איראן תיפגש עם המדינות החתומות על הסכם הגרעין - סרוגים

איראן תיפגש עם המדינות החתומות על הסכם הגרעין

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף ייפגש ביום שישי עם שרי החוץ של המדינות החתומות על הסכם הגרעין. הצדדים צפויים לדון במתווה חדש שיוצע, במטרה "להציל את ההסכם הקיים"

איראן תיפגש עם המדינות החתומות על הסכם הגרעין
  ייפגש עם השרים האירופיים. שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף (צילום: עמוד הטוויטר של אתר Jafari

איראן יוצאת בתגובה דיפלומטית ראשונה לפרישתה של ארה"ב מהסכם הגרעין. שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף הודיע היום (שלישי) כי ייפגש השבוע עם שרי החוץ של חמשת המדינות שעדיין חתומות על ההסכם: סין, צרפת, גרמניה, רוסיה ובריטניה.

זריף מסר כי המפגש יתקיים בווינה שבאוסטריה ביום שישי הקרוב. "במפגש, שייערך לבקשתה של איראן, יתקיימו דיונים על מתווה אירופאי חדש ואמצעים שיאפשרו להציל את ההסכם הקיים" נאמר בהודעתו.

רוחאני מזהיר: הסנקציות יפגעו באספקת הנפט

המפגש של רוחאני נערך כחלק ממסע נרחב של התנגדות איראנית לסנקציות שהוטלו מחדש על איראן כחלק ממדיניות ה"לחץ חסר תקדים" החדשה של ארה"ב. נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר אמש כי הסנקציות של ארה"ב עלולות להוביל למחסור בנפט באזור, זאת כתוצאה מהנסיונות של ארה"ב לשכנע את בעלות בריתה להפסיק לרכוש נפט מטהראן.

"ארה"ב מאיימת על איראן, ופועלת שלא לאפשר עלנו להמשיך ולייצא נפט" הזהיר. בדבריו גם התייחס לרצונה של ארה"ב לבקש מסעודיה להגביר את ייצוא הנפט כפיצוי, והזהיר כי להחלטה כזו "יהיו השלכות קשות". רוחאני סירב לפרט כיצד יפעל בתגובה לפגיעה בייצוא הנפט, אך בעבר הממשל איים לסגור את מיצרי הורמוז, שדרכם עובר חלק נכבד מאספקת הנפט העולמית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו