לאחר הפלת המטוס: סוריה פועלת לחילוץ הטייסים - סרוגים

לאחר הפלת המטוס: סוריה פועלת לחילוץ הטייסים

לאחר שצה"ל הפיל מטוס סורי שחדר לשטח ישראל, בסוריה פועלים כעת לחילוץ הטייסים שהיו במטוס. הגורמים אישרו כי אחד הטייסים נהרג, טרם ידוע מה גורלו של השני. עוד האשימו את ישראל בהפלה מכוונת של המטוס שנלחם בדאעש

author-image
לאחר הפלת המטוס: סוריה פועלת לחילוץ הטייסים
  מטוס הקרב הסורי שהופל (צילום: עמוד הטוויטר של רשת AFP)

התגובה הסורית: שעות ספורות לאחר שכוחות צה"ל הפילו מטוס קרב סורי שחדר לשטח ישראל, כוחות הצבא והביטחון הסוריים החלו במבצע לחילוץ הטייסים שהיו במטוס בעת ההתרסקות.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק", גורמים בצבא אסד אישרו כי אחד מהטייסים נהרג בעת ההתרסקות, וגורמים פועלים כעת לחלץ את גופתו. בשלב הזה טרם ידוע מה עלה בגורלו של הטייס השני.

בסוכנות הידיעות הרשמית הסורית "סאנא" ציטטו גורם צבאי נוסף, אשר האשים את ישראל בהפלה מכוונת של מטוס הקרב. לדבריו, המטוס נלחם בכוחות של דאעש ובמורדים שנכחו בדרום המדינה.

"האויב הישראלי אישר את תמיכתו בטרוריסטים החמושים, כשהוא מפיל את אחד המטוסים שלנו אשר תקף את בסיסיהם באזור סעידא" אמר. עוד הכחיש כי המטוס חצה את הגבול לשטח ישראל, וטען כי "המטוס פעל בשטח האוויר הסורי, מעל אזור שפך הירמוך".

בצה"ל אמרו בעקבות האירוע כי המטוס היה במעקב וחדר ככשני קילומטר לשטח ישראל לפני שיורט. כמו כן הבהירו כי צה"ל הזהיר מראש על כוונותיו במקרה של חדירה לשטח ישראל.

"אנחנו העברנו ועדיין מעבירים מסרים – בכמה שפות שונות – שלא נאפשר חריגה מעבר לאזור החיץ שנקבע ב-1974, עליו ישראל מתעקשת לשמר על פי הכללים שנקבעו אז" אמר דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, בתדרוך כתבים שנערך לאחר האירוע. לדבריו, בצה"ל העבירו מסרים לשלטון הסורי באמצעות מתווכים לפיהם ישראל לא תקבל כל הפרה של הסכם הפסקת האש הקיימת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו