'להציע תחליף': הרב אריאל במתקפה חריפה על בג"צ - סרוגים

'להציע תחליף': הרב אריאל במתקפה חריפה על בג"צ

הרב יעקב אריאל במתקפה חריפה על בית המשפט העליון שאסר על החזקת גופות מחבלים: "הרשות השופטת אינה נושאת באחריות ולא ניתן לערב חוקים אזרחיים פרטניים בניהול המלחמה"

'להציע תחליף': הרב אריאל במתקפה חריפה על בג"צ
  (צילום: יח"צ)

הרב יעקב אריאל, רבה לשעבר של העיר רמת גן, תוקף את בית המשפט העליון בעקבות החלטתו שלא לאפשר למדינה להחזיק בגופות מחבלים כקלף מיקוח כדי לאלץ את החמאס להחזיר את גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול הי"ד שנפלו במבצע 'צוק איתן'.

נזכיר, כי בית המשפט קבע שהחזקת הגופות אינה חוקית והרב אריאל מוכיח כי לפי ההלכה, זהו צעד ראוי במסגרת מלחמה שמתנהלת בין מדינת ישראל לחמאס.

במאמר שפרסם ברך החדש של השנתון 'תחומין' מבית 'מכון צומת', כותב הרב אריאל כי החלטת בג"צ היא דוגמא לשיבוש במערכות היחסים שבין הרשויות – השופטת והמבצעת. למרות שלפי ההלכה הרשות המבצעת כפופה למערכת המשפט, הדברים אמורים רק בהעמדת המלך לדין בגין האשמה אישית, אך באשר למלכות עצמה לא ניתן לדרוש מהרשות המבצעת שתהיה כפופה לחוק האזרחי הרגיל.

"הרשות המבצעת צריכה חבל ארוך דיו ומרווח רחב של שיקול דעת כדי לנהל את מדיניותה מתוך אחריות כבדה לאזרחיה, ובפרט בשעת מלחמה. ניהול מלחמה חייב להיעשות ע"י הצבא והקבינט, ועליהם לשקול שיקולים ציבוריים רחבים וארוכי טווח"

הרב אריאל קובע כי "במלחמה כללי הצדק שונים מאשר בחיים האזרחיים – בפרט כשמדובר באויב אכזרי"

לדבריו, יש צורך לבקר את הרשות המבצעת, על ידי סמכות-על המכירה בסמכות הרשות המבצעת לחרוג מכללי החוק האזרחי הרגיל, ומסוגלת לרדת לעומק שיקוליה. הרשות השופטת אינה יכולה לעשות זאת ואינה נושאת באחריות. היא עוסקת בדרך כלל במישור האזרחי וזו גם זווית ראייתה ודרך חשיבתה, רק בית הדין הגדול היושב בלשכת הגזית מסוגל ומוסמך לכך.

הרב אריאל קורא להציע תחליף לבג"צ שיורכב מאנשי רוח נעלים ומוסכמים על הציבור, שיש להם גם הבנה בנושאים ציבוריים מדיניים וביטחוניים, שיוכלו לבקר ואף לשפוט את הרשות המבצעת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
הרב אריאל צודק לחלוטין
דר י ישרון | 12-07-2018 10:16
הדברים מובנים מאליהם ו ל א הבגץ ההזוי איפה בשופטים הדתיים בבגץ,הם מ ת י י מ ר י ם אבל מ א ו ד מ א כ ז ב י ם וחבל הרב שטייגליץ שליטא המשך נא למען בית ישראל בדרכך כמסורת הרמבם וישראל מהרה יבנה המקדש
2
האמת
גם אני מסכים למש"כ י | 12-07-2018 10:18
הרב יוסף קלויזנר י ד י ד י ה ו מסכים
3
מה לבית המשפט העליון ולשילטון?
שבי | 12-07-2018 10:20
אין זה מתפקידה של מערכת המשפט לשלוט ואם נוצר צורך להחזיק גופות מחבלים תפקיד המערכת המשפטית לקבוע באיזה צורה משפטית מותר ולא לקבוע לעם ולמדינה שנאבקת על קיומה חסמים מיותרים החיסול הטרור . והגיע הזמן שהמושג חיסול הטרור בכל דרך אפשרית לא תצמרר את המערכת המשפטית . אתם לא מחוקקים ולא שולטים אלה טכנאי חוק .אז אנה מצאו את מקומכם ותספקו את הסחורה . ודי עם מוסר כלפי מחבלים אם יש לכם עודף חמלה ואנושיות שימרו אותם עבור הקורבנות
4
דבריו של הרב אריאל צריכים להתפרסם יותר
אבי יצחק | 12-07-2018 10:23
הרב ממש צודק
5
הרב אריאל
אזרח ו.יק | 12-07-2018 10:25
יישר כח לרב אריאל. זו האמת לאיתה מילים בסלע.
6
הבגץ והרב אריאל
משה | 12-07-2018 10:37
עם כל הכבוד הוא תקף את הכתובת הלא נכונה. בגץ פוסק לפי החוק והבנתו--כמו להבדיל שרב פוסק לפי השו'ע ולפי הבנתו. הוא צריך לתקוף את הפוליטיקאים שישנו את החוק.
בג"ץ מעל לחוק
גדעון | 12-07-2018 12:11
בגץ נוטל לידיו סמכויות על לפסילת חוקים שהכנסת מחוקקת ראה חוקים שהכנסת חוקקה נגד המסתננים חוקים שבוטלו עי בגץ ומנעו את גירושם מהמדינה. ועוד שורה ארוכה של חוקים שבוטלו. בגץ נלחם בתוקף על סמכויותיו ופוגע בכושר הביצוע של הרשות המבצעת ובסמכות החקיקה של הכנסת. וכל זאת מבלי לשאת באחריות לתוצאות.
7
האיש שקורא לעצמו רב ראוי לגנאי על דברי הבלע
Julia | 12-07-2018 10:55
האיש מרשה לעצמו יותר מדי
כמוך, אסתפק בתגובה קצרה ולא מנומקת
יהודי | 12-07-2018 14:16
א ו ו י ל !
בהחלט
שלום | 12-07-2018 13:39
האיש נטל לידו את חופש הביטוי והחליט שצריך לפסוק לפי השוע והרמבם
8
הגוף שצריך להחליף את בגץ
שלום | 12-07-2018 13:40
הוא סנהדרין