אסון בצפון: הרוג וארבעה פצועים בהתמוטטות מנהרה - סרוגים

אסון בצפון: הרוג וארבעה פצועים בהתמוטטות מנהרה

אדם אחד נהרג וארבעה נוספים נפצעו- שניים באורח בינוני ושניים באורח קל- בהתמוטטות מנהרה. בנוסף, שישה פועלים חולצו מהמנהרה ללא פגע. כל הפצועים הועברו לקבלת טיפול רפואי

author-image
אסון בצפון: הרוג וארבעה פצועים בהתמוטטות מנהרה
  מנהרה בבניה. ארכיון (צילום: ענת חרמוני/ פלאש90)

אדם אחד נהרג הבוקר (שישי) וארבעה נוספים נפצעו- שניים באורח בינוני ושניים באורח קל- בהתמוטטות מנהרה. בנוסף, שישה פועלים חולצו מהמנהרה ללא פגע. כל הפצועים הועברו לקבלת טיפול רפואי

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי הקריסה אירעה לאחר שמנוף נפל לתוך המנהרה בפרויקט. כוחות הכיבוי הצליחו ליצור קשר עם הלכודים וחילצו אותם באמצעות המעליות של הפרויקט עצמו. מפקד תחנת הכיבוי בעפולה, טפסר משנה מיקי כהן, אמר כי הלכודים נמשו מעומק של 50 מטרים מתחת לאדמה.

סגן מנהל מרחב גלבוע במד"א, וויסאם זועבי, שהגיע למקום בדקות הראשונות סיפר: "הגענו למקום עם אמבולנסים, ניידות לטיפול נמרץ ומסוק מד"א שנחת בסמוך. דיווחו לנו שבעת הנפילה היו במקום כ-10 אנשים, שמונה חולצו כשהם בהכרה מלאה".

המנהרה נבנית כחלק מפרויקט להפקת חשמל באמצעות אנרגיה שאובה – מערכת של מאגרי מים ומנהרות שבהן יוצבו טורבינות. בשעות השפל של צריכת החשמל נשאבים המים מהמאגר התחתון למאגר העליון. בשעות שבהן יש צורך בייצור חשמל, מוזרמים המים דרך המנהרות כלפי מטה, ומפעילים את הטורבינות שיוצרות את החשמל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו