בטחון או השתדלות? גלריית ענק מכנס 'בכל לבבך' ה-7 - סרוגים

בטחון או השתדלות? גלריית ענק מכנס 'בכל לבבך' ה-7

מעל 3,500 אנשים פקדו היום את ביתן 2 בגני התערוכה בת"א, בכנס 'בכל לבבך' השביעי של ישיבת רמת גן שעסק במידת הבטחון ובעבודת ה'. צפו בתיעוד

author-image
בטחון או השתדלות? גלריית ענק מכנס 'בכל לבבך' ה-7
  (צילום: דוד שטיין צילום בעין טובה)

מעל 3,500 אנשים פקדו היום את ביתן 2 בגני התערוכה בת"א, בכנס שעסק במידת הבטחון ובעבודת ה' – "בכל לבבך".

זו השנה השביעית שישיבת רמת גן מארגנת את כנס 'בכל לבבך'. מתוך תנועה גדולה לכיוון עבודת ה' נוסד הכנס, והוא צובר קהל שומעים רחב המגיע בעקביות ובשל הביקוש בשנים עברו, עבר הכנס אל גני התערוכה ביתן 2 בתל אביב.

בכנס התקיימו שיעורים מגוונים לבחירה מפי מרצים מהשורה הראשונה, ביניהם- הרב יהושע שפירא, הרב יונה גודמן, הרב חגי לונדין, הרב אוהד תירוש, הרב שמואל טל, הרב דודי דודקביץ', הרבנית ימימה מזרחי, סיון רהב-מאיר, הרבנית רבקה שפירא והרבנית נעמי שפירא.

גלריית ענק מתוך האירוע

(צילום: דוד שטיין צילום בעין טובה)

הרב יהושע שפירא, הדמות המובילה את הכינוס הייחודי, מתרגש כבכל שנה ואמר: "הכינוס מרגש אותנו בכל שנה מחדש ועדיין לא התרגלנו לאלפים המגיעים. הציבור רוצה לינוק מהמתיקות של פנימיות התורה, בבחינת 'לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמוע את דבר ה' ". בכנס בכל לבבך השנה, ביקשנו לחזק את מידת הביטחון. להבין את ערכו של טעם הביטחון דווקא בדור של שפע, טכנולוגיה והצלחה אנושית ולחזור ולשאת עיניים בוטחות לשמיים, בבחינת "ביטחו בה' עדי עד כי בי-ה הוי-ה צור עולמים".

הרב יהושע המשיך "בטחון זהו דבר פלא. כשאדם מצליח לצאת מעצמו ולראות את הקשר שלו עם ה' יתברך זה הדבר הגבוה ביותר. מידת הבטחון זה היכולת לבקוע את נקודת המבט שלי ולראות את נקודת המבט של ה'. עיקר הבטחון- העיקר הוא כמו שורש, הוא טמון באדמה והוא הבסיס להכל. משם כל ענפי הבטחון מקבלים את טעמם ואת סיבתם. עקרת את העיקר? עקרת את השורש."

שר החינוך נפתלי בנט עלה לברך את הציבור ואמר "מרגש לראות את כמות האנשים שהגיעו ליום כזה חשוב העוסק בעבודת ה', ובמידת הבטחון. אני מאמין כי עבודת ה' לא מצטמצמת לשכר ועונש, ומשתדל ללמד את ילדיי שהקב"ה אוהב אותם. נקודה. בעברי, בתור מפקד חשתי באחריות ובהשתדלות המוטלת עליי להוביל את חיילי במבצעים השונים במקצועיות רבה בשטח לצד זה שהייתי משנן לעצמי את הפסוק "גם כי אלך בגיא צלמוות לא אחראי רע כי אתה עימדי" שילוב של שני הדברים, בטחון והשתדלות, הם הנכונים בעיניי".

הרב שמואל טל, שהגיע לראשונה השנה למסור שיעור, דיבר על הבטחון בה' כמסלול של צמיחה ואמר "ה' אוהב אותי ורוצה שיהיה לי טוב, וגם אם הוא רוצה משהו אחר, אז אני לא נבהל ממנו אלא מבין שהוא רוצה לטפח אותי, ורק כך נהיה כלים מביאי ברכה לעולם".

אורי פינסקי מנהל ישיבת רמת גן והמנוע מאחורי הכינוס הזה, אמר "כשהחלטנו שהשנה נעבור לביתן 2 הענק, לא ידענו האם זה יצליח. בסימן מידת הבטחון החלטנו לקחת את הסיכון. וברוך ה' המונים גדשו את המקום! מעל 3500 אנשים באו מכל רחבי הארץ, מאילת ועד מטולה. ישנה היענות גדולה ומרגשת. בע"ה שנה הבאה נמשיך במסורת ומקווים בכל שנה לגדול עוד ועוד".

בתום האירוע התקיימה התוועדות של הרב אהרל'ה הראל, שראיין את הרב יעקב אריאל שליט"א בעקבות ספרו "יערב שיחי'. בסוף הריאיון, כמיטב המסורת התקיימה התוועדות חסידית של הרב יהושע שפירא והזמר עקיבא תורג'מן, שהתנהלה במתכונת חלקית בגלל ימי בין המצרים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אירוע מדהים ומרומם! תודה!!
הייתי שם | 05-07-2018 22:02
תודה רבה למארגנים. מחכה לשנה הבאה..