ריבלין הגיב לגזענות ביקב ברקן: "עוולה נוראית" - סרוגים

ריבלין הגיב לגזענות ביקב ברקן: "עוולה נוראית"

הנשיא ריבלין תקף: "עוולה נוראה שנעשתה ביקבי ברקן", כלשונו. "ראוי שדבריו יכנסו אל ליבו של כל אדם באשר הוא אדם", זאת בעקבות הגזענות שהתגלתה במקום עם פיטורי 3 עובדים ממוצא אתיופי

author-image
ריבלין הגיב לגזענות ביקב ברקן: "עוולה נוראית"
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

נשיא המדינה ראובן ריבלין מחזק היום (שלישי) את ידי הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, ותומך בדבריו הנחרצים נגד "העוולה הנוראה שנעשתה ביקבי ברקן", כלשונו. "ראוי שדבריו יכנסו אל ליבו של כל אדם באשר הוא אדם", הוסיף הנשיא על תחקיר של 'כאן חדשות', ממנו עולה כי שלושה יוצאי יהדות אתיופיה, העובדים ביקבי 'ברקן' הועברו מתפקידם מחשש ליהדותם.

הנשיא תמך בדברי הרב שתקף בחריפות את גוף הכשרות בד"צ העדה החרדית: "אני רואה בחומרה רבה את ההנחיה שיצאה על ידי מי שמכנים עצמם גוף כשרות, לפסילתם של עובדים יוצאי אתיופיה שומרי מצוות מלעסוק בייצור יין. ספק גדול אם ניתן לסמוך על גוף כשרות הרואה עצמו כמחמיר כביכול ומקל בהלבנת ובשפיכות דמים של יהודים אחרים רק בשל צבע עורם׳, כך בדברי הרב.

ריבלין הוסיף, "יהודי אתיופיה הם אלו שבמשך מאות בשנים היו מוכנים למסור את נפשם בשל יהדותם ולקנות ביסורים את ארץ האבות. ראוי שנזכור זאת למען לא ישנו מקרים שכאלה ויתוקנו משגים חמורים כזה אשר התרחש ביקבי ברקן.

בתגובה שהוציא הרב יוסף הוא הצהיר כי "בכוונתי לפעול בעניין בכל חומרת הדין ולמצות עד תום את הבירור עד למסקנות המתבקשות".

כאמור, תחקיר של "כאן חדשות" שפורסם אמש (שני) חושף כיצד נאסר על עובדים ותיקים ביקב, ממוצא אתיופי, לגעת ביין, וזאת בגלל דרישה שהציב בד"צ העדה החרדית. מנכ"ל טמפו הסביר לעובד: "לכולם יש ערכים, אבל בסוף ביזנס זה ביזנס". צפו בכתבה.

בד"צ הבעדה החרדית הגיב לפרסום ומסר: "בד"ץ העדה החרדית מכבד את הקהילה האתיופית בארץ ואת תרומתה הגדולה לחברה בישראל. יהודים רבים שעלו מאתיופיה, מועסקים במפעלים בהשגחת בד"ץ העדה החרדית וידועים בעבודתם המסורה מתוך כבוד הדדי ואמון מלא".

"במהלך העליות השונות מאתיופיה הגיעו לארץ עולים שאינם יהודים ולכן התבקשו על ידי הרבנות הראשית לישראל לעבור גיור לחומרה. בשל המחוייבות של בד"צ העדה החרדית לאוהבי היין שומרי הכשרות לפי שיטת מרן הבית יוסף, נזהר הבד"צ שבעתיים בתהליך ייצור היין על ידי מי שיש ספק ביהדותו. הבד"צ העדיף במקרה זה, לעשות הכללה, כדי לא לפגוע בעובד זה או אחר ולכן ביקש להעביר שלושה עובדים יקרים למחלקה אחרת במפעל, מבלי לפגוע בפרנסתם, ובכך מנע פגיעה אישית בעובדים".

בבד"צ העדה החרדית טענו כי "גם הרבנות הראשית לישראל פועלת באופן דומה". עוד הם הוסיפו: "בד"צ העדה החרדית פנה לאחרונה לאחד מראשי רבני העדה האתיופית בארץ והוא נעתר לבקשתם לסייע בבדיקת יהדות כפי שהוא נוהג עבור עולים מאתיופיה המבקשים להינשא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כבוד נשיא המדינה
מבקר על | 26-06-2018 15:43
למה נשיא המדינה מתערב בכל פלוץ שקורה במדינה. למה לא יודעים לכבד החלטה של בכירי חברה המנהלים את עסקיהם. ישנם עוולות כל כך קשות המתרחשות במקומות העבודה השונים ותמיד קל לחשובי המדינה להתעסק ולהתערב בנושאים שהם לא צריכים להשקיע בהם כלום! רק להראות את צדקותם ולצבור אהדה.
2
לפרק את בד"ץ!
שמעון בוזגלו | 26-06-2018 16:10
ואני חושב שצריך לאסור על בדץ לשמש בתפקידם, והנימוק פשוט: תסתכלו במראה. ממתי אדם בן המקום הזה במזרח התיכון הוא לבנבן, ולפעמים בלונדיני ועם עיניים כחולות? במילים אחרות, סביר מאוד להניח שאין ולו יהודי אחד שבדמו לא זורם דם של נוצרי או מוסלמי. אז, יקבי ברקן, תפסיקו עם ההבלים, תחזירו את העובדים לתפקידם ותשליכו אחת ולתמיד את הליצנים האלה מבדץ.