צפון קוריאה מאיימת: "נשקול מחדש את הפיוס" - סרוגים

צפון קוריאה מאיימת: "נשקול מחדש את הפיוס"

בצפון קוריאה התאכזבו מביקורו של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו במדינה, ואמרו כי הדרישות החד צדדיות של ארה"ב פוגעות ברצונן להתפרק מנשק גרעיני. לטענתם: "הביקור היה מטריד מאד, נשקול מחדש את הפיוס"

צפון קוריאה מאיימת: "נשקול מחדש את הפיוס"
  מזכיר המדינה מייק פומפאו בפגישה בצפון קוריאה (צילום (עמוד הטוויטר של רשת רויטרס)

האם ההסכם בין ארה"ב וצפון קוריאה על סף ביטול? בצפון קוריאה הביעו אכזבה מהשיחות שהתנהלו היום (שבת) עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, שהגיע לפיונגיאנג לביקור מדיני ונפגש עם בכירים במשטר לקראת מפגש אפשרי נוסף של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והמנהיג קים ג'ונג און.

"ציפינו שהצד האמריקני יציע צעדים מועילים שיעזרו לבנות אמון שמתבסס על רוח הפסגה של המנהיגים" אמרו גורמים בממשל בראיון לסוכנות הידיעות המקומית KCNA. "עם זאת, הגישה והעמדה של ארה"ב בשיחות בין בכירים משתי המדינות הייתה מצערת ללא ספק. הביקור היה מטריד מאד".

בממשל טענו כי פומפאו דרש מצפון קוריאה להתפרק באופן חד צדדי מנשק גרעיני כתנאי מקדים להסכם אפשרי, ובכך פגע ברצונה של צפון קוריאה להמשיך בתהליך המדינה. "ארה"ב בגדה ברוח הפסגה. הדרך המהירה ביותר לפרז את חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, היא בגישה הדדית, בה שני הצדדים פועלים במקביל" טענו. "המו"מ נמצא כעת בשלב מסוכן, ואנו נשקול מחדש את הפיוס".

למרות הפסימיות הקוריאנית, פומפאו עצמו היה אופטימי יותר וטען כי נרשם התקדמות ממשית בשיחות בין המדינות. "השקיעו זמן רב בדיבורים על פירוז מתקני הטילים והגרעין בצפון קוריאה" אמר בראיון לתקשורת בארה"ב. "אני מאמין שהצלחנו להתקדם בכל נושא בשיח בינינו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו