בין 36 הטייסים החדשים: אחיה של תמר אריאל ז"ל - סרוגים

בין 36 הטייסים החדשים: אחיה של תמר אריאל ז"ל

אחד מ- 36 פרחי הטיס שיקבלו היום כנפי טיס בטקס היוקרתי בבסיס חצרים הוא סגן א', אחיה של תמר אריאל, נווטת הקרב הדתיה הראשונה שנהרגה באסון בנפאל

בין 36 הטייסים החדשים: אחיה של תמר אריאל ז"ל
  (צילום: דובר צה"ל)

אחד מ- 36 פרחי הטיס שיקבלו היום (חמישי) כנפי טיס בטקס היוקרתי בבסיס חצרים הוא סגן א', אחיה של תמר אריאל ז"ל, נווטת הקרב הדתיה הראשונה שנהרגה באסון בנפאל.

מלבד תמר ז"ל, לא' יש עוד אח, י', שסיים אף הוא לפני מספר שנים קורס טיס ומשמש כטייס מסוקים.

אמם של השלושה, ענת אריאל, התראיינה הבוקר לגל"צ וסיפרה על התחושה של אם שיש לה שלושה ילדים בטופ של הצבא והפתיעה כשאמרה כי אף אחד מהם לא חלם להיות טייס כשיהיה גדול: "בורכתי בילדים כשרוניים וגם בילדים שברגע שהם התקבלו לקורס היוקרתי הייתה להם מוטיבציה והתמדה וגם כשקשה הם יודעים לקום למחרת".

על השאלה מתי בנה א', החליט ללכת בעקבות אחיו, סיפרה אריאל: "זה נורא פשוט. הוא היה במכינה כשתמר נהרגה. הוזמן למיונים ועבר את השלבים והיה מאושר. אני חייבת לומר שאף אחד מהם לא חלם להיות טייס כשהוא יהיה גדול. הם בורכו בכישורים המתאימים".

נהרגה בנפאל. סרן תמר אריאל (פלאש90)

 

אריאל אף הוסיפה כי אף אחד מילדיה לא החליט ללכת לקורס טיס בגלל שאח שלו היה שם: "בואי נגיד שאחרי שהוא התקבל אז תמיד יש את תמר ברקע שמעודדת מרחוק. יש איזשהו דרייב בתוך הנשמה שרוצה גם להצליח כמו שתמר הצליחה. 'אחותי הייתה אז גם אני חייב להיות'".

כשנשאלה האם לא חששה לשלוח את בנה הקטן להיות טייס השיבה אריאל תשובה מלאת אמונה: "ממש לא. אנחנו אנשי אמונה ונותנים לילד לבחור מה שטוב לו ואני לא אחראית לגורל הילדים שלי ואני לא מפריעה להם בבחירה שלהם. יש פה גם צבא ששחליט מה טוב לילדים שלי אז אני ממש לא אבוא להפריע לו".

אריאל התייחסה גם לסוגייה שמעסיקה רבות את החברה הישראלי בשנים האחרונות והיא שילובן של נשים ביחידות לוחמות. כשנשאלה למי היה יותר קשה במהלך הקורס אמרה אריאל: "נראה לי לתמר, היא הייתה בת והייתה צריכה להתמודד עם העובדה שהיא הייתה דתייה. הבנות הן יותר רגשניות ותמר הייתה איתי בטלפון הרבה יותר מהבנים".

אריאל ריגשה כשסיפרה כי עד היום היא מגלה דברים חדשים על תמר: "לא מזמן שמעתי על משהו שנקרא 'נוהל תמר'. כשנכנסים לחדר ומישהו אומר 'נוהל תמר' אז צריך לדבר בשפה נקייה".

לקראת סיום סיפרה אריאל על התחושות שמלוות אותה לקראת הטקס כשברקע חסרונה של תמר: "האמת היא שאני יכולה לומר לכם ששלשום הייתה חזרה גנרלית והלב התפוצץ מגאווה והיום אני לא יודעת מה אני אעשה. תמר איתי כל הזמן. וביום שלישי האחרון בחזרה הגנרלית כשהתנגן השיר של המפגן האווירי אני חשבתי על תמר והזלתי דמעה והיום אני אזיל דמעה. מפני שהשמחות שלנו חסרות ותמר איתנו כל הזמן והגעגוע הזה הוא לא פשוט. אבל מיד אני מתגברת וממשיכה בשמחה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
ארץ ישראל
עם ישראל | 28-06-2018 10:03
חזק וברוך ירבו כמוכם בישראל...זה מלח הארץ...להבדיל מהכנסת....
2
עופו עופו היישר לכסא הכבוד.
אני | 28-06-2018 10:30
נורא מרגש. ואוו. איזה מישפחה. דמעות בעיניים. מזכיר לי את לוחמי מערכות ישראל הניפלאים הלוחם הנביא משה והנביאה דבורה. חיילים וחיילות בשרות עם ישראל. בימינו הם הרומודל כמו שהמטוס הוא סוג של פנטזייה אדירה. מי היה מאמין שיומצא מכשיר כזה שיאפשר לטוס להילחם. ככה מולם הנבואה הפנטסטית המעופפת כל כך. שמיים תרתי משמע. להיות הכי קרוב לאלוהים בפועל ובמחשבה. רק הנבואה משביעה. חחח או להיות טייס. זה גם קירבה לכסא הכבוד. גם יחזקאל טס ועף בחסדי אלוהי צבאות ישראל ככה פעמים. ניראה לי הנבואה מקבילה לטייסות קרבית היא גם חיילת כמוה. שבת שלום.
3
גאווה !
זיוה | 28-06-2018 11:05
ברוך ה' שזכית למעמד הרם!! ה' יברככם! אמן
4
משפחה אצילה
איתמר | 28-06-2018 11:40
יותר מלהגיד משפחה אצילה ומכובדת אין מילים כן ירבו כמוהן
5
טייס
אבי | 01-07-2018 7:26
יופי עוד אחד טייס של תמר אריאל ממש לא מרגש. תמיד אח או אחות הולכים בדרכי אח או אחות
6
מלח הארץ
אני | 27-02-2019 11:46
גידלת ילדים לתפארת, בטוחה שאת גאה בכל ילדיך כמו שאת גאה בתמר שלך.. כל כך גאה להיות חלק מעם שאלו ילדיו לנצח נזכור את תמר