המחאה חוזרת: 4 הרוגים בהפגנות באיראן - סרוגים

המחאה חוזרת: 4 הרוגים בהפגנות באיראן

רשת "אל ערבייה" מדווחת כי ההפגנות נגד השלטון באיראן התחדשו בסוף השבוע האחרון. על פי הדיווחים, כוחות משמרות המהפכה ירו לעבר המפגינים לאחר שהם התעמתו עם כוחות הביטחון - והובילו למותם של 4 אזרחים

המחאה חוזרת: 4 הרוגים בהפגנות באיראן
  4 הרוגים. המחאות באיראן (צילום: עמוד הטוויטר של רשת NCRI)

המחאה באיראן חוזרת: רשת "אל ערבייה" הסעודית דיווחה הבוקר (ראשון) כי לפחות 4 בני אדם נהרגו במהלך מחאה נגד השלטון האיראני, זאת לאחר שכוחות משמרות המהפכה ירו לעבר מפגינים.

על פי הדיווחים, ההפגנות התרחשו בעיר בעיר ח'וראמשהר שבדרום מערב המדינה, והחלו לפני יומיים בעקבות מחסור במי שתייה בשל זיהום ומליחות גבוהה במאגרי המים באזור. המפגינים מחו על חוסר התמיכה הדלה של משטר האייתוללות בתגובה לבצורת שהקשתה על עיר הנמל הסמוכה לגבול עם עיראק, כשלטענתם המצב הכלכלי באזור הולך ומדרדר.

ברשתות החברתיות במדינה פורסמו סרטונים רבים המתעדים את ההפגנות, בהם נראים עימותים אלימים עם כוחות הביטחון. המפגינים טענו ש"גנבו אותנו בשם הדת", וקראו פעמים רבות "מוות לחמינאי". ההודעה על הירי של כוחות השלטון הוביל לזעם רב ברשת האיראנית, כשגולשים רבים כעסו על ההחלטה של המשטר ושאלו: "האם באמת צריך לירות במפגינים רק בגלל שהם רוצים מי שתייה נקיים?".

למרות הדיווחים, בממשל הכחישו את הטענות על ההרוגים. שר הפנים האיראני טען על רקע הפרסום ב"אל ערבייה" כי "היה אירוע ירי בודד, במהלכו נפצע אדם אחד, אך אף אחד לא נהרג".

כזכור, המחאות נגד השלטון החלו כבר בדצמבר האחרון, כשמעל 20 מפגינים נהרגו ועשרות נוספים נעצרו בגל המחאות הקודם. נשיא איראן חסן רוחאני האשים בשבוע שעבר את ישראל וארה"ב כאחראים למחאות הגוברות. "ארה"ב וישראל מנסות להפיל את המשטר של הרפובליקה האסלאמית" אמר בנאומו. "מדובר בקמפיין ישראלי אמריקני נגד איראן, אך אנחנו לא ניכנע. אני מנשק את ידי כל בני העם האיראני, ואנו אומרים לעולם שלא ניתן לערער את השלטון שלנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צריך מלחמת אזרחים שם עם הרבה פלגים יריבים
דוד | 01-07-2018 11:45
ולעשר שנים לפחות!