שטח: טוב שדברי הרב טאו יוצאים ומתפרסמים
מנכ"ל תנועת נאמני תורה ועבודה מגיב לחשיפת סרוגים: "סגנון דבריו של הרב טאו מעידים שוב כי הפערים גדולים לגישור ושהניסיונות לפשרה, מביאים במקרים רבים מידי להחלשות החינוך הדתי"
דווקא כשומרי מצוות, סוגיית הלהט"ב מחייבת התייחסות חינוכית ורוחנית. לשמחתנו יש בנמצא תוכניות טובות וראויות המתאימות לתלמיד הדתי, ובידי המנהלים יש את היכולת לבחור זאת בהתאם להשקפת עולמם הרוחנית. ואולם, מסגנון הדברים, נראה כי דבריו של הרב טאו מגלמים בתוכם מתח רב יותר שאינו קשור לסוגייה הלהטבי"ת.
אנו נעצבים למשמע הטלת דופי זו שיש בה בבחינת הוצאת שם רע הן למערכת החינוך הכללית והן למערכת החינוך הדתית אשר מחנכת את בנינו ליראת שמיים ושמירת מצוות.
טוב שהדברים יוצאים ומתפרסמים משום שאנו עדים למאבקים רבים בהם, איומים בשפה דומה של תלמידי הרב טאו, הביאו קהילות רבות להתפשר על עמדותיהן על מנת לנסות ולהכיל גם אותם. ניסיון ההכלה לכל הצדדים הינו דבר ראוי אלא שהמציאות טופחת על פנינו שוב ושוב: קבוצות של תלמידי הקו לוחצות על ההורים להתפשר לכיוונן, אך גם לאחר שהפשרה נעשית, לבסוף קבוצות אלה עוזבות ממילא את החמ"ד שנשאר עם פחות תלמידים ופחות מערכיו.
כמעט אף תלמוד תורה לא נכנס אל החמ"ד
בלא מעט מקומות שכנעו תלמידי הרב טאו שלמען שלום בית יש להפוך את הממ"ד לניפרד, מדיר, ועם פחות לימודי חול – אך גם לאחר שבית הספר התפשר למענם, הרי שלאחר מספר מצומצם של שנים הם עזבו והקימו מוסד חדש, כביכול טהור יותר.
לפי מחקרי התנועה: על כל תלמיד שאכן עזב לתלמוד תורה ציוני פרטי או לחינוך החרדי, יש לפחות שלושה תלמידים שעזבו את החינוך הדתי לעבר החינוך החילוני או המשלב. בנוסף, למרות פתיחת תוכניות של תלמודי תורה בחמ"ד שאמורות היו להכיל ולמנוע את הזליגה לתלמודי התורה הפרטיים, בפועל, כמעט אף תלמוד תורה פרטי שכזה לא נכנס אל החמ"ד.
סגנון דבריו של הרב טאו מעידים שוב כי הפערים גדולים לגישור ושהניסיונות לפשרה, מביאים במקרים רבים מידי להחלשות החינוך הדתי. אנו מקווים שבתי הספר והקהילות יישארו נאמנים לאוכלוסיות המבקשות חינוך דתי ולא לאוכלוסיות אשר מאיימות עליו ומקימות לו באותו זמן מתחרים בחינוך הפרטי.
==
שמואל שטח הוא מנכ"ל תנועת נאמני תורה ועבודה.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו