דאעש חושפים: זהו המטוס הסורי שהופל על ידי ישראל - סרוגים

דאעש חושפים: זהו המטוס הסורי שהופל על ידי ישראל

בארגון דאעש פרסמו תמונות המציגות לכאורה את שרידי מטוס הקרב הסורי שיורט על ידי כוחות צה"ל לאחר שחדר לשטח ישראל. עוד חשפו את זהות הטייס שנהרג בהתרסקות

author-image
דאעש חושפים: זהו המטוס הסורי שהופל על ידי ישראל
  שרידי המטוס הסורי שיורט על ידי צה"ל (צילום: מתוך טוויטר)

ארגון הטרור דאעש פרסם היום (רביעי) תמונות של מטוס הקרב הסורי שהופל אתמול על ידי כוחות צה"ל לאחר שחדר לשטח ישראל. על פי הדיווחים בסוריה, המטוס התרסק באזור אגן הירמוך בצד הסורי של רמת הגולן, הנמצא כעת בשליטת שלוחת דאעש במדינה.

בדעאש גם טענו כי הטייס שנהרג בהתרסקות הוא תושב העיר לקטיה בשם עמראן מרעי. הארגון פרסם סרטון שבו הציגו לטענתם את גופתו החרוכה של מרעי, בטענה כי הוא "נהרג על ידי ישראל". בסוריה אישרו כי הטייס שנכח במטוס נהרג, אך לא אימתו את טענת דאעש לגבי זהותו. אמש נטען כי היו שני טייסים במטוס בעת ההתרסקות, אך בהמשך התברר כי הטייס שנהרג היה היחיד.

שרידי המטוס הסורי שהופל אמש (צילום: מתוך טוויטר)

כזכור, המטוס מסוג "סוחוי" הופל אמש לאחר ששני טילי פטריוט שוגרו לעברו. בצה"ל הסבירו כי המטוס היה במעקב וחדר כשני קילומטר לשטח ישראל לפני שיורט. מנגד, בסוריה טענו כי המטוס נלחם בכוחות של דאעש ולא נכנס לשטח ישראל בכוונה. לטענת גורמים בצבא אסד, "האויב הישראלי אישר את תמיכתו בטרוריסטים החמושים, כשהוא מפיל את אחד המטוסים שלנו אשר תקף את בסיסיהם באזור סעידא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי ישראל לא תקבל את הפרת הסכם ההפרדה בין ישראל וסוריה, שהתממשה בחדירת המטוס. "מערכות ההגנה האוויריות שלנו זיהו מטוס של חיל האוויר הסורי ממריא מבסיס חיל האוויר הסורי T-4 וחודר לשטח ישראל" אמר. "זו הפרה בוטה של הסכמי ההפרדה בינינו לבין סוריה מ-1974. אני חזרתי והבהרתי שלא נקבל שום הפרה כזאת, לא נקבל שום חדירה ושום זליגה לשטחנו, לא מהקרקע ולא מהאוויר. כוחותינו פעלו בהתאם. אנחנו עומדים על כך שסוריה תכבד בקפדנות את הסכמי ההפרדה בינינו לבינם".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חבל,צריך להשאיר את דאע"שעל אש קטנה
דורון | 26-07-2018 10:22
שהמלחמה תימשך עד אין קץ, ותתפשט גם לירדן