נתניהו על הפלת המטוס: "לא נקבל שום חדירה לשטחנו"

נתניהו על הפלת המטוס: "לא נקבל שום חדירה לשטחנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להפלת המטוס הסורי שחדר לשטח ישראל, והבהיר כי מדובר בהפרה של הסכמי ההפרדה: "לא נקבל שום חדירה ושום זליגה לשטחנו, לא מהקרקע ולא מהאוויר. כוחותינו פעלו בהתאם"

נתניהו על הפלת המטוס: "לא נקבל חדירה לשטחנו"
  "לא נקבל שום חדירה לשטחנו". ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: (Alex Kolomoisky/POOL)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (שלישי) להפלת מטוס הקרב הסורי שחדר לשטח ישראל, והבהיר כי מדובר בהפרה של הסכמי ההפרדה הקיימים באזור.

צפו בדברי ראש הממשלה

"מערכות ההגנה האוויריות שלנו זיהו מטוס של חיל האוויר הסורי ממריא מבסיס חיל האוויר הסורי T-4 וחודר לשטח ישראל" אמר. "זו הפרה בוטה של הסכמי ההפרדה בינינו לבין סוריה מ-1974. אני חזרתי והבהרתי שלא נקבל שום הפרה כזאת, לא נקבל שום חדירה ושום זליגה לשטחנו, לא מהקרקע ולא מהאוויר. כוחותינו פעלו בהתאם. אנחנו עומדים על כך שסוריה תכבד בקפדנות את הסכמי ההפרדה בינינו לבינם".

תגובתו של נתניהו הצטרפה לדבריו של שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, במהלך דיון במועצת האו"ם על הלחימה בסוריה. "ישראל הזהירה את סוריה שלא להפר את הסכם הפרדת הכוחות משנת 1974" הסביר. "לא נקבל הפרה של הריבונות שלנו – לא מסוריה, לא מעזה, ולא מכל אויב אחר המאיים על ביטחון אזרחיה".

כמו כן, השר יואב גלנט שיבח את הפלת המטוס והיירוט באמצעות טילי פטריוט. "כל הכבוד לצה״ל. הפלת המטוס הסורי היא איתות חשוב לציר הרשע של איראן, סוריה וחיזבאללה" אמר. "הפרת ריבונות ישראל היא חציית קו אדום. מי שינסה לבחון את כוחנו – ייתקל בתגובה נחושה ועוצמתית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו