אלו שני הח"כים החדשים שייכנסו למחנה הציוני - סרוגים

אלו שני הח"כים החדשים שייכנסו למחנה הציוני

שני חברי כנסת חדשים–ישנים ייכנסו בעוד 3 חודשים ל"המחנה הציוני": רוברט טיבייב שיחליף את יצחק הרצוג; ומשה מזרחי שייכנס במקומו של זוהיר בהלול. השניים, הם כבר הח"כים ה–4 וה–5 שנכנסים בכנסת הנוכחית למפלגה

author-image
אלו שני הח"כים החדשים שייכנסו למחנה הציוני
  מזרחי בסיעת המחנ"צ בכנסת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שני חברי כנסת חדשים– ישנים ייכנסו בעוד שלושה חודשים לרשימת "המחנה הציוני". הראשון, רוברט טיבייב, שמונה במקומו של יצחק הרצוג שעבר לכהן כיו"ר הסוכנות היהודית. והשני, חה"כ וניצב בדימוס לשעבר, משה מזרחי שייכנס במקומו של זוהיר בהלול שהודיע על התפטרותו מהכנסת בשל חוק הלאום.

הח"כים ה–4 וה–5 שנכנסים בכנסת הנוכחית למפלגה

טיבייב ומזרחי הם הח"כים הרביעי והחמישי שנכנסים למפלגת העבודה בקדנציה הנוכחית בשל התפטרות של חברי כנסת, כאשר שניהם כבר כיהנו בעבר כחברי כנסת. מינויים הרשמי יחל עם תחילת מושב החורף של הכנסת ב–14 באוקטובר 2018.

מזרחי, כיהן בכנסת הקודמת (19) מטעם מפלגת העבודה כששוריין במקום ה-15 ברשימת המפלגה, אולם בבחירות בשנת 2015 הגיע בפריימריז רק למקום ה-29, בעוד המפלגה קיבלה 24 מנדטים.

בעבר, הסתבך מזרחי בפרשה פלילית של האזנות סתר כאשר בחקירה שנפתחה נגדו במהלך שרותו במשטרה המליץ היועץ המשפטי לממשלה דאז אליקים רובינשטיין להעביר אותו מתפקידו כראש אגף החקירות, לאחר שהתיר להאזין במסגרת חקירה של שר הביטחון כיום אביגדור ליברמן גם לשיחות שלא היה בהם צורך. הוא הוזז מתפקידו, אך הותר לו להישאר במשטרה.

טיבייב: היה חבר בארבע מפלגות

טיבייב בכנסת (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

טיבייב,  היה עד כה חבר בארבע מפלגות: ישראל ביתנו, קדימה, התנועה והעבודה. בכנסת השמונה העשרה נכנס מטעם מפלגת קדימה ולאחריה בשנת 2013 ערק למפלגת התנועה בראשות ציפי לבני.

כזכור, טיבייב עזב את מפלגת העבודה לפני כחצי שנה לאחר שלא האמין כי יש סיכוי שהוא יצליח לחזור לכנסת, אולם עם הטלטלות האחרונות במחנ"צ, הוא שב והתפקד.

לאחרונה עורר סערה כאשר יצא נגד יו"ר המפלגה אבי גבאי ואמר בראיון לרשת ב', כי גבאי לא התייחס לדבריו סביב עולים חדשים. וכי הדבר היחיד שעניין אותו היו היחסים בינו לבין השר אביגדור ליברמן.

"היחסים שלי איתו מצויינים וכשהייתי צריך לבקר אותו, אני את הביקורת אמרתי בכנסת. עד עכשיו מפלגת העבודה הפגינה שלא מעניין אותה בעיות של עולים חדשים. אני ממשיך ונכנס לכנסת בסיעת המחנה הציוני ואני אשתף פעולה עם הסיעה".

בהמשך הוסיף, כי היום לא היה מצביעה למפלגת העבודה. "היום לא הייתי מצביע למפלגת-העבודה. המפלגה זו פלטפורמה ואני נכנס לכנסת לעשות מה שהבטחתי לבוחרים. שיגיעו בחירות אשכול את זה. חד משמעית אצביע עם האופוזיציה למה שיתאים להשקפת העולם שלי, אבל אכבד את סיעת המחנה הציוני".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מזרחי איש אכזרי מטבעו. הרבה ארס נוזל מפיו
עמוס | 29-07-2018 1:35
מי יתן והוא לא יזכה להיכנס לכנסת