האפליה נמשכת: "אני עדיין לא נחשב כיהודי כשר". צפו - סרוגים

האפליה נמשכת: "אני עדיין לא נחשב כיהודי כשר". צפו

כחודש אחרי הסערה שהתעוררה בעקבות הזזת עובדים ממוצא אתיופי ממחלקת יצור היין ביקבי ברקן מחשש ליהדותם, ולמרות ההבטחה של הנהלת היקב כי הם יוחזרו לתפקידיהם המקוריים, מסמך חושף כי ההחזרה תיעשה רק אחרי חודש אלול

כחודש אחר הסערה שהתעוררה בעקבות חשיפת 'כאן 11' כי עובדים ממוצא אתיופי הוזזו ממחלקות ייצור היין בשל פקפוק 'בדצ העדה החרדית' ביהדותם, במסמך שנתפר בין ההסתדרות ליקבי ברקן נאמר כי העובדים לא יוחזרו לתפקידם המקורי כל עוד ביקב נמצאים בקבוקים של 'בדצ העדה החרדית'- בערך עד סוף חודש אלול.

במסמך נכתב, בין היתר, כי "נכון להיום מצויה ביקב כמות גדולה מאד של יין מסוג 'תירוש' המצוי תחת השגחת 'בדצ העדה החרדית'. מתוך רצון ואחריות מצד העובדים שלא לפגוע בכמות היין הגדולה, ימשך הטיפול ביין באותו אופן שבו טופל עד עתה וזאת עד לסוף חודש אלול תשע"ח".

עוד עולה מהדיווח, כי בניגוד לעמדת העובדים, יקבי ברקן וההסתדרות הסירו סעיף הקובע כי אם 'בדצ העדה החרדית' ימשיכו לנהוג בגזענות – תיפסק ההתקשרות בין היקב לגוף הכשרות.

כחודש אחרי העובדים מספרים כי הם עוד חשים באפליה ביקב למרות הפרסום והם שוקלים להתפטר מכל תפקידיהם ביקב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
בדצניקים נכבדים
סברס | 31-07-2018 8:56
בדצניקים נכבדים, אם יש לכם איזה שהם טענות כלפי כשרות היין כשעובד שאינו חרדי לבן נוגע בו, נראה אתכם עוזבים את הישיבות שלכם יוצאים ומקימים כרמים ויקבים להכין יין עבור עצמכם. תוכלו למכור את היין הזה למי שרק תחפצו. הגיע הזמן שתעשו משהו למען עצמכם ולא לקבוע לאחרים כיצד ואיך לחיות.
תוצאת ההסתה
אייל עזרא | 31-07-2018 17:34
כשעלו יוצאי אתיופיה הסיתו אותם גורמי שמאל נגד הרבנות הראשית. התוצאה שיש סלט אחד גדול בקשר לבטחון ביהדותם של קבוצות ופרטים בעדה שאינה, מטבע הדברים, עשויה מקשה אחת. לאחר שחיבלו בתהליך הגיור אותם גורמי שמאל ממשיכים להסית ולערבב בין הלכה לבין גזענות. אבל מה לעשות כשמדובר באיסור והיתר ההלכה נחתכת משיקולים הלכתיים בלבד. גזענות איננה שם המשחק. את זה תשאירו לשדכנים.
אנחנו מתבלבלים ???
קרית ספרי. | 31-07-2018 10:08
סליחה, יהדות יוצאי אתיופיה יש מי שפסק שהם יהודים ויש מי שמסתפק בזה. אין טעם לטאטא מתחת לשטיח את האמת. הומלץ עי הרבנות על גיור לחומרא [מספק] לא כולם עשו את הגיור הזה. התוצאה : שיש מי שחושש שאינם יהודים כלל לפי ההלכה. קהילות שיש להם השגחה על המוצרים שהם צורכים, השגחה פרטית לא ממלכתית. לא רוצים לשתות יין שספק אם גוי נגע בזה. הם רוצים כך לעצמם, ולא אומרים לאחרים מה לעשות. מה אתם מציעים ? להכריח אותם לשתות יין שהם משלמים עליו במיטב כספם, בהכשר שהם ממנים אותו במיטב כספם, והוא אמור להיות פנימי קהילתי. יין שלשיטתם ספק גוי נגע בזה ?? מה השתגענו ??
2
אתה יהודי יותר מכל החרדים
mordi | 31-07-2018 9:01
אני מאמין שאתה יהודי נצר ליהדות עתיקת יומין כל אלה שקוראים לעצמם חרדים הם פחות יהודים בעיניי יהדותם הפכה לכת מוזרה שבינה לבין יהדות שידעה להכיל 12 שבטים שונים מקרית בהחלט.חזק ואמץ .
יהדות נקבעת ע"י רבנים, לא ע"י מטקבקים
שי | 31-07-2018 17:52
ומה לעשות, שהרב משה פיינשטיין זצל פקפק ביהדותם של יוצאי אתיופיה.
3
החרדים הקיצוניים כבר מזמן הוכיחו שהם עצמם...
אייל | 31-07-2018 12:19
אינם יהודים אלא פגאנים המאמינים באלילות הרב , מנהיגי הקהילה והחומרא
4
העובד האתיופי נהנה מהתלונות
משה | 31-07-2018 12:27
1. מעניין שהפעם רק אחד מתוך 3 עובדים דיבר בתחקיר. 2. העובד האתיופי וכאן נהנים מהתלונות, כי זה עושה רייטינג. ובפועל הכל שקר: הבדץ רוצים לוודא שהם עשו גיור ושהם יהודים ללא ספק, כמו שנהוג לעשות עם רוסים ועוד, אלא שאותו עובד מתנגד להוכיח את יהדותו ונהנה להתלונן על גזענות, כשבפועל אין שום גזענות אלא סוגיה הלכתית טהורה
הבדצניקים והאתיופים
קיקו | 31-07-2018 16:15
העיקר החותמת.......
5
תולדות האיוולת הישראלית
שי | 31-07-2018 17:51
1. השמאל קורא להכיר ביהדותם של יוצאי אתיופיה 2. אותו השמאל קורא ליוצאי אתיופיה שלא לעבור גיור לחומרא 3. עכשיו השמאל עושה נו נו נו לבדצ עדה החרדית בגלל האי-רצון להעסיק אנשים שיהדותם מוטלת בספק (כזכור, בגלל תעמולת השמאל)?
6
אפליה דתית
ריקי | 31-07-2018 23:31
אני וכמוני רבים משלמים ממיטב כספנו תמורת הכשר מחמיר הלוקח בחשבון כל פרט בכשרות. לא אפליה יש כאן אלא רק רצון לסכסך. לא אתפלא אם גם כאן ימצא שהקרן הודשה עומדת מאחורי הפרשה כפי שהיא עומדת מאחורי הדרוזים נגד חוק הלאום. תבדקו!
7
קשה להאמין שיש עלילות דם בארץ ישראל
דוד | 01-08-2018 11:06
על ידי ארגוני שמרל למיניהם שמסיתים את קהילת יהודי אתיופיה ובטוח שאת השמאלנים לא מעניינים יהודי אתיופיה. אם היה ספק בכשרות ויהדות . אותם עובדים ביקב צרכים לקבל את זה באהבה והבנה (ואני מאמין שזה מה שהם מקבלים) ארגוני שמאל מסיתים
8
אנחנו בדור שבקושי...
| 01-08-2018 11:14
אנחנו בדור שבקושי יש בו גזענות וגם הגזענות שיש מוסתרת.המרקואים והתמנים סבלו מגיזענות ובה היום הם בפסגה בכל התחומים.יש סיבה לכך שחוששים ליהדותם ב100%.אין להם מקורות ורבנים מנהגים מוזרים שיותר דומים לאסלם ולנצרות.אפילו הזקנים חכמים שלהם לא ממש יודעים להניח תפלין(מניחים במקומות הלא נכונים).הרבה מהנשים מקועקעות.אז חלאס לרוץ לתקשורת ולבכות צריך להגיד תאמת אתם לא כאלה מסכנים.
9
תגובה על אפלית אתיופים???
אורלי | 02-08-2018 15:57
ממש מקומם שכל הזמן טוענים על אפלית אתיופים . שאינה נכונה ולא קיימת זה שווה ערך למזרחים מול אשכנזים. לאתיופים יש יותר זכויות לאפליה מתקנת מאשר לצברים ישראלים שנולדו פה והם דור שני בארץ לדוג' לימודי סיעוד לאתיוםיות ללא בגרות או פסיכומטרי כפי שמתבקש מצבריות שנולדו בארץ הוריי היו מחלוצי המדינה משנת 48 תרמו ובנו את המדינה ללא כל תמורה שירתנו בצבא שולחים את ילדינו לצבא ואנחנו אחא שמופלים לרעה אז תפסיקו לשתף פעולה ולתת לגיטימציה למקופחים כי הם ממש לא
אם יש לך בעיות של קנאה
השכנה ממול | 10-10-2018 18:59
אם יש לך בעיות של קנאה וכד' בגלל סעיפים מזעריים או ניסיון כושל ולא יוצלח של אפליה מתקנת שניתנת לבני העדה האתיופית,אז את בהחלט צריכה לעבוד על המידות שלך ועדיף כמה שיותר בזריזות... הרי זה ברור וידוע לכל שיש גזענות במדינה והיא חיה ובועטת. יש כלפי מזרחים, כלפי רוסים וכן גם כלפי אתיופים(עד כמה שתהיי מופתעת).בין כך ובין כך הכל זה מידות.אם לאדם יש מידות טובות לא תמצא אצלו גזענות.הכל חינוך. ואה כן, רבנים לא יכולים לקבוע לך אם אתה יהודי או לא.יהודי אתיופי שמרו על יהדותם באדיקות מופלאה ולא אני לא מדברת על הפלשמורה אלא על ביתא ישראל ויהודים שכאלו אינם צריכה אישור מאיזה אדם שמכנה עצמו רב או מקובל שיפסוק שהוא יהודי,בטח ובטח אם לא ירד ובדק את הדברים לעומקו של דבר וכל שכן אם לא מכיר לעומק את המסורת המפוארת רבת אלפי השנים של ביתא ישראל ומסירות הנפש שלה לקיום התורה והמצוות וכל שכן שאדם כזה אינו רשאי 'לפסוק' על סמך ידיעות שטחיות שסביר להניח שהיו וכמובן שהצבע השחור לקח כאן את רוב ההכרעה.וכן יש גזענים גם בצד השני ,הלבן, שרואה עצמו כשלם ,כי לא הלבוש קובע,ולא הכובע קובע,ואין המעיל מועיל. עצוב.