הטענה ההזויה של איראן: "ישראל גונבת עננים" - סרוגים

הטענה ההזויה של איראן: "ישראל גונבת עננים"

הגנרל האיראני גולאם רזה ג'לאלי טען אמש כי ישראל היא האחראית לבצורת הקשה שפוקדת בימים אלו את איראן. לטענתו, "ישראל גונבת עננים, הם מוודאים שהעננים שנכנסים לשמי איראן לא מסוגלים להוריד גשם"

author-image
הטענה ההזויה של איראן: "ישראל גונבת עננים"
  "ישראל גונבת עננים". הגנרל האיראני גולאם רזה ג'לאלי (צילום: עמוד הטוויטר של רשת אל ערבייה)

הטענה המופרכת: גולאם רזה ג'לאלי, גנרל בצבא איראן, האשים אמש (שני) את ישראל כאחראית לבצורת הקשה שפוקדת את המדינה המוסלמית בימים אלו. בנאום שנשא אמש טען כי ישראל גונבת עננים, ומוודאת שלא יירד גשם באיראן.

"להתערבות הזרה יש תפקיד בשינויים האקלימיים במדינה" אמר ג'לאלי, המשמש כראש ארגון ההגנה האזרחית של איראן. "ישראל היא זו שגונבת עננים. לישראל ולמדינה אחרת באזור יש צוותים משותפים, והם מוודאים שעננים שנכנסים לשמי איראן לא מסוגלים להוריד גשם".

בדבריו ג'לאלי התעקש כי טענתו מתבססת על מחקר מדעי שערך. בנתוניו מצא כי בשנה האחרונה ירד שלג בכל מקום הגבוה מ-2,200 מטרים בין הים התיכון ואפגניסטן- חוץ מבאיראן. "אנחנו מתמודדים עם הנושא של גניבת עננים ושלג. השינויים האקלימיים באזור חשודים מאד" טען.

השירות המטאורולוגי מפריך: "זה בלתי אפשרי"

הדברים של ג'לאלי זכו במהירות ללעג רב בעולם, כשאפילו השירות המטאורולוגי באיראן הפריך את הטענה ההזויה. "הג'נרל ג'לאלי מחזיק כנראה במסמך שאני לא מכיר" אמר ראש השירות עהד ווזיף. "לפי הידע שלנו, אין שום דרך שמדינה תגנוב גשם או עננים. זה בלתי אפשרי".

"איראן סובלת מבצורת ממושכת, וזאת מגמה עולמית שלא תקפה רק על איראן" הוסיף. "טענות כאלו לא רק שלא פותרים את הבעיות שלנו, הם גם מונעים מאיתנו למצוא את הפתרונות הנכונים".

כזכור, הבצורת באיראן הובילה למחאות נרחבות במדינה בעקבות חוסר ההתערבות של הממשלה בנושא. בתחיל השבוע דווח כי לפחות 4 בני אדם נהרגו במהלך מחאה נגד השלטון האיראני, זאת לאחר שכוחות משמרות המהפכה ירו לעבר מפגינים שהתעמתו איתם.

זו אינה הפעם הראשונה שבה איראן משתמשת בטענה הזויה כזו. בשנת 2011 הנשיא דאז מחמוד אחמדינג'אד אמר כי מדינות אירופה פועלות כדי לגרום לבצורת שתקשה על איראן, כשלטענתו: "ארצות אירופה משתמשות בציוד מיוחד כדי לגרום לעננים להוריד גשם רק באירופה – ולא באיראן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
נראה עליו שיכור, הוא מבין בכיסוף ולא באיסלם.
אחי | 03-07-2018 10:22
מדינה מפגרת
2
בצורת באיראן
daniol | 03-07-2018 10:33
אלוהים שיתן לו שכל, כנראה לא רק בצורת יש להם, הם גם נדפקו במוח.
3
כמובן שהגנרל יודע שזה שטויות אבל
דוד | 03-07-2018 12:28
יש הרבה אנשים בורים ופנאטים בערי השדה ובכפרים באיראן והם מאמינים
4
לפעמים אני שואלת את עצמי אילו חומרים האויבים
אוראור | 03-07-2018 18:53
שלנו לוקחים לפני שהם פולטים דברים הזויים כאלו - חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח.
5
גניבת עננים
עלי בבא | 26-07-2018 19:30
אתה צודק פרסי טיפש שלי. לפני יומיים ראיתי מסוק של ישראל גורר ענן ענקי לכוון מערב.
6
הפרסים החכמים
דיוגנוס | 05-08-2018 14:00
פרסים טיפשים שלי, ישראל לא גונבת רק עננים, גם מצניחה את ארך המטבע שלכם. היא שולחת את אליעזר פישמן להשקיעה בריאל, ומיד הוא צונח.
7
מים מים
אחמנגד | 10-10-2018 3:42
נכון מאוד פרסים חמודים שלי, הציונים גונבים לכם את המים, ובקרוב יגנבו לכם גם את הנפט.
8
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
אוראור | 05-11-2018 19:19
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח!