חוק החרם אושר באירלנד: 5 שנות מאסר על ייבוא מיו"ש - סרוגים

חוק החרם אושר באירלנד: 5 שנות מאסר על ייבוא מיו"ש

הסנאט באירלנד אישר אמש חוק המטיל באופן רשמי חרם על מוצרים מתוצרת יהודה ושומרון. על פי הצעת החוק, ייבוא מוצרים מיו"ש תיחשב לעבירה פלילית, ומפרי החוק יישלחו לעד 5 שנות מאסר ויקבלו קנס כספי

חוק החרם אושר באירלנד: 5 שנות מאסר על ייבוא מיו"ש
  קריאות לחרם באירלנד (צילום: מתוך טוויטר)

חוק החרם אושר באירלנד. הסנאט האירי אישר אמש (רביעי) את "חוק הפיקוח על הפעילות הכלכלית של השטחים הכבושים", המטיל באופן רשמי חרם על מוצרים מתוצרת יהודה ושומרון. הצעת החוק זכתה לתמיכה מכל סיעות הסנאט, ועברה ברוב של 25 תומכים מול 20 מתנגדים ו-14 נמנעים.

על פי הצעת החוק, ייבוא מוצרים מיו"ש לאירלנד תיאסר לחלוטין ותחשב כעבירה פלילית במדינה. לטענת הפרלמנט, מדובר בייבוא מוצרים מ"שטחים כבושים, אשר אינם חוקיים על פי מדיניות האיחוד האירופי". מפרי החוק יישלחו לעד 5 שנות מאסר, או לחלופין יוטל עליהם קנס כספי בגובה של עד 250 אלף יורו (כמיליון שקלים).

בדיון על אישור החוק, חברי הפרלמנט האירי הביעו את התנגדותם לישראל, ותמכו באישור החוק שיהפוך את אירלנד למדינה האירופית הראשונה שתחרים רשמית את ישראל. "אנחנו לא מרוצים מהכיבוש ומהיחס המשפיל שהפלסטינים מקבלים. מתייחסים אליהם כאפר באדמתם" אמר הסנאטור טרי לינדון. "אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד ולהביט בהרס של אומה שלמה".

"כשטיל נורה מרצועת עזה אל ישראל, הכוחות הישראלים לא הורסים רק רחוב אחד בתגובה, אלא הורסים שניים, שלושה, או ארבעה רחובות" הוסיף הסנאטור ג'רארד קראגוואל. "זה פשוט פשע".

ארה"ב וישראל זועמים על ההחלטה

כצפוי, ההחלטה על אישור החוק התקבלה בזעם בישראל. "הסנאט של אירלנד נתן ידו ליוזמת חרם אנטי-ישראלית פופוליסטית, מסוכנת וקיצונית הפוגעת בסיכויים לדיאלוג בין ישראל לפלסטינים. היוזמה רק תגרום נזק לתהליך המדיני במזרח התיכון" אמרו במשרד החוץ. "האבסורד במהלך של הסנאט האירי, הוא שהחרם יפגע בפרנסתם של פלסטינים רבים העובדים באזורי התעשייה הישראליים שיושפעו מהחרם. ישראל תשקול את צעדיה בהתאם להתפתחויות בחקיקה זאת".

"הניסיון האירופי להצר את ההתיישבות ביהודה ושומרון לא יצלח" אמר ראש מועצת בית אל, שי אלון, בראיון לעיתון ישראל היום. "חברי הסנאט האירי שהצביעו בעד החרמת מוצרים מההתנחלויות הם חבורה של אנטישמים, שאינם למדו את הסכסוך ואינם מבינים דבר בהתרחשות הפנים ארצית שלנו. לו היו יודעים ומכירים, היו בטח מבינים שמי שנפגע מאותו החרם הם הפלסטינים שמתפרנסים במפעלים הרבים כאן ביו"ש".

"אנחנו נמשיך לחזק את ההתיישבות כאן, ומצפים כבר לבנייה בבית אל שתחל ממש בקרוב ותאוכלס בעוד אלפי נפשות" הוסיף. "זו התשובה שלנו לחרם האירי".

גם בארה"ב זעמו על ההחלטה לאשר את החוק השנוי במחלוקת, כשלפני הדיון נציגים מהסנאט האמריקני קראו לחברי הסנאט להתנגד להצעה. לטענת ארה"ב, "באימוץ ההחלטה החד צדדית הזו, ממשלת אירלנד תעודד למעשה את ההתנגדות של חמאס וארגוני הטרור הפלסטינים, ותקטין את הסיכויים שהצדדים יגיעו להסכם שלום עם ישראל". עוד נטען כי החרם יקשה על חברות אמריקניות, מכיוון שהחוק בארה"ב אוסר על החברות להשתתף בחרמות שלא זוכות לתמיכה מארה"ב- כך שכל חברה אמריקנית המייבאת מוצרים מיו"ש תיאלץ לבחור האם להפר את החוק האירי או האמריקני.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הגישה האירית
זק | 12-07-2018 17:43
היה לי הכבוד המפוקפק לשרת כקצין קישור לאו״מ ביחד עם קציני צבא איריים בשנות השבעים אחרי מלחמת יום כיפור. כבר אז נתקלתי ביחס אויין ואנטי ישראלי מובהק. בלשון המעטה הם לא אהבו שניצחנו במלחמה. הם אנטישמים בדם.
2
אם זה משפיע על הייצוא המדינה והאזרחים צריכים
מנחם | 13-07-2018 1:58
לתת עזה קונטרה