מתנגד ל-BDS: זהו שר החוץ החדש של בריטניה - סרוגים

מתנגד ל-BDS: זהו שר החוץ החדש של בריטניה

ג'רמי האנט, ששימש כשר הבריאות בממשלת בריטניה משנת 2012, נבחר לשמש כשר החוץ הבריטי החדש. האנט יחליף את בוריס ג'ונסון, שפרש מהממשלה במחאה על מתווה היציאה של בריטניה מהאיחוד האירופי

author-image
מתנגד ל-BDS: זהו שר החוץ החדש של בריטניה
  שר החוץ החדש של בריטניה, ג'רמי האנט (צילום: שאטרסטוק)

טלטלה פוליטית בבריטניה: ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, הודיעה כי ג'רמי האנט נבחר לשמש כשר החוץ הבריטי, וייכנס לתפקידו החדש היום (שלישי).

שר החוץ החדש שימש עד היום כשר הבריאות הבריטי בשש השנים האחרונות. הוא נחשב כמתנגד נחרץ לארגון ה-BDS, ותומך בהידוק קשרי המסחר עם שותפיה של בריטניה. עם זאת, האנט גם הצהיר כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות ומאמין שזו הדרך היחידה לסיים את הסכסוך במזרח התיכון, ואף כינה בעבר את שטחי יהודה ושומרון "השטחים הפלסטינים הכבושים"- זאת בהתאם למדיניות ארוכת השנים של משרד החוץ הבריטי.

שר החוץ הפורש, בוריס ג'ונסון. (צילום: יונתן סינדל\פלאש 90)האנט יחליף בתפקידו את בוריס ג'ונסון, שהתפטר אמש במחאה על מתווה היציאה של בריטניה מהאיחוד האירופי שהוצע על ידי ראש הממשלה. "אנחנו עומדים בפני מצב שבו נהפוך למושבה של אירופה" אמר ג'ונסון במכתב ההתפטרות שלו. "קשה לי לראות יתרונות כלכליים ופוליטיים של ההסדר. נראה כי הכוונה לעזוב את האיחוד האירופאי כבר לא מונחת על השולחן יותר".

ההתפטרות של ג'ונסון התקבלה בהלם בקרב חברי הפרלמנט הבריטי. "אני מעט מופתעת לקבל את המכתב הזה, בייחוד אחרי השיחות הפורות שהיו לנו בימים האחרונים על ההצעה שאושרה בקבינט" אמרה מיי בתגובה למכתב. "אך אם אתה לא מסוגל להעניק לנו את התמיכה הנדרשת כדי להבטיח שההסכם ישמור על האינטרסים של בריטניה – מוטב שדרכינו ייפרדו".

עם כנסיתו לתפקיד, האנט אמר כי הוא יכבד את המתווה שהציעה מיי. "אעמוד איתן מאחורי ראש הממשלה תרזה מיי, כדי שנוכל לקדם הסכם עם האיחוד האירופי המבוסס על ההבנות שהושגו בממשלה" אמר. "זוהי עת שבה כל העולם נושא את עיניו אלינו, ותוהה על אופיה העתידי של בריטניה לאחר היציאה מהאיחוד האירופי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מתי נראה שוב שרים בישראל שמתפטרים עקב עקרונות
אריה | 10-07-2018 9:57
ולא אינטרס אישי