מבקר המדינה: גבאי חרג בחצי מיליון שקל מהמותר - סרוגים

מבקר המדינה: גבאי חרג בחצי מיליון שקל מהמותר

מבקר המדינה, יוסף שפירא, פרסם היום (ג') דו"ח על התנהלות הבחירות המקדימות (הפריימריז) במפלגת העבודה לפני כשנה. גבאי נקנס ב-90 אלף שקל, ונאלץ לשלם מליון שקל מכיסו

מבקר המדינה: גבאי חרג בחצי מיליון שקל מהמותר
  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

מבקר המדינה, יוסף שפירא, פרסם היום (ג') דו"ח על התנהלות הבחירות המקדימות (הפריימריז) במפלגת העבודה לפני כשנה. כמו בבית היהודי ובליכוד, גם הפעם מתח שפירא ביקורת על המתמודדים שחרגו במאות אלפי שקלים מהמותר לפי תקציב הבחירות.

לפי החוק ישנה תקרה לקבלת תרומות והוצאות, הנקבעת לפי מספר המתפקדים, במקרה הנוכחי סכום התרומות וההוצאות המרבי עבור כל מועמד עמד על כמיליון ומאה אלף שקלים. בנוסף לכשלוש מאות אלף בסיבוב השני.

ארבעה מועמדים עמיר פרץ (שעלה לסיבוב השני), עמר בר-לב, הוד קרובי ואבנר בן-זקן ניהלו את חשבונותיהם לפי דרישות החוק והנחיות מבקר המדינה. לעומתם, אבי גבאי, יצחק הרצוג, אראל מרגלית, עמירם לוין ודינה דיין לא מילאו אחר ההנחיות – ונקנסו בסכומים שונים.

גבאי חרג בחצי מיליון שקל

אבי גבאי, שניצח בבחירות הוציא בסיבוב הראשון כמיליון וחצי שקלים ועוד כחצי מיליון בסיבוב השני. סכום ההוצאות הכולל עמד על 1,976,169 שקל, וחרג מתקרת ההוצאות המותרת בסכום של 513,329 שקל לפחות. לפי הדיווחים, גבאי נאלץ לממן מכיסו יותר ממיליון שקלים כדי לכסות את ההוצאות. בעקבות הממצאים נקנס גבאי בסכום של 90,000 שקל.

היו"ר המודח, יצחק הרצוג, שכיהן כיו"ר המפלגה והפסיד כבר בסיבוב הראשון, נקנס ב-60,000 שקל, לאחר שהוצאותיו חרגו מתקרת ההוצאות בסכום של 400,832 שקלים. הרצוג נאלץ לממן מכיסו יותר מ-415,000 שקלים, כדי לממן את הקמפיין.

אראל מרגלית, שהפסיד גם הוא בסיבוב הראשון ופרש מן החיים הפוליטיים מעט לאחר מכן, נקנס ב-30,000 שקל, לאחר שחרג בסכום דומה מתקרת ההוצאות. לפי הדו"ח מרגלית הוציא מכיסו כ-800,000 שקל למימון מערכת הבחירות. אך מבקר המדינה טוען שלא הציג את מלוא ההוצאות בתקופת הבחירות. לא צירף את כל האסמכתאות לגבי שירותים שקיבל במסגרת פעילותו הפוליטית. בהיעדר תיעוד כאמור, לא ניתן לקבוע מהו סכום ההוצאות האמיתי של השירותים שקיבל בקשר לבחירות המקדימות".

דינה דיין ועמירם לוין

עמירם לוין, שפרש מההתמודדות יום לפני הבחירות והודיע על תמיכתו בגבאי, נקנס ב-20,000 שקל, לאחר שלא הגיש דו"ח הוצאות, וזאת לפי טענתו משום שסבר כי אינו מחוייב משום שפרש מהמירוץ.

המועמדת דינה דיין שפרשה גם היא נקנסה בסכום של 750 שקל, וזאת משום שההגישה את הדו"ח הכספי באיחור ולא לפי התקנות. בסך הכל הוציאה דיין סכום של 110,611 שקלים, 77,741 שקלים נאלצה להוציא מכיסה כדי לממן את מערכת הבחירות

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: "המפלגה מודה למבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, על הדוח המקיף והמקצועי. יו"ר המפלגה, הח"כים ויתר המועמדים קיבלו את הדוח וידאגו לתקן את כל הליקויים לקראת הפריימריז הבאים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
השקר הכי גדול
מישהו | 26-06-2018 18:59
ידאגו לתקן את הליקויים! איזה שקר! כל בחירות עוקפים במודע את המותר בידיעה שרק יצטרכו לשלם קנס קטן שיחסוך להם מליונים מהכיס. אף אחד לא חושב בכלל על האופציה לתקן
2
איזה קטע
לוי | 26-06-2018 22:36
ואלה באנשים שדיברו ככהרבה על ביבי. מעניין.
3
כל הכבוד לגבאי שיקבור עמוק את המחנה הציני
עמוס | 27-06-2018 6:52
אני זוכר כי בכתה קראו לגבאי ''האהבל של בית הספר'', אבל לא ידעתי שככל שהוא גדל גם האהבל שלו גדל. אללה ואכבאר
עם ישראל
יהודי | 27-06-2018 10:02
חזק וברוך..משמים מינו אותו בכדי לקבור אחת ולתמיד את מפלגת המערך המושחת ביותר שהיה ועדיין קיים במדינה שנקראים אנטי ציוני ...בעה...