למרות פסק דין חלוט, בג"צ נתן לבדואים ארכה - סרוגים

למרות פסק דין חלוט, בג"צ נתן לבדואים ארכה

את עמונה ונתיב האבות הרסו בגלל "סופיות הדיון", אך כשזה נוגע לבדואים שפלשו לאדמות מדינה ותאריך ההריסה כבר עבר, השופט חנן מלצר מחליט כי הוא נותן להם ארכה נוספת

למרות פסק דין חלוט, בג"צ נתן לבדואים ארכה
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

למרות פסק הדין החלוט – בג"ץ נתן ארכה נוספת לפינוי בהסכמה בחאן אל אחמר – המאחז הבדואי ליד כפר אדומים.

במהלך דיון שהתקיים היום (ד') בבג"ץ בעתירות הרשות הפלשתינית נגד פינוי חאן אל אחמר, ניסה הרכב השופטים בנשיאות השופט חנן מלצר, לכפות על הצדדים להגיע לפשרות. השופט מלצר עצר את הדיון לשעתיים למרות שכבר בתחילת הדיון הצהירו עורכי הדין של הרשות הפלשתינית, כי אינם מוכנים לאף הצעת פשרה באתר חלופי. המדינה אף היא הודיעה כי לאורך עשר השנים בהם מתנהל ההליך, כל ניסיונות הפשרה נדחו על ידי העותרים, ולפיכך ביקשה המדינה לדחות את העתירה על הסף.

בסיום ההפסקה ובמהלך הדיון הודיעה המדינה כי היא מוכנה להקים על חשבונה בתחומי השכונה החדשה באבו דיס אוהלים משפחתיים לקליטת מפוני חאן אל אחמר, וכי בית הספר החלופי שבנייתו הושלמה, יחובר לחשמל ולמים בימים אלו.

מה שנכון בעמונה – לא נכון בחאן אל אחמאר

המדינה הבהירה לבגצ שאין כל סיבה להמשך דיונים וכי הכל כבר נטען במשך עשור של דיונים וכי ההליך גובל כבר בביזוי בית המשפט. עם זאת הודיעה לאור לחצי השופט מלצר כי במידה ותושבי חאן אל אחמר יסכימו לפינוי מרצון וללא אלימות בתוך כשבוע, היא מסכימה לבחון בחודשים לאחר הפינוי את האפשרות להסדרת אתר חלופי ממזרח ליישוב מצפה יריחו.

מנגד עתרו תנועת רגבים ותושבי כפר אדומים בדרישה לממש את פסק הדין החלוט לאלתר, על פי עקרונות סופיות הדיון ו'מעשה בית דין', ולא לאפשר לרשות הפלשתינית למסמס את פסק הדין. יש לציין כי בעמונה ובנתיב האבות, סרב בית המשפט העליון לדחות או לבטל את ההריסה בגלל הסיבות האלה.

בנוסף למרות שהמאחז ממוקם על אדמות מדינה ובתחומי תכנית המתאר של הכביש המהיר מירושלים לים המלח, הפלשתינים שלפו טענה חדשה לפיה האדמות בחאן אל אחמר הינן בבעלות פרטית אם כי לא הציגו הוכחה לכך.

למרות שהפלשתינים הצהירו שוב ושוב כי הם מסרבים להצעה החלופית, קבע ההרכב בראשות השופט מלצר, כי בתוך חמישה ימים תגיש המדינה את עיקרי התכנית החלופית המוצעת בכפוף לפינוי מוסכם, ולאחר מכן יגישו העותרים את עמדתם ביחס לתכנית, ויוכלו להגיש מסמכים נוספים בנוגע לטענת הבעלות לעל הקרקע.

עו״ד אבי סגל מתנועת רגבים ופורום עוטף ירושלים שנכח בדיון אמר כי ”באופן מקומם ביותר, תוך פגיעה בעקרון סופיות הדיון ומעשה בית דין, בג"ץ החליט לפתוח את פסק הדין, ולתת זמן נוסף שברור שלא ישיג דבר, למרות שברור כי העתירות החדשות מטעם הרשות הפלשתיניות נועדו למוסס את פסק הדין. אנחנו מצפים שבג"ץ יוציא פסק דין לפינוי והריסה של הכפר הבלתי חוקי, וישים סוף למהלך של הרשות הפלשתינית הפועלת להשתלט על אדמות המדינה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
הכותרת שלכם מטעה!
חיים | 01-08-2018 15:42
הכותרת מתעלמת מכך שהושגה הסכמה דיונית בין הצדדים, ובג"צ רק אישר אותה. בנתיב האבות ובעמונה היו ארכות בהתחלה. אחר כך - כבר לא, ובסוף כבר לא היתה הסכמה דיונית בין הצדדים.
2
זה בגלל שעמונה היא לא תחת ריבונות ישראלית
צדק | 01-08-2018 16:38
היה בכלל צריך לדון במיקרה עמונה בבית הדין הפלשתנאי בשכם.
3
תראו מופתעים...
אריאל | 01-08-2018 17:08
.
4
עמלקים
יהודי | 01-08-2018 17:10
שופטים זרע עמלק סופכם קרוב בן דוד כאן תתקוננו רשעים הגיע זמן גאולת עם ישראל
5
רודפי שוחד ושלמונים
הפוסק | 01-08-2018 17:57
יש דיעה שאומרת שצריך להשליך לכלא את שופטי הרוב בעליון בגין בגידה במדינה היהודית ובעם היהודי. לדידי יש לפטרם לאלתר!!! אבל ממשלת הימין היא כל כך עלובה ובזוייה שבבחירות הבאות נבוא בהמונינו באוטובוסים( כמו הערבים...)להצביע לברוך מרזל ולחבריו היהודים. רק כך נחסל את אויבנו מבית ומחוץ. רק כך, כי כהנא צדק!!!
6
זה בגלל שאנו יהודים
כהן | 01-08-2018 18:47
כרה