, אף הוא טעון כפרה, על ידי קרבן ותשובה.
עוון- עבירה במזיד, אשר הגורם לעשותה הוא תאווה ויצר.
ופשע- זוהי המדריגה החמורה מכולן. מרידה מכוונת בהשם. לא מפני שגגה ולא מפני תאווה. אלא מפני שהאדם מכיר את בוראו ומורד בו.
לאיזו קטגוריה שייך עניין משכב זכר?
חלק מבעלי הנטיה ההפוכה הנם צדיקים, ואינם אף בגדר 'שוגג'. משום שאינם מבצעים את העבירה כלל, על אף היצר הנוסף שיש בהם, אלא מתגברים וחיים חיי גבורה הירואית של כבישת היצר. כלפיהם לא די שאין טענה, אלא ישנה הערכה תורנית גדולה.
החלק השני הנם בגדר בעלי 'עוון'. בעלי תאווה הנופלים בשל תאוותם בעבירה החמורה. כלפיהם ישנו אותו היחס כמו לשאר עוברי עבירה לתאבון, אוכלי טרף ומחללי שבת בשל היצר הרע. חוטאים אלו עושים את תועבת השם (-כלשון התורה), וחייבים לעשות תשובה גדולה. אולם בעלי התאווה, עם כל הסטיה שבמעשיהם ותועבתם, עדיין אינם האוייב האידיאולוגי הראשי עימו אנו מתמודדים כעת.
החלק השלישי הם בעלי הפשע. ראשי תנועת הגאווה, חילונים ודתיים כלפי חוץ, אשר מצהירים וצועקים בפה מלא 'אין לנו חלק במבנה המשפחתי שעליו ציוותה התורה'. הם אינם נופלים בתאווה בלבד, אלא עושים מהחולשה אידיאולוגיה פרוגרסיבית הבאה להחליף בפועל את תרבות התורה ולסרטט מחדש את המושג 'משפחה' בישראל. הם אוייבי התורה בריש גלי, ומולם אנו ערוכים למלחמת עולמים (ללא אלימות).
צפו: הרב יגאל לוינשטיין נואם בהפגנה נגד הלהט"ב
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
עלינו לזכור כי מאז יציאתנו ממצרים, עם ישראל בישר לעולם על קדושת המשפחה הטבעית, אשר בה לכל ילד יש אב ואם מוכרים. בזה מובדל האדם מבעלי החיים, אשר אצלם אין לכל ולד אב ואם ידועים. זהו התוכן הקדוש של ישראל היוצאים ממצרים – 'למשפחותם לבית אבותם'. על כן ממזר עדיף מ 'שתוקי' ביוחסין (קידושין פ"ד), משום שממזר הוא בן לאב ואם ידועים, ועם כל מסכנותו, אין ביסודו עקירה של יסוד ההורות, לעומת 'שתוקי' אשר לא ידוע מי אביו, וכל מהותו היא סתירה למילה 'משפחה'.
התורה דורשת מאיתנו שהמיניות תהיה עם אחריות לעתיד. דהיינו, שהיא תוביל לבניית תא משפחתי של ילדים עם הורים אשר יתקנו את העתיד לבוא במוסריות. לעומת המוסר והאחריות התורנית, תרבות כנען ומצרים מבקשת רק את ההנאה הרגעית שבמיניות האגואיסטית, תוך התעלמות מגורל העתיד של הבאת ילדים לעולם.
התורה מחנכת לקשר אינטימי זוגי עם האחר, איש עם אשה ואשה עם איש. רק בחיבור עם האחר המוחלט אפשר להביא חיים. לעומת זאת החיבור של איש עם איש או אשה עם אשה הוא חיבור שנועד רק להנאה רגעית ואין בו יצירה של הריון. אין בו אחריות לעתיד העולם. אין בו אהבה כלפי השונה ממני מהותית. אין בו שמחה. 'לא טוב היות האדם לבדו. אעשה לו עזר כנגדו', והבורא בחר באשה כהשלמה היחידה לאיש. 'כי מאיש לוקחה זאת'. הטבע מורה כך, והמוסר התורני גם הוא מורה כך.
העמים אשר ביקשו לבטל את מושג המשפחה, ולהכיר פורמאלית במשפחה בלא אב ואם ידועים, הם מצרים וכנען. תרבותם היא ההיפך הגמור מתרבות ישראל והוזהרנו בחומרה ע"י התורה להתרחק מהם.
על כן, כל נסיון מלאכותי בימינו לחזור לתרבות מצרים וכנען, ולעקור ילד מאביו או מאמו ולגדלו בצורה שאינה טבעית ונורמאלית עם הורים שאינם הוריו, ולהכיר בזה כ 'משפחה חדשה', הרי זה חורבן וטרגדיה לילד בראיתה של תורה ובראיה של הטבע הבריא, ולא תצלח.
זאת ועוד- תורתנו מדגישה, ששמירת המוסריות המשפחתית היא התנאי והיא הזכות של עם ישראל על ארצו. על פי תורתנו, ערעור מבנה המשפחה הטבעית מערער את זכותנו על ארץ ישראל (כפי שמפורש בבהירות בספר ויקרא פרק יח), וכינון 'משפחה חדשה' מוביל לכך ש 'תקיא הארץ אתכם'. הארץ ניתנה לנו על דעת ועל תנאי שנהיה קדושים ומוסריים.
על כן, אי אפשר להיות 'ימין' לאומי, ולהכיר במשפחה המעוותת של אמא ואמא, או אבא ואבא. משפחה המאמללת את הילד, וכל כולה מרידה הצהרתית בתרבות התורה. משום שעיוות המשפחה מוביל לגירוש מארצנו, וחיזוק המשפחה הנורמאלית מוביל לחיזוק ההתיישבות. מי שחתום על כך הוא רבונו של עולם, כדבריו הנצחיים בתורתו, אשר בשמו נבוס צרינו.
אין ההתנגדות אומרת שיש חוסר באהבת ישראל. אנו אוהבים כל אחד ואחת מישראל ורוצים בטובתם. אך האהבה הזו אינה מסמאת את עיניינו מהבעיות שיש לתקן, ועל כן הביקורת על אלו המובילים תרבות של גאווה בעבירה היא ביקורת לגיטימית שאין בה טיפת שנאה אלא סולידאריות בין כולנו כחברה הממשיכה את עם ישראל העתיק והקדוש.
בעוניי אני מלווה בעלי ובעלות נטיות הפוכות לא מעט שנים, בדרכם הקשה להתמודד עם היצר הרע. אני מבין וחש את הצער שיש במי שמתמודד עם היצר ההפוך הבוער בו. אני מעריץ את מי מהם אשר מתמודדים ומנצחים, אשריהם ואשרי חלקם. הם הראיה לכך שיש עתיד לכולנו יחד, וגם אם יש בך יצר נוסף, יש את האפשרות לבחור להתמודד עימו בגבורה.
מה דעתך בנושא?
31 תגובות
6 דיונים
אלי כהן
האם כמו עם הפאות מהודו הרב סוג ב או ג החוזר בתשובה אפרתי יבא נפות כמו שיבא פאות סינטטיות בזמנו ורוצה לעשות כסף על גבינו
18:59 14.03.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
י כ
הציונות הסוציאליסטית דגלה בהקמת בית לעם היהודי כי האנטישמיות הבריחה אותה מגן העדן של חברת המופת הקומוניסטית. אחרי שהבית הזה כבר חזק, הם חוזרים על קיאם ומבקשים קוסמופוליטיות ולכן מבקשים מדינת...
הציונות הסוציאליסטית דגלה בהקמת בית לעם היהודי כי האנטישמיות הבריחה אותה מגן העדן של חברת המופת הקומוניסטית. אחרי שהבית הזה כבר חזק, הם חוזרים על קיאם ומבקשים קוסמופוליטיות ולכן מבקשים מדינת כל אזרחיה - בזאת ביטלו את החלק של הציונות מהאג'נדה שלהם. הציונות החילונית, זו שמתקראת מחנה לאומי חילוני, סה"ב רצתה שיהיה לה מדינת לאום כדי שנהיה עם ככל העמים. לא כדי להביא גאולה לעולם. מרגע שמדינת הלאום הזו קיימת וחזקה, אין משמעות לחלק הלאומי אלא במלחמה כנגד מחריבי הבית מה0מול. אין אג'נדה חיובית, רק התנגדות. ולכן הקריצה לתרבות העמים המקדמת את הלהטב. יוצא שעיקר הבעיה האידאולוגית של שני המחנות החילוניים מתגלה דווקא כשהבית שלנו חזק ומצליח. מתוך הבעיות של המחנות החילוניים וחשיפת הסתירה הפנימית שלהם תעלה אג'נדה אחת בלבד לעם היהודי = יהדות
המשך 14:37 06.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יאני
ראה כותרת
10:06 06.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שרה
כוונתך להפריה מלאגותית?
09:31 06.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הבורחת מהחילוניות
הרב, ניכרת בך אהבת אמת לישראל . אשריך.
08:37 06.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הסכנה- שינאת חינם!
ומכאן גם לשפיכות דמים ומלחמת אחים. וחורבן הבית.
13:15 05.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוני
ואל תצטט מילים יפות כמו שנאת חינם וכו', זו דרכם של מעוותי התורה הקדושה לצטט ולעוות הכל לצורך תאוותם רחמנא לצלן.
18:35 06.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שלום
מי שמך לקבוע מי מחזק את עמידתנו בארץ תועה רוח
11:15 05.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יקי
ש
11:03 05.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אמיר
וכי להיות ימני משמעותו לתמוך בעמדות שהתורה מקדשת? כמה שטויות. ניתן להיות איש ימין ולא להאמין בדת כלל וכלל. היהדות היא לאום ולא רק דת. אפשר להאמין בהיסטוריה של האיזור הקובעת...
וכי להיות ימני משמעותו לתמוך בעמדות שהתורה מקדשת? כמה שטויות. ניתן להיות איש ימין ולא להאמין בדת כלל וכלל. היהדות היא לאום ולא רק דת. אפשר להאמין בהיסטוריה של האיזור הקובעת שרק ליהודים הייתה זיקה לאומית לשטח, מבלי להאמין שמצוות הדת הן אמיתיות. בורות לשמה.
המשך 10:18 05.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ניסים
ודאי שאפשר להאמין אך מה שהרב אומר שמי שמקבל את מעשי הסטייה האלה על פי התורה מחבל בישיבתנו בארץ שהרי התורה אמרה שתקיא אותנו מקירבה אם נהיה דומים למעשי הכנענים וכו
21:55 05.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כ
אני אוהב את ארץ ישראל והעם היהודי אהבת נפש, ואני חילוני. אני אוהב את הנרטיב היהודי, את המסורת, את ההיסטוריה, את התורה, אני קשור לאדמה הזאת. ואני חילוני. אני רוצה לראות...
אני אוהב את ארץ ישראל והעם היהודי אהבת נפש, ואני חילוני. אני אוהב את הנרטיב היהודי, את המסורת, את ההיסטוריה, את התורה, אני קשור לאדמה הזאת. ואני חילוני. אני רוצה לראות את ארץ ישראל גדלה ומצליחה, אני תומך בהתיישבות... ואני חילוני. אני לא מצליח לראות את הקשר בין הש"ס ושמירת המצוות כהלכתן לבין הגשמת החזון הציוני. אני מרגיש משהו מאוד גלותי בגישה הזאת שלכם, אתם מנסים להחזיר את השטעטל בחזרה לארץ הצבי.
המשך 09:51 05.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ניסים
אין נרטיב יהודי היהדות אמת מכל צד
21:51 05.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
י כ
מהי האג'נדה התרבותית שלך כדי לקדם את החזון הימני חילוני שלך. מה כלול בה? מה ייחודי ללאום היהודי שלך? אשתמש במילים בוטות: תסכים איתי שאם היהדות שלך היא רק היסטוריה במוזיאון, הרי זו בגדר אוננות - זה לא פורה. היהדות שלך צריכה להיות חיה ונושמת ופורה - וזה אומר לאחוז בתורה ובמצוות ובמעשים טובים.
15:27 06.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר