שטח: טוב שדברי הרב טאו יוצאים ומתפרסמים - סרוגים

שטח: טוב שדברי הרב טאו יוצאים ומתפרסמים

מנכ"ל תנועת נאמני תורה ועבודה מגיב לחשיפת סרוגים: "סגנון דבריו של הרב טאו מעידים שוב כי הפערים גדולים לגישור ושהניסיונות לפשרה, מביאים במקרים רבים מידי להחלשות החינוך הדתי"

שטח: טוב שדברי הרב טאו יוצאים ומתפרסמים

דווקא כשומרי מצוות, סוגיית הלהט"ב מחייבת התייחסות חינוכית ורוחנית. לשמחתנו יש בנמצא תוכניות טובות וראויות המתאימות לתלמיד הדתי, ובידי המנהלים יש את היכולת לבחור זאת בהתאם להשקפת עולמם הרוחנית. ואולם, מסגנון הדברים, נראה כי דבריו של הרב טאו מגלמים בתוכם מתח רב יותר שאינו קשור לסוגייה הלהטבי"ת.

אנו נעצבים למשמע הטלת דופי זו שיש בה בבחינת הוצאת שם רע הן למערכת החינוך הכללית והן למערכת החינוך הדתית אשר מחנכת את בנינו ליראת שמיים ושמירת מצוות.

טוב שהדברים יוצאים ומתפרסמים משום שאנו עדים למאבקים רבים בהם, איומים בשפה דומה של תלמידי הרב טאו, הביאו קהילות רבות להתפשר על עמדותיהן על מנת לנסות ולהכיל גם אותם. ניסיון ההכלה לכל הצדדים הינו דבר ראוי אלא שהמציאות טופחת על פנינו שוב ושוב: קבוצות של תלמידי הקו לוחצות על ההורים להתפשר לכיוונן, אך גם לאחר שהפשרה נעשית, לבסוף קבוצות אלה עוזבות ממילא את החמ"ד שנשאר עם פחות תלמידים ופחות מערכיו.

כמעט אף תלמוד תורה לא נכנס אל החמ"ד

בלא מעט מקומות שכנעו תלמידי הרב טאו שלמען שלום בית יש להפוך את הממ"ד לניפרד, מדיר, ועם פחות לימודי חול – אך גם לאחר שבית הספר התפשר למענם, הרי שלאחר מספר מצומצם של שנים הם עזבו והקימו מוסד חדש, כביכול טהור יותר.

לפי מחקרי התנועה: על כל תלמיד שאכן עזב לתלמוד תורה ציוני פרטי או לחינוך החרדי, יש לפחות שלושה תלמידים שעזבו את החינוך הדתי לעבר החינוך החילוני או המשלב. בנוסף, למרות פתיחת תוכניות של תלמודי תורה בחמ"ד שאמורות היו להכיל ולמנוע את הזליגה לתלמודי התורה הפרטיים, בפועל, כמעט אף תלמוד תורה פרטי שכזה לא נכנס אל החמ"ד.

סגנון דבריו של הרב טאו מעידים שוב כי הפערים גדולים לגישור ושהניסיונות לפשרה, מביאים במקרים רבים מידי להחלשות החינוך הדתי. אנו מקווים שבתי הספר והקהילות יישארו נאמנים לאוכלוסיות המבקשות חינוך דתי ולא לאוכלוסיות אשר מאיימות עליו ומקימות לו באותו זמן מתחרים בחינוך הפרטי.

==

שמואל שטח הוא מנכ"ל תנועת נאמני תורה ועבודה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
52 תגובות - 40 דיונים מיין לפי
1
מוחה על כבוד דברי חכמים.
אאא | 23-07-2018 21:29
הרב טאו צודק אבל הכי קל לעצום את העינים .
2
אנו מחוייבים לפתוח בתי ספר נפרדים מהממד כי
אישה. | 23-07-2018 21:31
בממד מי ששולט זה המשפחות החילוניות והמסותיות ואילו אנחנו נחשבים ליוצאי דופן.
3
כל פעם שאני קוראת תגובה כזו זה מחזק אצלי עד
נויה | 23-07-2018 21:32
כמה נאמני תורה ועבודה נאמנים לעצמם...קדושה אני מבקש... וזה לא כאן.
בואי נתחתן
נויו של עולם | 12-12-2018 16:06
רק בית קדושה רציתי בסוף ברח זמן השידוכים
4
שטח! אתם חלק מהקרן לישראל החדשה
ליאור | 23-07-2018 22:06
ועוד יש לך מה להגיד!!
5
אתה מחריב היהדות
יוסי | 23-07-2018 22:23
בלום פיך. פשות תסתום
6
תעשו טובה
אני | 23-07-2018 22:31
כולכם טועים והרב טאו צודק! נטיות הפוכות זה בעיה רפואית נפשית שצריכה טיפול אישי כמו כל בעיה רפואית ולא בריש-גלי ואם בעלי חיים מבינים מה שהרבה בני אדם לא רוצים להבין שזכר ונקבה אותם אז כנראה שלבע''ח יש ניסיון חיים יותר מכל החכמולגים שמחפשים להיות נאורים כלפי חוץ ושחקנים כלפי פנים כי ברור שבחדרי חדרים לכולם ברור שמדובר בנטיה שהיא מחלה טעונה טיפול
7
שטח הוא מתיוון והרב טאו זה מתתיהו
יובל | 23-07-2018 22:42
שטח, עוד מאתיים שנה לא יזכרו אותך, גם לא עוד עשרים. ואילו את הספרים של הרב טאו עדיין ילמדו.
8
יפה שמנכ"ל תנועה שמכנה עצמה נאמנה לתורה
הלל | 23-07-2018 23:12
יפה שמנכל תנועה שמכנה עצמה נאמנה לתורה כותב שממד נפרד זה-מדיר- שמירת שולחן ערוך זה הדרה,אתה צריך להודות לרב טאו על שמרנותו שלולי היא התנועה שלכם הייתה מתקרבת עוד ועוד למקומות שאינם לרוח היהדות.
9
תלמודי תורה
קובי | 23-07-2018 23:18
אכן צודק כותב המאמר, אך חשוב להדגיש שישנם הרבה תלמודי תורה שהם במסגרת של החמד ובראשם התלמוד תורה הראשון והאיכותי ביותר של הצבור החרדלי מורשה (שאנשי הר המור ובראשם הרב טאו היו ממיסדיו). המשתייך למרכז הרב.
10
גוף עם אפס רלוונטיות
ירדן | 24-07-2018 0:06
מי אתם ומה אתם עושים חוץ מלקבל משכורת?? תורה?? עבודה? על מי אתם עובדים??
11
חסר חיילים
קשקשן | 24-07-2018 0:16
מנכל תנועה ללא חיילים בעוד שלרב טאו יש אלפי תלמידים די, תפסיקו לייצר כותרות
12
אשרינו ומה טוב חלקינו שיש ריבוי דעות בעם ישרא
אוראל | 24-07-2018 0:31
ושהרב טאו המחנך את תלמידו לדרך תורה ויכול להגיד את דעתו. וגם תנועת תורה ועבודה וכל אחד יש לו את מקומו. תלמדי חכמים מרבים שלום בעולם. ריבוי הדעות איננו סתירה של השלום אלא ההפך הביטוי העמוק של השלום.
13
אני בטוח שלשטח יש טלוויזיה בסלון וביום העצמאו
יוני | 24-07-2018 0:42
ת הוא הולך לשמוע את הזמרת השכונתית . ובשבילו חדשות תשע עם יונית לוי יותר חשוב משיעור. זה הסטייל העצוב של המזרוחניקים והוא לא מתבייש לדבר על הרב טאו . ואני בטוח שיש לו פלאפון עם אינטרנט בלי חסימה . ובקלות הוא גם נסחף לתכנים לא ראויים . ןגם ילדיו ובנותיו.שוודאי לי שהם לא שומרות נגיעה. עצוב עצוב עצוב.
שטח מבטא מיעוט שולי זניח וקיצוני
תמיר | 12-12-2018 21:35
הרוב הגדול של ציבור הכיפות הסרוגות מסתכל בלעג על קבוצה זו המקבלת מימון וגב מהקרן החדשה לישראל. לכן אסור ללמוד מנאמן זה על הנאמנים באמת לה' ולתורתו.
14
מדהים
שימע | 24-07-2018 0:47
איך כל דבר איכשהו קשור אצל השטח הזה לממד נפרד. למה זרחה השמש? כי הפרידו את הממד. ולמה הכלב נובח?.כי הפרידו את הממד. ולמה מלפפון הוא ירוק? כי הפרידו את הממד. חלאס שטח, מספיק לתפוס טרמפ על כל אמירה כדי לדחוף בכוח את האג'נדה שלך.
15
ר' שמואל איך אתה מציע להתמודד
בני ברקי | 24-07-2018 1:31
אבל איך אתה מציד להתמודד עם העובדות שהרב טאו העלה?
16
לברר את האמת בדרכי נועם וללא אלימות בשיח
מוטרד מאד | 24-07-2018 7:02
א. האמת ובירורה חשובים מאד בתורה. ב. דרך התורה היא דרכי נועם ויש לא רק ללמוד מפרקי אבות אלא גם לקיימם. ג. מטרידה מאד האלימות המבצבצת מהשיח במיוחד של מגיבים אחדים. ד. אולי יש לכל רב אלפי תלמידים ,אבל יש לבדוק אם לא הרחקנו מאות אלפים מהתורה ומהחינוך לתורה. ה. הסוגיה עצמה אינה פשוטה כלל וכלל וצריכים לדון בה יחד עם הרבנים אנשי מקצוע
17
החמ"ד כבר שנים רבות בכלל לא נחמד
מרים אלפסי | 24-07-2018 7:38
כמורה בחמד למעלה מ-20 שנה: החמד היום הוא פח אשפה !!! לא יועילו כל התוכניות והפרסומים של המשופם המחייך כל הזמן ראש המחמד כל הפעילות מחפה על ריק גדול. מגיעים מנהלים ינוקות בעלי אידאולוגיות פוסט-מודרניות ובעלי קשרים עם הפיקוח ועושים כבשלהם, הכל הפך להיות היום פרסום ופרסום (הם קוראים לזה מיתוג כלומר אל תעשה שום דבר משמעותי ונפרסם אותך) שום דבר בעל משמעות עמוקה חינוכית. המורים האמיתיים משפילים ראש וממשיכים עם כל יוזמות הריק הללו של ליפשיץ ועושי דברו מצפים להגיע לפנסיה בריאים ושלמים ולהיפטר מהעונש הזה.
ליפשיץ עשה המון - מה אתה עשית?
תתבייש | 24-07-2018 17:27
הרב ליפשיץ עשה המון בחינוך. האם כל המשמיצים גם הלכו ללמד בטבריה?
איזה דיוק. בדיוק כך נראה הממד .
ל17 | 24-07-2018 17:21
רק בתי ספר נפרדים תורניים באמת.
נכון מאד
מורה ותיק | 24-07-2018 15:22
לא ראיתי שום שינוי בשטח בגלל פירסום עצמי של אדון ליפשיץ. זלזול באינטלגינציה של המורים.
חבל רק להשמיץ!
אמא לבוגרי חמד | 24-07-2018 15:18
כאמא החפצה בחינוך תורני לילדיה, וכמורה בדימוס בחמד, - מוחה נגד הביזוי של ראש החמד ושל ההשקעה האדירה של מחנכי החמד בהאדרת תורה. כמובן כבכל דבר, יש מה לשפר, ואשמח שיינתנו עוד ועוד אפשרויות לשלב תלמודי תורה ציוניים בחמד. אך אשרינו שאנו דואגים להנחיל תורה לכל חלקי העם! ובאחדות ובכבוד נצמח!
מסכים בהחלט
מורה | 24-07-2018 11:04
ליפשיץ הפד את החמד לחית מחמד. כל דכפין יתי ועשה כרצונו. פשוט בושה מה שהולך היום.
18
הכל בגלל רגשי הנחיתות של החרד"לים מול החרדים
שילכו כבר לטיפול | 24-07-2018 8:55
ח
הפוסל במומו פוסל
1222 | 24-07-2018 17:22
חפיפניק לך לטיפול.
19
מנכ"ל "נאמני הקרן החדשה" ודתיי המחמד שלו
שי | 24-07-2018 8:56
נו שוין, תלמדו את עצמכם על להטבים, ואיל אנחנו נישאר עם חינוך למסורת ישראל סבא.
20
הוא אדם נחמד אבל הוא לא דתי
יצחק | 24-07-2018 10:19
כך לא כותב אדם דתי
21
כמה שטויות ושנאה בכתבה אחת
לוי | 24-07-2018 11:01
1. אשמח לדעת מתי אתם!!! התפשרתם מול הציבור הדתי(ואין כוונתי בפשרנותכם במצוות). בפת הפכתם עולמות למרות שהציבור רצה ביהס מופרד. 2. היום, בביהס יסודי חמד יש ציבור גדול של אנשים שאינם דתיים. בתיכום,רבים עוזבים את החמד. 3. איני יןדע איזה מחקר עשיתם(נשמח שתפיצו לציבור הרחב), אך ממה שאני רואה וחי בו, אין נשירה של שליש(גם כשמשקרים צריך לעשות זאת בחכמה). 4. אף אחד לא אמר שאנשים בעלי סטייה אינם בני אדם. כבני אדם יש לכבדם. על בחירתם(כן, זו בחירה) בדרך זו, יש להוקיעם. 5. הייתי שמח לו פעם אחת!!! רק אחת תצאו במתקפות כאשר רומסים את ערכי היהדות. כנראה שאתם נאמנים, אך לא לתורה.
22
המנכ''ל חייב בגילוי נאות שהעמותה שבראשה עומד
ירדנה | 24-07-2018 12:40
המנכ''ל חייב בגילוי נאות כשכותב נגד דבריו הנכונים לדעתי של הרב טאו שהוא עומד בראש עמותה אותה ממנת הקרן הארורה הקרן לישראל חדשה .....ציטוט מויקיפדיה ''התנועה ספגה ביקורת שלילית, בעיקר מצד האגף החרדלי והשמרן יותר בציונות הדתית. לאחר שפרסמה התנועה חוברת שבה נאמר שהרפורמים אינם מהווים סכנה, כתב הרב ברוך אפרתי באתר כיפה, שמימון התנועה בידי הקרן החדשה לישראל גרם לה להפוך בעצמה לרפורמית.''[]
23
נמאס מתגובות מטעם הר המור, אתם מיעוט שבמיעוט
משה | 24-07-2018 14:07
הורסים את היהדות המתונה
הקיבוץ הדתי
אליקים רחבי | 25-11-2018 23:00
הר המור הוא מיעוט? ומה הקיבוץ הדתי המחולל של נאמני תורה ועבודה ? האמא של המיעוט
יהדות מתונה עלק ואני
ל23 | 24-07-2018 17:26
כותבת בתור אישה שגדלה בדיוק בחינוך הלייט הזה .את ילדיי אני משתדלת לחנך להלכה ולא להלך הרוח של נאמני... עצמם.
מי המציא את המושג "יהדות מתונה"?!
אוי נו | 24-07-2018 15:52
יש תורה והלכה! בתוך זה יש פסיקות שונות. אתה יכול לטעון שאתה הולך לפי רב שפסק אחרת ואם זה אכן רב וזו אכן תורה אזי תנהג את חייך ההלכתיים כראוי באור הזה. יהדות מתונה? אין ולא היה מעולם דבר כזה. מתון? קיצוני? אין דברים כאלה. יש או תורה והלכה או פשרנות מקולקלת. התורה אינה מגרש משחקים שאתה בוחר איפה ללכת ואיך לעוות אותה כרצונך. האמת נצחית תורה דרכנו. מחפש להיות מתון? יש דתות אחרות שיכולות להציע לך את זה: נצרות, רפורמה ודומיהם. בתורה אין מתינות או פשרנות - יש אמת הלכתית. יש לך רב תנהג כמותו, אין לך רב - שתוק!
24
שמואל, אתה בהחלט מציג פערים
גימל | 24-07-2018 15:47
מדיר?? הכלה?? מחנכת ליראת שמיים??? רגע, רגע, רגע! נראה לי שלא הבנת כלום. צניעות אינה הדרה! פעולות למען שמירה על ההלכה אינה הכלה! וחינוך ליראת שמיים זה לא מגמה ראשית שהחמד מתנהל בו. אכן יש פה פערים, השאלה היא באמת מי מתרחק יותר מהתורה ומהקודש!
25
רוצים בי"ס נפרד כי לא רוצים ספרדים
דוגמאות לא חסרות | 24-07-2018 17:30
פעמים רבות הרצון למוסד נפרד הוא רק אמתלה. האמת היא ש תלמידי הרב קוק לא רוצים שילדיהם ילמדו יחד עם בני השכונות. העיקר לדבר גבוה גבוה.
ל25 מהכרות בשטח אתה טועה
ל25 | 26-07-2018 19:35
אתה מתבלבל עם מוסדות חרדים..
26
את הילדים עם צרכים מיוחדים מפנים לחמ"ד
צבועים | 24-07-2018 17:32
יש לי אחיין חרדלי, ילדיו לומדים בביס שאינו שייך לחמד. יש לו ילד עם צרכים מיוחדים, ולא קבלו אותו למוסד זה. אמרו לו עדיף שילמד בחמד. הבנתם את החרדלים הצבועים?
27
עוד דתלש
ישי | 24-07-2018 20:52
שמסביר את הצורך בהיבדלות
28
ושטח מוכיח כרגיל שהזרם הדתי ליבראלי
רחל | 24-07-2018 21:29
נמצא על מסלול מאוד חלקלק לכיוון הרפורמה
29
שקר גמור.
תלמיד הרב טאו | 25-07-2018 10:39
כנל
30
לצערי אנו מנמיכים את התורה בכדי לקבל הכשר
אלי | 25-07-2018 14:18
לצערי אנו מנמיכים את התורה בכדי לקבל הכשר מהחילוניים. אוי לנו!!!
31
חבל שכל רב בישראל מדבר כך על גדול דור
יוחאי גורדין | 25-07-2018 21:27
על זה חרבה בארץ
32
חוצפנים תפסיקו לדבר על גדולי הדור!!!
יהושוע | 26-07-2018 10:12
אתם לא מגיעים לסוליה שלהם!!!!!!!! אני יודע שקשה לאנשים לשמוע את האמת אבל יש ה' יתברך בעולם ויש יהדות מי שרוצה לתת לתועבות שלו לשלוט בחינוך של ילדי ישראל הטהורים הוא חצוף ורשע!!!!!!!!!! תפסיקו לבלבל את את הציבור ולשחק אותה שומרים על ממלכתיות ועל הדרך אתם לא שומרים על היהדות!! היהדות יותר חשובה מהממלכתיות המזויפת הזו אתם תלמדו את הרב טאו מה זה ממלכתיות??? השתגעתם??
33
רב צריך קודם כל להיות מחויב לתורה
עדו הכהן | 26-07-2018 14:35
ואחכ לאיך זה יצטייר בעיני מאזיניו, גע שד ועז ואת זכר לא תשכב וכו, חמור יותר. וגם אם מלמדים על זה, לא ילדים קטנים ורכים, למה להרוס להם את תום הילדות אם קשקושים וסטיות? אולי תלמד בבתי הספר ארי פוטר או אגדות האחים גרים? ילד יהודי צריך ללמוד על רבי עקיבא על תורתו ועל חסדיו ולא לשכוח שואהבת לרעך כמוך מסתיים באני ה'. על חסדיו של אברהם אבינו עה. מזל שיש לנו את גדול הדור מור הרב צבי טאו שליטא שאומר את דעת התורה בלי לפחד מכל מיני קרנות, ובלי צביעות ובלי להתבלבל כלל, מכל הרוחות המערביות שנושבות. חבל שיש רבנים שלא מבינים את זה.
34
יהי רצון שתנועת נאמני הקרן החדשה תסגר
אביתר יעקב מיכלשוילי | 26-07-2018 16:36
הם עמלק!!!! רשעים גמורים. כל הרבנים שלהם הם כלבים שלמדו לדבר! מבזים תלמידי חכמים על ימין ועל שמאל! ימח שמם מתחת השמים, אם לא יעשו תשובה.
35
ליברלים אדוקים
שליו | 26-07-2018 19:00
הרב טאו ניהל דיון שלא דיבר על אדם ספציפי וכך הדיון יכל להימשך, כשנכנסו לתמונה ה'ליברלים' ה'פרוגרסיבים' הדיון איבד את הערך שלו ןנהפך לחילופי גידופים, לאט לאט הם עושים לנו את העבודה וחושפים את הפרצוף של עצמם.
36
הם עושים מחלוקת. זה לא מתוך תורה אלא גאוה...
אפילו בישובי חלוצה | 21-08-2018 0:33
חבל וכואב שכוחניות מכוסה בתורה
37
חזק ואמץ שמעון שטח ! אני קורא את תגובות השטנה
אורי | 22-08-2018 0:38
כנגדך ( 'מחריב היהדות'...ממש צורר היהודים..) ומזדעזע מההקצנה וגל הפונדמנטליזם הדתי מבית הרב טאו , רבי ישיבות הקו , הר המור , מכינת עלי ושאר רבני הלאומנות הגסה באיצטלה של קדושה.אני מניח שגם את נציגי הציונות הדתית שחתמו על מגילת העצמאות הם היו מכנים כיום 'ניאו-רפורמים'....
38
להט"בים
שלמה חובשי | 25-11-2018 22:47
אולי נאמני תורה ועבודה יסבירו לי אחת ולתמיד: מה לי עם חדר המיטות של זכר או נקבה. מדוע נאמני נותנים יד לשינוי סדרי עולם וגידולם של יתומים מתוך אידאולגיה שכולה סטייה מינית.
39
נאמני תורה ועבודה
צבי מריליוס | 25-11-2018 22:55
הורתו של נאמני תורה ועבודה בקיבוץ הדתי שנכשל כישלון חרוץ בחינוך ילדיו , עד שלפני שנים עשו תפנית חדה וגם זה לא עוזר כי הרוח הנושבת שם היא שמאל מכל הבחינות.
40
מי זה הפיצי הזה?!
כמה תורה בלי דרך ארץ | 12-12-2018 16:04
אין כח כבר להגיב לתגמול פצפון