סמוטריץ': "העברת סמכויות של רגב לא חוקית" - סרוגים

סמוטריץ': "העברת סמכויות של רגב לא חוקית"

"העברת סמכויות של השרה רגב בוועדה למקומות קדושים אינה חוקית ולכן היא מבוטלת", כך טוען סמוטריץ' במכתב בהול ששלח ליועמ"ש מנדלבליט. הוא ביקר את נתניהו: "הוועדה לא אישרה את העבודות כפי שייחל ולכן ביקש להעביר את סמכויותיה"

סמוטריץ': "העברת סמכויות של רגב לא חוקית"
  (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שיורה על ביטול ההחלטה על העברת סמכויותיה של השרה רגב לאחר שהתפטרה בשל התנגדותה להקמת רחבה לרפורמים בכותל. לטענתו, מדובר בהעברת סמכויות שאינה חוקית ולכן היא מבוטלת.

בתוך כך, העברת הסמכויות לשר שטייניץ, כפוף לאישור מליאת הכנסת. אולם מחשש להתנגדות החרדים וחלק מחברי הכנסת בבית היהודי, בהם סמוטריץ' והשר אריאל נתניהו להוריד זאת לעת עתה מסדר היום.

הוועדה לא אישרה את העבודות כפי שייחל נתניהו

לדבריו, פעולות בינוי שונות במקומות קדושים, טעונות אישור ועדת שרים המורכבת מהשר הממונה לעניין חוק העתיקות, הוא שר התרבות והספורט רגב, שר הדתות אזולאי ומשרת המשפטים שקד.

על כן, כתב סמוטריץ' בפתח מכתבו, כי מכוח זה, כל פעולת בינוי ברחבת הכותל הדרומית, טעונה אישור ועדת השרים הסטטוטורית, כהגדרתה בחוק. לטענתו,  עד היום לא ניתן אישור הוועדה, ואף על פי כן בוצעו במקום פעולות בינוי וחציבה, והוקמה במת עץ גדולה.

"ראש הממשלה מבקש כעת להוסיף ולבנות ברחבת הכותל הדרומי, אך הפעם הוא ביקש לקבל את אישור ועדת השרים על פי חוק העתיקות" הוסיף והסביר.

אלא, שהוועדה לא אישרה את העבודות כפי שייחל ראש הממשלה, ולאחר שיו"ר הוועדה, השרה מירי רגב, הודיעה כי אין בכוונתה ליתן אישור לעבודות. בתגובה, ביקש נתניהו להעביר את סמכויותיה של רגב לידיו.

משנוצרה התנגדות בישיבת השרים, נתניהו עדכן את הצעתו והסמכויות עברו לידי השר יובל שטייניץ, אולם לטענתו, "העברת סמכויות השרות, חברות הוועדה מכוח חוק העתיקות, נעשתה בחוסר סמכות; אינה חוקית; ולכן בטלה".

הממשלה לא מוסמכת לעסוק בעניין

סמוטריץ מפרט בהמשך את חוסר החוקיות של המהלך: הממשלה כלל לא מוסמכת לעסוק באותו עניין. שנית, על אלה לא נמנה נושא המסור לוועדת שרים סטטוטורית

"שנית, סע' 31 לחוק יסוד: הממשלה, שעליו נסמכת העברת הסמכויות מושא פנייתי זו, אינו רלוונטי לענייננו. כותרתו של הסעיף – "תפקוד הממשלה", והוא עוסק בעניינים המסורים לסמכותה של הממשלה. כאמור, " הוסיף. "החלטותיה של ועדת שרים סטטוטורית עומדות בפני עצמן, ואין אפשרות לערור עליה"

שלישית, גם אם נתעלם, לצורך הדיון, מכל האמור לעיל, ונניח שלא בוועדת שרים סטטוטורית עסקינן כי אם ב"סתם" סמכות של שר, המסקנה עומדת בעינה: סעיף 31(ב) אינו רלוונטי לענייננו.

מכיון, כי לא קיימת החלטת ממשלה על הרחבת הרחבה הדרומית, וממילא החלטה של שר לא לאשר בינוי ברחבה הדרומית – אינה נוגדת החלטת ממשלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הכתל, שייך לכלל ישראל. לא שטיבל חרדי פרטי....
מקבלים האמת ממי | 02-07-2018 13:57
נ
2
פושעי הבית היהודי ממשיכים במלחמתם בעם היהודי
בוזגלו | 02-07-2018 15:17
הבית היהודי נגד העם היהודי בתפוצוץ
3
נו
מילי וינשטיין | 02-07-2018 15:21
האם הצנחנים כבשו את הכותל,או החרדים?התבלבלתי לרגע. כל מי שרוצה לבוא לכותל מוזמן.
הבית היהודי התבלבל
חיגז | 02-07-2018 17:27
סמורטניץ מי שחרר את הכותל החרדים ממאה שערים או הצנחנים מכל המדינה.לך תלמד היסטוריה ואל תדבר שטויות.
4
התגובה של שקד בנושא יותר הגיונית
דוד | 02-07-2018 17:22
תסתכל בסביבה הקרובה לך