אם הוא נפטר לפני 24 שנים, למה הם מאמינים שהוא חי? - סרוגים

אם הוא נפטר לפני 24 שנים, למה הם מאמינים שהוא חי?

על האמונה בדבר משיחיותו של הרבי לא יכלו החסידים לוותר, ולכן הוכחשה פטירתו באופנים שונים ומשונים, החל באמירה שהרבי עוד ישוב מן המתים, וכלה בקביעה שהרבי בכלל לא נפטר ובקברו אין דבר, רק ארון ריק

author-image
אם הוא נפטר לפני 24 שנים, למה הם מאמינים שהוא חי?
  (פלאש90)

עצרת 'משיח בכיכר' עומדת להתחיל בקרוב ממש, אחרי שחסידי חב"ד ניצחו את חולדאי בבית המשפט. על הבמה יעלו הדוברים בקרוב בזה אחר זה וידברו על הרבי מלך המשיח שליט"א, וקריאות נרגשות של "יחי אדוננו, מורנו ורבנו, מלך המשיח לעולם ועד!" ישמעו מידי פעם. גם ברכתו של הרבי לבאי העצרת תשודר על מסך ענק בצבעים חיים. יש רק בעיה אחת. הרבי כבר לא אתנו מזה 24 שנים. איך הגיעה חב"ד למצב שבו מנהיג אותה אדמו"ר מת וזה נראה להם נורמלי?

ליאון פסטינגר, פסיכולוג חברתי יהודי-אמריקאי שנפטר רק חמש שנים לפני הרבי, חקר את הנושא ואף כתב עליו ספר, יחד עם חוקרים-עמיתים, בשם "כשהנבואה מתבדה: מחקר חברתי ופסיכולוגי על כתות מודרניות שחזו את קץ העולם" (When Prophecy Fails: A Social and Psychological Study of a Modern Group that Predicted the End of the World).

הספר, שהתפרסם בשנת 1956, עוסק בתופעה שפסטינגר ועמיתיו (הנרי ריקן וסטנלי שכטר) כינו בשם "דיסוננס קוגניטיבי". פסטינגר, ריקן ושכטר ניסו להבין מה קורה לאנשים כשאמונה שבה הם מחזיקים מתנפצת על קרקע המציאות. הם הצטרפו לכת שבראשה עמדה אישה שהתיימרה להיות בעלת כוחות נבואיים וטענה כי חייזרים דיברו אליה וגילו לה שקץ העולם יתרחש בתאריך 21 בדצמבר 1954, בשעה שמבול אימתני יציף את העולם כולו ויכחיד כל יצור חי מעל פניו. כמו שאתם כבר יודעים, העולם לא נחרב בתאריך המיועד.

הרב אליהו גליל

איך התמודדו אנשי הכת עם התבדותה של הנבואה על קץ העולם? – להפתעתם של החוקרים התברר שהמאמינים דווקא התחזקו באמונתם ואפילו יצאו במסע לגיוס מאמינים נוספים לכת… את ההסבר לתופעה המוזרה זו נעצו פסטינגר ועמיתיו בתיאוריית "הדיסוננס הקוגניטיבי"; לטענתם בני האדם זקוקים לחוויה של עקביות קוגניטיבית המתבטאת בכך שתפיסת המציאות, האמונות וההתנהגות שלנו הולמות אחת את השנייה ולא נמצאות בסתירה.

כאשר אנו חווים דיסוננס – או: חוסר עקביות קוגניטיבית – למשל, כאשר יש סתירה בין מחשבה שבה אנחנו מחזיקים ובין התנהגותנו בפועל – מתעורר מתח פסיכולוגי ומצוקה נפשית שאותם אנו חייבים לפתור ויהי מה, גם אם הפתרון האפשרי היחיד כרוך בהחזקה בעמדות לא-רציונלית או בהתנהגות שהיא בלתי-הגיונית לפי קנה המידה המקובל. אותה חוויה של חוסר עקביות מענה תופיע אצל האדם גם במקרה שבו אמונה מרכזית שבה הוא מחזיק, ותהא זו אמונה דתית או ערך תרבותי, תיתקל במציאות הסותרת אותה.

איך מתמודדים אנשים עם מצב של דיסוננס קוגניטיבי? פסטינגר גילה שיש שלוש דרכים טיפוסיות: ויתור מודע על אחת העמדות הנמצאות בסתירה, בדרך כלל על זו שהיא חשובה פחות; איסוף סלקטיבי של מידע במטרה לשמור על העמדה החשובה יותר; גישור על הדיסוננס באמצעות פרשנות מחודשת של היחס בין העמדות. כמובן, ככל שהעמדות, האמונות והמעשים הנמצאים בדיסוננס חשובים יותר לאדם, כך גדולה יותר המצוקה שהוא חש – וכך גם קיצוני יותר הפתרון.

במקרה של חב"ד-ליובאוויטש, האמונה בכך שהרבי האחרון הוא המשיח היא מרכזית מאוד; למעשה, התיאולוגיה של חב"ד מבוססת על ההנחה שהאדמו"ר של החסידות הזאת הוא הוא "נשיא שבדור", קרי: הדמות היהודית החשובה ביותר, ממשיכו של משה רבינו. בנוסף, מושג ה"שביעי" ביהדות בכלל ובחסידות חב"ד בפרט הוא מושג מרכזי, והרבי האחרון ז"ל, למותר לציין, היה הרבי השביעי בשושלת חב"ד, אם סופרים מרבי זלמן מלאדי, האדמו"ר הזקן.

נוסיף לכך את העובדה שהרבי עצמו רמז פעם ועוד פעם שהוא המשיח כשציטט בעקביות את הגמרא הקובעת ש"משיח מנחם שמו", ובאומרו שהגאולה תבוא "בקרוב ממש" כשהוא רומז בגלוי לראשי התיבות של שמו – מנחם מנדל שניאורסון – "ממ"ש". בשעה שהרבי נפטר, המתח המשיחי היה בשיאו, שכן מחלתו של הרבי נתפסה אצל החסידים כמבחן לפני הגילוי של הרבי כמשיח ממש. וכשהנבואה התבדתה לגמרי – בשעה שהרבי הלך לבית עולמו, נוצר דיסוננס חריף שהזקיק פתרון חריף.

על האמונה בדבר משיחיותו של הרבי לא יכלו החסידים לוותר, ולכן הוכחשה פטירתו באופנים שונים ומשונים, החל באמירה שהרבי עוד ישוב מן המתים, וכלה בקביעה שהרבי בכלל לא נפטר ובקברו אין דבר, רק ארון ריק, תוך הסתמכות על מדרשים מאוחרים סביב מות משה וחטא העגל. ואת חומת ההכחשה הזו דבר לא יבקיע.

בין כך ובין כך, רוב מניין ובניין של עם ישראל לא קיבל את הפתרון הבלתי-רציונלי של חב"ד, והאמונה ברבי כמשיח נשארה נחלתם של אנשי חב"ד בלבד, לכל הפחות עד שהרבי יוכיח שהוא אכן המשיח כשיחזור מהמתים או יתגלה מחדש לעין כל, ולא באמצעות וידאו שהוקלט אי אז בשנות ה-90'…

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
91 תגובות - 37 דיונים מיין לפי
1
לא מדוייק
מאיר | 25-06-2018 20:04
רוב המשיחיסטים לא מכחישים את זה שהיתה לו לוויה וקבורה, יש אמנם מיעוט שטוען שזה סתם דמיונות ולא היה שם כלום.
לא נכון
מנחם | 22-12-2023 10:33
רוב חב''ד מאמינים בדברי הרבי שלנשיא הדור יש חיים נצחיים [עשרות פעמים שאמר] וכל חבד מאמינים שהרבי מלך המשיח ויש את האלו שלא מפרסמים ולא מאמינים בדברי הרבי מלך המשיח שליט''א
גם מאמיני שבתאי צבי "האמינו" ש...וש..........
טוב להודות. | 25-06-2018 22:44
ךך
2
ממתי אמונה דתית אמורה להיות רציונלית?
שי | 25-06-2018 21:23
חסידי ברסלב מאמינים שרבי נחמן יוציא מהגיהינום את כל מי שיאמר על קברו את התיקון הכללי. תלמיד בביס דתי מאמין במדרשים על בת פרעה שהיד שלה התארכה וכו' האידיאולוגיה החרדית מושתת על מדרש אחר, הפעם על 3 השבועות שבהן ה' השביע כביכול את עם ישראל. דת היא לא מדע, ולכן אין טעם להקשות על אמונתם של החבדניקים.
יש רציונאלי ויש רציונאלי
יאיר | 27-06-2018 7:18
אז נכון שהתורה מתיישבת גם בכלים הרציונאליים והכחשה מוחלטת של פטירה לא מתיישבת עם ההלכה (אף שלאידך לא חסרים סיפורים במדרשי חזל על קשר כמעט פיסי עם צדיקים שהלכו לעולמם ויש לעיין) אולם מבחינת ההלכה כאשר אנו עומדים לתפילה אנו נפגשים פנים אל פנים עם השם יתברך דבר שאלו שקורים לעצמם רציונליים (כשהאמת שהם פשוט מגושמים) לא באמת יעכלו.
יש רק הבדל קטן
משה | 26-06-2018 22:51
אמונה זה במשהו שלמעלה מהשכל כמו התורה המדרשים שניתנו למשה מפי הגבורה, ולא בתחושות בטן על סמך רמזים, שכאשר התבדו מותר לעזוב את 'אמונה - תחושת בטן' זו.
אחלה תגובה לעניין! תודה
יהודיוב | 26-06-2018 15:39
כל כך אבסורד לקרוא באתר דתי על רציונאליות של אמונה אין שום סיכוי לפי מדע שהרבי חי אבל גם אין סיכוי לפי מדע שרבי יהודה הנשיא עשה קידוש לבני ביתו אחר פטירתו . המדהים הוא שכותב הכתבה מצולם על רקע מערת רשבי . על רשבי נאמר מאן פני האדון הויה - דא רשבי רבבות פוקדים את ציונו מדי שנה ונושעים . איך אדם שנפטר לפני אלפיים שנה יכול להושיע אותי היום ? יש ביטוי באנגלית IF IT AINT BROKEN DONT FIX IT ובעברית ביטוי נוסף: אני לא יודע איך, אבל זה עובד יחי אדוננו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד
כן, בטח, קריעת ים סוף זה מעשה מאוד רציונלי
שי | 26-06-2018 10:20
שלא לדבר על אתון שיודעת לדבר בלעמית צחה
מאז ומתמיד, חבל שיש כאלה שחושבים אחרת
שיר | 26-06-2018 0:40
זאת הנקודה ממנה מתחילים כל העיוותים.
3
רוב חסידי חב"ד לא מסכימים עם המשיחיסטים.
שניאור | 25-06-2018 21:28
בשבת האחרונה, היה יום הילולא של הרבי זצוקל. ורבבות חסידי חבד שהו בקרבת מקום לציונו (קברו) הקדוש.
זה לא רוב
מנחם | 22-12-2023 10:36
זה קצת מחב''ד שכופרים בדברי הרבי בשביל שלא יגידו שאם משוגעים
ממש לא נכון
מנחם | 14-12-2023 12:47
זה לא נכון רוב חסידי חבד מאמינים שהרבי חי וכל חסידי חבד מאמינים שהרבי מלך המשיח יש את המשיחיסטים שמפרסמים שהרבי מלך המשיח ואם מאמינים שהוא חי מי דיברי הרבי והתורה ויש את האנטים שלא מפרסמים שהוא המשיח וכופרים בדברי הרבי
שטויותת
.. | 01-07-2019 19:39
בדיוק כמו 'רוב חסידי חבד' ככה באים אלפים לכינוסים של המשיחיסטים.. אם זה היה אחד- אפשר לומר שזה הזוי.. אבל מדובר באלפים שמאמינים באמונה דביקה בדברי חכמים!! תבדקו טוב כל טענה שאנשים אומרים ואז תחליטו!!
רק כי אתה רוצה להיראות "נורמלי" בעיני אחרים
אל תמציא | 26-06-2018 15:15
;
4
גם רבי יהודה הנשיא נקבר
מובין | 25-06-2018 21:39
והמשיך לסעוד עם משפחתו ארוחות שבת בגוף גשמי... למה ללכת לחוקות נגויים שהכל מצוי בתורתנו הקדושה
צודק
חייל של הרבי שליטא | 23-01-2021 21:29
ף,
5
הרבי מלובביץ היה רב גדול
יפה יוסף | 25-06-2018 22:08
אבל לא משיח.לא פשוט להתאפס. רק בעזרת השם.
מישהי עובדת ע"ז. הרבי שלך שאת מאמינה
יפה יוסף | 09-08-2018 21:31
בו הוא הכל בשבילך ואמר שהוא מתכסה לכן הוא נפטר בנתיים לדעתך והוא עוד יקום מהקבר ויהיה המשיח כי כל האלוהים שלך אמר . ברוך השם אני לא צריכה ללמוד אלא את התנך ולקיים את המצוות כראוי באהבה.זה הנותן את הדעת. שכשיבוא המשיח כולם ללא יוצא מהכלל יודו שהוא המשיח בלי פלסופים.
כתבה שמראה בורות מוחלטת
מישהי | 28-06-2018 14:06
תפתח רמבם הלכות משיח, הוא כותב שם את הסימנים שצריכים להיות למשיח ותראי שהסימנים תואמים בול את הרבי מליובאוויטש ולא את אף אחד אחר! וחוץ מזה שהרבי בעצמו אמר שלפני הגאולה תהיה תקופה של העלם והסתר, שהמשיח יהיה נגלה ונכסה ונגלה וזאת בדיוק התקופה הזאת! אז בבקשה מי שלא בדק את הנושא שלא יכתוב שטויות חסרות טעם כי זה מבזבז לנו את הזמן.
6
"הדיסוננס הקוגניטיבי" נמצצאגם אצל חסידי אוסלו
בעל דעה | 25-06-2018 22:32
זה לא רק אצל חסידי חבד כל אחד והמשיח שלו.
7
מת משמע אינו חי משמע אינו משיח...............
טובים מאורוס'. | 25-06-2018 22:46
ואם אינו משיח ? אז ייתכן שעליהם לצפות למשיח שה' שולח ? ולא למשיח שהם מכתיבים לה' ?
לפי הגמרא משיח יכול להיות מן המתיםם
.. | 01-07-2019 19:42
א. בגמרא כתוב שמשיח יכול להיות גם מן המתים ב. לפי הסימנים שהרמבם נותן על זהותו של מלך המשיח- חסידי חבד קבעו שהרבי הוא המשיח! והם לא היחדים שחושבים ככה!!!
8
כתבה מטעה! בכתבה מצטייר כאילו כל החבדניקים
רחלי | 25-06-2018 23:04
מאמינים במה שפורט לעיל וזה ממש לא נכון!!! רק לסבר את האוזן בתמונה המפורסמת של השלוחים ליד סעוון סעוונטי רובם המכריע שייך לזרם המרכזי ולא מאמין בכך(למעט בודדים)
יחי
חייל של הרבי שליטא | 21-01-2021 18:11
ובאמת חבל שיש ככ הרבה בעלבוסים שלא נח להם אם מה שהרבי אומר.
9
פסק דין
מנדי | 26-06-2018 0:27
ישנו פסק דין של מאות רבנים שחתמו בזמן האחרון שהרבי מלך המשיח. אין רב בעולם שפסקו עליו כך. וכן הרבנים לא כולם החבדניקים... אפשר לחפש בגוגל פסק דין משיח.
חלק מהרבנים שחתמו על הפסק דין
חייל של הרבי שליטא | 21-01-2021 19:41
רבנים שחתמו על פסק הדין ראו גם קטגוריה:רבנים שחתמו על הפסק דין שהרבי מלך המשיח הרשימה להלן הינה רשימה חלקית על פי סדר האלף-בית: הרב דוד אבוחצירא הרב אליהו אבוחצירא הרב גרשון מנחם מענדל אבצן הרב זלמן אבלסקי הרב אליהו אברג'ל הרב יורם אברג'ל הרב יוסף אברקי הרב יהושע אדוט הרב בנימין אדרעי הרב יעקב אדרעי הרב ישר אדרעי הרב חיים אדרעי הרב נתן יצחק אוירכמן הרב יהורם אולמן הרב דוד אופן הרב יוסף יצחק אופן הרב דורון חיים איזמן הרב ישעיה אשר אייכנשטיין מזדיטשוב חכם רפאל אלאשוילי הרב יהודה אלחרר הרב מרדכי דב אלטיין הרב שאול משה אליטוב הרב שמעון אלמליח הרב יוסף אלמשעלי הרב שלמה אמסלם הרב יוסף אנגל הרב משה אנטיזדה הרב אליהו אסולין הרב זלמן לייב אסטולין הרב נפתלי אסטולין הרב דוד אסייג הרב גדליה אקסלרוד הרב יהושע זעליג אהרונוב הרב גבריאל ארבוב הרב מרדכי שמואל אשכנזי הרב משה אשכנזי הרב עזריאל זעליג אשכנזי הרב יוסף באגד הרב שמואל פסח בוגומילסקי הרב דוד רפאל באנון הרב אליהו דוד בורנשטיין הרב יוסף בוימגרטן הרב רפאל בוסי הרב יהונתן בורגן הרב יונתן בורוכוב הרב מאיר בורנשטיין הרב יעקב יצחק בידרמן הרב יוסף חיים ביטון הרב שמעון ביטון הרב שמואל חיים בלומינג הרב יעקב בלומנפלד הרב יצחק יעקב בלטנר הרב ברוך בליז'ינסקי הרב מרדכי בלינוב הרב משה בן אבו הרב יוסף בן זכריה הרב רחמים בנין הרב אהרון בעגון הרב אלעזר בקשי הרב נועם ברטוב הרב שרגא בראווד הרב משה אהרון ברוידא הרב ברוך אדלר הרב יוסף ישעיה ברוין הרב נתן נטע ברכהן הרב חי ברכץ הרב ישעיה ברקוביץ' הרב שלמה זלמן ברקוביץ' הרב נח גנזבורג הרב אליהו גבאי הרב מסעוד גבאי הרב יחיאל גברא הרב שלום דובער גוטניק הרב שלמה דניאל גולדפרב הרב יצחק גולדשטיין הרב שמשון גולדשטיין הרב יוחנן גוראריה הרב שניאור זלמן גוראריה הרב אבא דוד גורביץ' הרב שמואל גורביץ' הרב זכריה גורי הרב אריאל גורן הרב משה גורקוב הרב ירוחם פישל ג'ייקובס הרב יוסף גינזבורג הרב יצחק פייביש גינזבורג הרב מנחם מענדל גלוכובסקי הרב שניאור זלמן גפני הרב דניאל גרבסקי הרב חיים צבי גרונר הרב יעקב גרנשטט הרב ששון גריידי הרב דניאל גרין הרב מאיר גרינברג הרב אריה גרינברג הרב גרשון מענדל גרליק הרב ישראל גרשטנקורן הרב אליהו דהן הרב דוד דהברעסער הרב אליעזר ליפמן דוברבסקי הרב אריה לייב דודאביץ' הרב עקיבא אליהו דיוויק הרב מרדכי דיעי הרב נועם דקל הרב מאיר שמעון דרורי הרב ישראל שלום דרעי הרב משה הבלין הרב משה הויכברג הרב אריה לייב היינץ הרב ישעיה אלעזר הכהן הרב ישראל הלפרין הרב יצחק הנדל הרב ישראל יוסף הנדל הרב יהושע הכט הרב יצחק הכט הרב שגיא הר שפר הרב אברהם הרוניין הרב ישעיהו הרצל הרב פנחס לייבוש הרצל הרב ישראל הרשקוביץ הרב נועם ווגנר הרב יוסף יצחק וילשאנסקי הרב מנחם מענדל וילשאנסקי הרב רפאל וילשאנסקי הרב משה ווינר הרב משה יעקב ווייס הרב משה ניסן וולבוסקי הרב יוסף יצחק וולוסוב הרב מנחם מענדל וולפא הרב שלום דובער וולפא הרב דוד וולפמן הרב אריה וועג הרב שלמה וילהלם הרב דוד ועקנין הרב מכלוף ועקנין הרב מנשה זכריהו הרב יוסף יצחק זלצמן הרב אשר זמל הרב יצחק חביב הרב ישועה חדד הרב ברוך חורי הרב משה חזן הרב לוי חזקיה הרב עזריאל חייקין הרב שמעון חיריק הרב אהרון חן הרב דוד חנזין הרב שמריהו חריטונוב הרב דב טברדוביץ הרב שלמה טובים הרב אלעזר טורין הרב צבי אלימלך טורנהיים מלוקווע הרב יוסף טייב הרב חיים מנחם טייכטל הרב דב טייכמן הרב צבי הירש טלזנר הרב גרשון טננבוים הרב יצחק ידגר הרב מנשה יום טוב הרב יעקב יוסף הרב ברוך בועז יורקוביץ' הרב זלמן יפה הרב אברהם יפרח הרב מרדכי יצחקי הרב אליהו כהן הרב בנימין כהן הרב יוסף כהן הרב נועם שמעון כהן הרב חנן כוחונוסבקי הרב יגאל כספי הרב זכריה כספי הרב יוסף יצחק לבקובסקי הרב יונה לייב לבל הרב ברוך לבקיבקר הרב שלמה זלמן לבקיבקר הרב שלמה לוי הרב שלום דובער לויטין הרב משה לוין הרב שלמה דובער פנחס לזר הרב יחייא לחיאני הרב אלכסנדר סנדר ליברוב הרב שניאור זלמן ליברוב הרב זבולון ליברמן הרב אהרן יחיאל לייפר מנדבורנא הרב אברהם ליפסקר הרב ברוך ליפקין הרב שלמה ליפש הרב יצחק מאיר ליפשיץ הרב חיים יצחק אייזיק לנדא הרב מאיר מאירי הרב יהודה קלמן מארלו הרב אברהם חיים מזרחי הרב שלמה מזרחי הרב מנחם מענדל מטוסוב הרב גואל ישראל מיירס הרב אברהם מיכאלשווילי הרב בן ציון מיכאלשווילי הרב משה מיכאלשווילי הרב יצחק מיכאלשווילי הרב חיים מילר הרב מרדכי מלובני הרב חיים מלול הרב מיכאל מלכא הרב שלמה ממן הרב יעקב מנדלסון הרב סעדיה מעטוף הרב שלום מעטוף הרב אהרון מרגולין הרב יוסף מרגי הרב מנחם נוימן הרב דוד נוסבאום הרב פרץ ניסים הרב יוסף יצחק נפרסטק הרב חיים נפתלין הרב יוסף יצחק נקי הרב מנחם מענדל סבג הרב יואל סויסה הרב מאיר סויסה הרב יוסף יצחק סילברמן הרב שלום מענדל סימפסון הרב ברוך סלונים הרב חיים סלונים הרב שניאור זלמן סלונים הרב יוסף שמעון סמיערק הרב רחמים עמרוסי הרב שמאי ענדע הרב נחום ערנטרוי הרב חיים פארו הרב הלל פבזנר הרב יוסף יצחק פבזנר הרב יגאל פיזם הרב משה זאב פיזם הרב שמשון פיזם הרב יוסף יצחק פינסון הרב שמואל פלוטקין הרב יהודה פרידמן הרב מנשה פרמן הרב פרץ פרטוש הרב אריה פרקש הרב פנחס פשטר הרב ראובן צופין הרב יהושע הרצל צ'יצלנקר הרב רחמים רפאל ציקושווילי הרב אברהם צמח הרב פנחס קארף הרב יהודה קובלקין הרב יצחק קוגן הרב אברהם קוט הרב אלתר בצלאל קופצ'יק הרב נטע קופרמן הרב חיים קיז'נר הרב אבשלום קיל הרב מאיר קירש הרב דוד בן ציון קליין הרב יחיאל מנחם מענדל קלמנסון הרב מאיר שמחה קלמנסון הרב שלום דובער קלמנסון הרב שמואל קמינצקי הרב מרדכי קנלסקי הרב יוסף יצחק קסלמן הרב יוסף יצחק קפלן הרב שאול יצחק קצין הרב מכלוף עמינדב קריספין הרב אלכסנדר מענדל קרליבך הרב מרדכי אברהם ראדאל הרב יעקב מנחם רבינוביץ מביאלא הרב ליאור רוזנבוים הרב יוסף חיים רוזנבלט הרב שאול רוזנבלט הרב אהרן רוזנפלד מפינסק קרלין הרב יצחק רויטמן הרב ניסן מענדל רופו הרב יהושע רסקין הרב מנחם מענדל רסקין הרב יאשיהו שאמע הרב שמעון שאער הרב דניאל שהינו הרב אהרן יעקב שווי הרב אברהם לייב שוחט הרב דוד שועדיק הרב שלום דובער שטעק הרב אליהו שטרן הרב ישראל שטרן מנישכיז הרב יהודה ירמיה שילדקרויט הרב יעקב דוד שככטר הרב נחמיה שמרלינג הרב אליהו שמואל שמרלר הרב יצחק שפרינגר הרב ישי שרעבי הרב אבינועם תעיזי הרב יוסף יצחק תעיזי.
בטח...
אלמוני | 29-03-2019 1:41
הראשלצ הרב אליהו והרב יעקב יוסף ועוד רבים וטובים הם כמה לא מוכרים מזרם המשיחי הנל לא ראה אף פעם את הפסד
רבי עקיבא חשב שבר כוכבא הוא משיח
שי | 26-06-2018 10:22
אז הוא טעה, ואותם מאות הרבנים טעו אף הם.
"רבנים" עלאק.. חבד"ניקים משיחיים לא מוכרים
נתי | 26-06-2018 7:46
שום רב מוכר ורציני לא חתום על הפסק הזה
10
גם ר"ל יש יהודים מאמינים ישו משיח ר"ל........
רחמנעסססססססססס | 26-06-2018 0:28
נמ
אוי ווי! עד מתי!? רעבע תתגלה!
חייל של הרבי שליטא | 23-01-2021 21:36
שכולם ידעו שאתה המשיח ולא ישו חו רל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
11
כמי שקצת מכיר
מאיר | 26-06-2018 6:50
האמונה של חסידי חב''ד שהרבי הוא המשיח נבעה מהחשש לפטירתו ולא להיפך, עיסוק בנושא התחיל כאשר הרבי היה בשנות השמונים המאוחרות. שלו והתחזק ביתר שאת בשנות מחלתו של הרבי, הם הבינו שזה האפשרות היחידה לקבל הבטחה שהרבי יחיה לנצח, הבטחה שמי שיודע את רמת המעורבות של הרבי מליובאוויטש בחיי חסידיו יכול להבין את הצורך אליו. זה הסיבה שלאחר פטירתו של הרבי רוב המוחלט של חסידי חב''ד עזבו את העיסוק בזה ואמרו בפה מלא 'טעינו'. רק קומץ הזויים שלא היו מסוגלים להתמודד עם הפטירה של הרבי, ושהיה קשה להם לרדת מהעץ ולהגיד טעינו, המשיכו להחזיק באמונה זו.
ממש לא
מנחם | 22-12-2023 10:46
עוד ליפני ג' בתמוז [יום ניסיון לעם ישראל] יש פסקי דין שהרבי מלך המשיח והרבי אמר שנשיא הדור שהוא המשיח שבדור נהיה נשיא בי''א שבי''א שבי''א י''א שבט שבט לפי התורה זה החודש הי''א [11] ובשנת ה'תשיא נהיה רבי מי שרוצה שאני יפרט שיכתוב
יחי
יחי | 21-01-2021 18:21
אתה נשמע יותר כמו חוקר מאשר חסיד
12
כתבה מטעה! עוול, פשוט עוול.
מרדכי | 26-06-2018 7:07
זה לא נכון, רוב החבדניקים בכלל לא מאמינים בשטויות האלה. תשאלו כמעט כל חבדניק. אישית הכרתי את חבד דרך המשיחיסטים (כמו כל מיעוט שתמיד רועש יותר מהרוב, כמו הפלג הירושלמי בחרדים) וכמעט ברחתי, עד שזכיתי להכיר שליח חבד יקר שהראה לי את תורתו הרחבה של הרבי, והבנתי את העוול העצום שעושים המשיחיסטים לרבי בזה שרוב השיח הציבורי עליו זה אם הוא משיח או אם הוא חי ולא בעומק הבלתי נתפס של תורתו ותפיסת העולם אותה הוא מנחיל. הכתבה הזו היא עוול לרבי, היא עוול לשלוחי חבד שמוסרים את נפשם למען ישראל בכל מקום בעולם, והיא עוול ליהדות כולה - בכך שלוקחים ציבור כה בולט ומכפישים אותו לשוא. כולי תקוה שעורכי האתר יראו לנכון לפרסם כתבת הבהרה.
מה אתה מבלבל
מנחם | 22-12-2023 10:48
כל חבד מאמינים שהרבי משיח
ממש לא נכון
מנחם | 14-12-2023 12:53
רוב החבדניקים מאמינים שהרבי חי ומאמינים לדברי הרבי שליט''א מלך המשיח וכל החבדניקים מאמינים שהוא המשיח ויש שלא מפרסמים את זה ומי שלא מפרסם לא מאמין שהרבי חי וכופר בדברי הרבי וברמב''ם ותורה
תשובה מספקת
חייל של הרבי שליטא | 23-01-2021 21:43
אם כל השלוחים האלו לא עושים את הוראת הרבי האחרונה לשלוחים-להכין את העולם לקבלת פני משיח על ידי קבלת מלכותו על ידי העם אז כלל לא נקראים שלוחי הרבי אלא בעלבוסים שעושים מה שנוח להם...
13
יש פה בורות מוחלטת וזלזול בדברי הרבי זצ''ל
מנחם | 26-06-2018 7:16
הביטויים 'משיח מנחם שמו' ו'תיכף ומיד ממש' הם חלק מאלפי ביטויים ומדרשי חז'''ל שהיו שגורים על לשונו של הרבי, כל דבר שהרבי דרש וביאר הוא אמר בצורה גלוי'ה וברורה ובאריכות הביאור, וייסד דבריו על גמרא הלכה מדרש ומאמרי חסידות וכו.הרבי לא מרמז דברים בצורה כזו. גם אלו בחב''ד הסבורים שהרבי משיח, לא מייסדים את דבריהם על 'רמזים' אלו, אלא על פלפול ארוך בדברי הרבי בעניין הדרכים לזירוז וקירוב הגאולה. פלפול שלדעת רוב המשפיעים והרבנים של חב''ד מעוות את דברי הרבי ונגד רצונו המפורש שלא להתעסק ב'זהות המשיח'.
תשובה מספקת
חייל של הרבי שליטא | 23-01-2021 21:54
כשהרעבע יוצא בשנים האחרונות שראינו אותו כמעט ורק לעודד יחי וכן בכינוס השלוחים תשנב ומעודד למעלה משנה במסירות נפש מול אלפי חסידים ואנשי תיקשורת שמשדרים לכל העולם את החרזת הקודש יחי זה לא נראה לך שהרעבע מתכוון שבזה החסידים יעסקו עכשיו?!
14
חבד
חבד | 26-06-2018 8:06
רוב החבדניקים השפוים לא מאמינים בכך! והרבי לא רמז שום דבר על עצמו.
יחי המלך המשיח
מנדי | 04-08-2021 18:16
איך אתה יודע שהרבי שליטא לא רמז
וואלה! השתכנעתי! הרבי מלך המשיח חי וקיים.
חבד | 21-01-2021 19:55
תודה רבה חסיד!חייל אמיתי!
!!!!!!!!!!
חייל של הרבי שליטא | 21-01-2021 18:15
כשהרעבע מעודד במסירות נפש במשך למעלה משנה את החרזת הקודש יחי זה לא נקרא רומז על עצמו? לאיפה הגענו? עד מתי?
15
ומה עם ראשית צמיחת גאולתנו???
אבי | 26-06-2018 8:35
ומה עם הדיסונאנס הקוגנטיבי של ראשית צמיחת גאולתנו? מי שישר עם עצמו שיפסיק לחפש אחרים ויתחיל להסתכל במה שהוא מאמין!!!
גלות השבעים
יוני | 27-06-2018 15:23
תיאוריו של הגרא (שיש מערערים על כך) חופפים היטב למה שקרוי במשנה עקבתא דמשיחא זמן ירוד מאוד לפני ביאת המשיח בה המלכות תיהפך למינות החוצפה תגדל ועוד דברים שמתממשים לנגד עינינו. לגאולה עצמה דרוש א. מלך המשיח. ב. מלחמת והשמדת עמלק ונצחון כל האומות סביבנו ובתוכנו. ג. בנין בית המקדש. ד. קיבוץ כל נדחי ישראל (כולל עשרת השבטים ויהודי אמריקה דרום אמריקה רוסיה אוסטרליה צרפת ....) בנתיים כל זה לא קרה רק איתותים ורמזים שזה עתיד לקרות. הגלות בעיצומה גם מבחינה רוחנית ואילולי כמה יחידי סגולה מי יודע מה היה מצב היהדות כיום. 70 שנה זה היה פרק הזמן לגלות בבל ונגמרה. אנחנו עדיין בגלות הארוכה שעוד לא נסתיימה.
הגר"א דיבר על אתחת
ברוך | 26-06-2018 23:25
ממליץ לך ללמוד את מה שהגרא כתב ב'קול התור' על אתחלתא דגאולה, ולראות שזה בדיוק מה שקורה היום!!!!
חב"ד צומחת לא פחות והשליחות בכלל פורחת
גרעין תורני | 26-06-2018 14:07
וכולם מחקים את חבד
אין קשר בין כלכלה יציבה ל"ראשית הגאולה"
שי | 26-06-2018 10:23
מדינת ישראל מתנכלת לציבור הדתי, מקיימת מצעדי תועבה, הורסת את הצבא בשם הפנימיזם, שלא לדבר על הרס היישובים בישע.
זה דוקא כן מוכיח את עצמו
ערן | 26-06-2018 9:22
לעומת הרבי שנפטר, המדינה שלנו רק הולכת וצומחת והופכת לאט לאט להיות אור לגוים, חזרה בתשובה, כלכלה יציבה ועוד
16
תיאוריה נחמדה ששוברה בצידה
חיים | 26-06-2018 14:11
רוב מוחץ של חסידי חבד מלפני פטירת הרבי כולל לדוגמה ראשי הישיבה המשיחיסטית בעולם בצפת עולים לקברו של הרבי ומכירים בפטירתו רוב המשיחיסטים לעומתם הם צעירים שברובם לא ראו את הרבי או נולדו אחר פטירתו. ואכן, חבד המקורית מאמינה בהשארת הנפש ובמה זרעו בחיים - אף הוא בחיים!
תשובה מספקת
חייל של הרבי שליטא | 23-01-2021 22:02
הרבנים שעולים למעשה ידו של השטן-הניסיון הקשה-אינם האלוקים שלנו. ואפשר ללמד עליהם זכות שהולכים לקברו של הרבי הרייץ שבזה אין שום בעיה.
17
דתיים קיצונייים=טליבאן יהודי...
דתל"ש גאה | 26-06-2018 14:38
שי,איזה התנכלות לציבור הדתי בראש שלך?המדינה כבר מתנכלת 70 שנה לציבור החילוני,תוך כדי אניסתו באופן קבותי עם הכפייה הדתית המחורבנת של הטליבאנים היהודיים..ובמצעד הגאווה גם משתתפים להטבים דתיים רבים,וגם הרבה דתיים הטרוסקסואלים..בגללך ובגל כל הקומץ הקיצוני בציבור הדתי יש הכללות וסטיגמות נוראיות על הציבור הדתי,תוך כדי השוואתו לזה החרדי השמרני...
18
כי מה שלא רואים בשכל לא קיים..
קשה לציונות | 26-06-2018 15:13
ולכן לא תשכילו להבין. ותפרשו זאת כדיסוננס בלה בלה. אמונה ובטחון זה מעל השכל. ועדיין יש הסברים והוכחות חותכות לכך שהרבי חי. ועפי תורה, ולא עפי הדמיון. אבל זה החינוך שקיבלתם, שרק מה שמובן צריך לעשות ולקיים. ומה שלא- לא. אתם לא אשמים..
צודק! תגובה לעניין!
חבד | 23-01-2021 22:03
ף
19
התביישתי לקרוא
רבקה | 26-06-2018 17:59
ממש הסמקתי. חיפשתי את הכיפה בתמונה של הרב הכותב. כותב המאמר גלש מזמן מהיותו רב דתי לבעל דעות מדעיות. וידוע שמי שמטביל מוחו בתורות גויים, נעשה אטום לעניינים שבקדושה. שלא לדבר על הזלזול הנושב מהכתוב כלפי עדה שלימה בישראל, והמנהיג הבלתי מעורער. עם המדע או בלעדיו, חבד חזקה וממשיכה באותה הדרך שהתווה הרבי. והכלבים ימשיכו לנבוח.
20
חכו חכו מינים ומלשינים כשהוא יגיע תאכלו אותה
לוקשן אונד קרטופעל | 26-06-2018 20:53
אנחנו נזכה בעולם הבא בעבדים ויהלומים וכל טוב ואתם כופרים תאכלו חאRA.
יש גם המאמינים להבדיל ב-72 הבתולות הממתינות
קורצאק | 27-06-2018 18:44
למוסלמי רוצח. אתם מצפים לעבדים ויהלומים והם לבתולות. בעצם זה ממש הינו הך. הבל ורעות רוח.
21
מוטב ישאל כל אחד את עצמו מה עשה היום להביא את
המעשה הוא העיקר | 26-06-2018 22:55
הגאולה? בלימוד תורה לכשעצמו ועם עוד יהודים, כמה יהודים שיתף אותם בדברי תורה, העלה חיוך על פניהם, עודד אותם לצפות לגאולה, הניח להם תפילין?
22
הוא בכלל לא נפטר!
בושה | 27-06-2018 22:50
הרבי חי ומתהלך בינינו
נכון מאד
ירון | 23-01-2021 22:05
!
ברור
שניאורי זלמנן | 28-06-2018 16:20
שאתה אוהב את הרבי מלבוביטש וגם את ישו
23
זיהוי משיח עפ"י תורה שבכתב ושבע"פ
חבדניקית | 28-06-2018 0:52
התביישתי ממש לקרוא את הכתבה למעלה. כל מי שלא למד מעולם את הנושא של משי מתוך תורה שבכתב ותורה שבעפ, לא יכול לחוות את דעתו על משיח. (בדיוק כפי שאף אדם שלא למד רפואה, לא ילך להתווכח עם רופא גדול). האמונה ברבי מהמ, אינה נובעת מהזיות או פנטזיות של מישהו, היא מבוססת על תורה שבכתב ושבעפ. הרמבם בהלכות מלכים פרק יא, כותב סימנים כיצד נוכל לזהות את מלך המשיח כבר בזמן גלות, כל הסימנים שהרמבם כתב, אחד לאחד התקיימו ברבי, ועפי זה חסידים הכירו ברבי כמלך המשיח. גם העניין שכיום איננו זוכים לראות את הרבי, מופיע בספרים, על משיח כתוב שהוא - 'נגלה ונכסה ונגלה' - הרבי התגלה לכל העולם כמלך המשיח, כעת אנו בתקופה של הכיסוי, ומחכים בכל רגע להתגלותו לעיני כל העולם כמלך המשיח, בגאולה האמיתית והשלימה. (לדעתי כאשר מפרסמים כתבה על קבוצה כה גדולה של אנשים שמאמינים ברבי, מן הראוי לפחות לשאול במה הם מאמינים, ועל מה אמונתם מתבססת) מזמינה את כולם ללמוד את הנושא מתוך ספרות הקודש של עמי, ורק אחכ להביע את דעתם בעניין.
תשובה מספקת
חייל של הרבי שליטא | 23-01-2021 22:13
א.הבנים של הרבי אינם צריכים להמשיך אותו כי הו חי כמובן. ב.כתוב ברמבם לוחם מלחמות השם ואכן הרבי לוחם על שלימות הארץ מיהו יהודי ועוד ג.חישוב קצר...9 חודשים אחורה מ-יא ניסן (זמן העיבור)זה ט באב. בקיצור הרבי הוא המשיח ובעזרת השם יתגלה עכשיו ממש!
מזכיר את הנצרות קצת. או קצת הרבה.............
............ | 29-06-2018 0:28
.
אין עיוור כי אם עמי נאמר גם על
אש | 28-06-2018 10:20
החסידים השוטים אם כבר לצטט את הרמבם א הוא גם פוסק שהבנים שלו ממשיכים אותו - לרבי לא היו ילדים הרבמם גם פוסק שהוא מנצח אויבינו במלחמות - הרבי ניהל מלחמות בגמרא כתוב שהוא נולד בט' באב - הרבי לא נולד בט' באב ועוד ועוד ועוד אבל בטח הם ישיבו שכל מה שנאמר או נספק זה ברמה רוחנית (בנים - אלו תלמידים, מלחמות - אלו מלחמות רוחניות וכו') בקיצור - הכול הינו ברמה המופשטת וסליחה אבל זה 100% נצרות בלבוש חדש אבל לכו לשכנע חסידים כאלה בדרך של היגיון
צודקת
צודקת | 28-06-2018 9:17
מאוד
24
המקורות ביהדות מספרות שיהיה איש גדול כזה
לוי | 28-06-2018 14:27
המקורות ביהדות מספרות שיהיה איש גדול כזה
25
זאת כתבה ממש לא מדויקת
'''''''' | 28-06-2018 21:30
רוב החבדניקים בכלל לא מאמינים שהוא עדיין חי ואני אומרת את זה בתור חבדניקית כזאת. אני לא חושבת ככה בגלל שהרבי בעצמו אמר תגידו יחי אדוננו אבל בלי מלך המשיח. חוצמזה שיש דרך להתקשר ולדבר עם הרבי למרות שהוא נפטר, זתומרת ברור שזה לא ממש לדבר אבל אםשר דבר ראשון סתם לדבר אליו ופשוט מרגישים שהוא שומע או באגרות קודש...
למה סתם להגיד דברים בלי לדעת
מנחם | 22-12-2023 10:57
הרבי עודד למעלה משנה את שירת הקודש יחי הוא אמר להכריז בכל סוף תפילה הרבי אומר שצריך להכריז יחי המלך וכו... אז לא להגיד סתם דברים בלי רקע שלא היה לך פדיחות
תשובה מספקת
חייל של הרבי שליטא | 23-01-2021 22:17
ואכן כתוב שלפני ביאת המשיח בזמן ההעלם וההסתר הרבה מעם ישראל יזלזלו במלך המשיח ואת התגשמות הנבואה,סימן שזה אמיתי...
26
כל מי שכתב על ישו אין בכלל מה להשוות לרבי
מיכל | 30-06-2018 22:08
פשוט תתבישו לכם !!!!!!!!!!!!!כל מי שכתב על ישו אין בכלל מה להשוות לרבי
כשתגדל תבין או כשתבין תגדל
אני תשובה | 23-01-2021 22:20
יחי המלך!
למה ?
אני שאלה. | 01-07-2018 23:59
?
27
ההוכחה הכי גדולה שהרבי חי ושהוא מה"מ המשיחהיא
משיחיסט | 01-07-2018 19:10
שהוא בעצמו אמר.......
אם לליצים הוא יליץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץ
שוונץ. | 02-07-2018 0:00
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
28
אתם מביאים ראיה מן השוטים ואנחנו מן התורה
חבל כל הבורות | 03-10-2018 20:46
הרב מביא ראיה מן החוקרים באוניברסיטה, חבל שלא טרח לגגל 5 דקות ולמצוא שהאמונה בכך בנויה מתחילת התורה עד דברי חזל מפורשים וכלה בפסקי הלכה וכתבי הארי מה עוד שחלק ציפו שזה ייקרה עד כדי כך שג' תמוז הפך לאתחלתא דגאולה!
צודק!
יוסף צדוק | 23-01-2021 22:22
לגמרי!
29
משיחסטים הרסתם תנועה כ"כ יקרה לעם ישראל
רפי | 13-12-2018 14:16
עשיתם מעצמכם צחוק באחיזה שהרבי חי וקים .זה כואב משום שהחסידות הזאת הצטיינה ועדיין מצטיינת באהבת העם במסורות לעם בכל אתר ואתר,בכל מקום בעולם אתם נותנים מענה לאוכל כשר לתפילות בציבור להנחת תפילין ועוד הרבה פעילויות מבורכות .חבל שכמה טיפשים שבכם הראו לעולם מהו חילול ה אמיתי מספר פעמים שהודעתם מחר יבא משיח ועוד כל מיני אמירות מטופשות .הורדתם ביוקרה של החסידות הזאת חבל חבל
הרבי מה"מ חי וקיים!
חייל של הרבי שליטא | 21-01-2021 17:55
רקע מאז עלותו של הרבי לכס הנשיאות הבהיר באופן ברור שדורנו הוא זה שיזכה לגאולה. במהלך השנים הלך הרבי והעלה את רף הציפיה לגאולה, כשבמקביל הוא מודיע על סיום עבודת ההכנה לגאולה והתחלת התגשמות ייעודי הגאולה. בשנת תנשא הכריז הרבי כי זוהי השנה שמלך המשיח נגלה בה ומלך המשיח, שהוא נשיא דורנו, קיבל את השליחות מאת הקבה לגאול את עם ישראל. הרבי הדגיש כי דבריו נאמרים כנבואה ברורה, שאין ממנה דרך חזרה והיא חייבת להתגשם בגשמיות העולם. בתקופה שלאחר האירוע הבריאותי שהתרחש בכז אדר תשנב, האמונה בנבואת הרבי בקרב החסידים לא נחלשה אלא הלכה והתגברה. זאת גם בזכות התגברותם של עידודי הרבי באותה תקופה לשירת 'יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד', כמעט בכל הזדמנות בה יצא אל הקהל. למרות הצער והכאב, ואמירת התהלים לרפואת הרבי, האמינו כולם שזהו מצב זמני שעתיד להפסק בקרוב - והחלמת הרבי תתגשם בד בבד עם התגלותו המושלמת כמשיח צדקנו. היו שנתמכו גם בתיאורי המקורות אודות ייסורי מלך המשיח[1]. כלל חסידי חבד סירבו אז לעסוק באפשרות לפיה ציפיה זו לא תתגשם. בהתאם לדברי הרבי - היו כולם מאוחדים באמונה שהרבי, כמלך המשיח שהחל להתגלות, יחיה חיים נצחיים - ואפשרות אחרת מופרכת בדיוק כמו הפסקת זריחתה של השמש[2]. לאחר ג' תמוז בהמשך לכך - כאשר התקבלה הידיעה בג' תמוז תשנד על היעלמותו של הרבי מעינינו, באופן הנראה לעין כהסתלקות, הרגישו כל החסידים באופן ספונטני שאירוע כזה לא ייתכן. לפני כל החילוקים כיצד לקבל את הדברים ולהתייחס אליהם, היה ברור לכל כי המאורע הינו אבסורד ואין ספק שתיכף ומיד יתגלה הרבי כמלך המשיח ויגלה שכל זה היה דמיון. כאשר מחוץ לחבד היו אז כאלו שהספידו את החסידות יחד עם הרבי וצפו התפרקות או משבר חמור, או לחילופין כשנשמעו הקריאות למנות ממשיך לרבי[3] - דחו זאת כל החסידים בביטול מוחלט. האמונה הרווחת מקיר לקיר הייתה (ועודנה) שהרבי ממשיך להנהיג את החסידות גם אם לא רואים אותו; לא רק בהנהגה רוחנית כשאר הצדיקים בעולם האמת, אלא הנהגה פיזית כמו קודם לכן[4]. למרות חילוקי הדעות בין חסידי חבד אודות היחס ליום זה ולמאורע, והגדרת חייו של הרבי - רבים מהחסידים ובהם רבנים ומשפיעים בולטים האמינו ומאמינים שהרבי חי וקיים בגוף גשמי ללא כל שינוי, וסירבו להכיר במאורע ההסתלקות שכדברי הרבי הוא אינו יכול להתרחש. מקורות האמונה הרקע הרעיוני לאמונה החבדית בחייו הנצחיים של הרבי, נעוץ ברעיונות יסודיים בתורת חבד ובתורה בכלל, כדלהלן[5]. ענינו של נשיא הדור Postscript-viewer-shaded.png ערך מורחב – נשיא הדור בתורה מופיע כמה פעמים נושא המצאותו של מנהיג יהודי עיקרי, נשיא הדור, שתפקידו לקשר את כל בני ישראל לקדוש ברוך הוא ובנוסף להעביר להם את דבר ה'[6]. נושא זה מוסבר בהרחבה ובהדגשה בתורת החסידות ובמיוחד בתורתו של הרבי, שם מוסבר בין השאר שאת תפקידו של נשיא הדור ממלאים בדורות האחרונים נשיאי חבד[7]. להגדרת תפקידו של נשיא הדור, מובא בתורת הרבי מאמר חזל[8] על משה רבינו, איש האלקים – מחציו ולמטה איש, מחציו ולמעלה האלקים. ביאור הדברים הוא שמשה רבינו מחבר בשלימות את שתי הקצוות של הרוחניות והגשמיות - בהיותו בטל לגמרי לה', ויחד עם זאת נשמה בתוך גוף גשמי[9]. כיון שתפקידו של נשיא הדור הוא לחבר את הרוחניות והגשמיות בשלימות, הוא מוכרח להיות אדם גשמי בעולם הזה[10]; ומיד עם הסתלקותו של נשיא עובר התפקיד לנשיא הבא[11]. עוד מבאר הרבי כי הנשיא שבכל דור הוא המשיח שבדור, והוא עומד מוכן לגאול את ישראל אם יזכה הדור לכך; ואם לא זכו, עובר התפקיד לנשיא הדור הבא[12]. דורנו - דור הגאולה Postscript-viewer-shaded.png ערך מורחב – הדור השביעי דורנו, הדור השביעי, הוכרז על ידי הרבי מיד עם תחילתו כדור השביעי והמשלים של נשיאי חסידות חבד, שבו תסתיים העבודה להביא את הגאולה. על דברים אלו, שדורנו הוא הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה, חזר הרבי מאות פעמים בשיחותיו. בהמשך השנים הסביר הרבי כי לא זו בלבד שדורנו יזכה לגאולה – אלא שאירועי הגאולה התחילו להתגשם בעולם הזה הגשמי. הרבי הצביע על אירועים שונים שהתרחשו כסימני הגאולה, והגדול שבהם הוא אירוע התגלותו של משיח והכרזתו הגיע זמן גאולתכם[13], אותה ייחס להכרזתו שלו בשנת תנשא[14]. לאור זאת, קבע הרבי כי המשיח שבדורנו אינו רק מועמד פוטנציאלי לתפקיד (שיכול להעביר את התפקיד למחליפו), אלא הוא קיבל את השליחות וכבר החל לפעול בתור מלך המשיח - עד להמשך והשלמת שליחותו בגאולה השלימה[15]. הרבי הדגיש את ההבדל הגדול בין דבריו שלו המוגדרים כנבואה, לבין קיצים שונים שנאמרו על ידי גדולי ישראל במשך הדורות ולא התממשו בפועל: כל הקיצים נאמרו על פי חכמת התורה והם התרחשו רק באופן רוחני, ולא הצליחו להתממש בעולמנו הגשמי. לעומת זאת כאשר הבשורה נאמרת כנבואה היא חייבת להתרחש בגשמיות ממש[16]. בנוסף, הסביר הרבי את אחת ההשלכות העיקריות מנבואת הגאולה שבדורנו: בעוד שבדורות הקודמים יכולה הייתה להתרחש הסתלקות של נשיא הדור, בדורנו שבו העולם כולו מוכן לגאולה לא תהיה הסתלקות ודורנו ימשיך לחיות בחיים נצחיים[17]. קביעות התורה מול מציאות העולם הסיבה להיאחזות בהסברים האמורים כפי שמבוארים במקורות התורה, כאשר המציאות למראה עינינו הינה סותרת - הינה כיון שלאמיתות המובאות בתורה יש תוקף לקבוע את המציאות, גם כאשר לעינינו נראה אחרת. ענין זה מבואר בכמה מקומות בתורה, ומודגש בתורת החסידות ותורת הרבי. אחת ממצוות התורה העיקריות - לשמוע לדברי חכמים - נכתבה בפסוק כך: לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל[18], וחזל מפרשים זאת: אפילו אומרים לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין[19]. זאת אומרת, שבכחם של דברי חכמים לקבוע (ואפילו לשנות) את המציאות האמיתית בעולם, גם כאשר היא נראית הפוכה, ועל יהודי להאמין בדבריהם באמונה שלימה[20]. הסיבה לכך, היא כיון שהאמונה בקדוש ברוך הוא אינה נתונה לשיפוט השכל והחושים שלנו. אמת המידה לקבוע במה עלינו להאמין ובמה לא, מסורה אך ורק בידי הנחיות התורה[21]. בהתאם לכך אף מצויים כמה מקרים שבהם מתעמתת התורה עם המציאות כפי שמתוארת על ידי החושים או המדע, וקובעת שיש להאמין בדברי התורה גם במקרים אלו[22]. האמונה ביחס לרבי לאור מקורות אלו מובן שנשיא הדור, הלוא הוא הרבי, מוכרח להיות אדם חי בגופו הגשמי בעולם הזה - ועובדה זו הינה אבן יסוד בתורת חסידות חבד. כמו כן ברור שדורנו הוא דור הגאולה, ונשיא דורנו יהיה מלך המשיח וכבר החל את שליחותו לגאול את עם ישראל, שליחות שאין ממנה חזרה. מקורות אלו הם היסוד לאמונת כל חסידי חבד בנשיאותו של הרבי והנהגתו כיום; ומהם עולה גם שנשיאות זו מוכרחת להיות של אדם חי בגוף גשמי. האמונה כיום תקופה זו - שבה האמונה נראית כסותרת למציאות הנראית בעיניים - אינה מחלישה את האמונה. אדרבה, נראה שמדובר בניסיון שמטרתו לבחון ולחזק את אמונת החסידים ברבי גם בתקופה זו של הסתר. רבני חבד והמשפיעים מרבים לעורר בכל הזדמנות אודות הצורך להוסיף בהתקשרות לרבי ובקיום הוראותיו - במיוחד העיקרית שבהן, לראות שכל אנשי הדור יעמדו מוכנים לקבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש - ביתר שאת בתקופת הניסיון. על פי האמונה בנצחיות חיי הרבי מתחנכים להתקשר אליו גם הדור הצעיר, ובזכותה מתקרבים אליו עוד מאות ואלפי יהודים שלא ראו בעיניהם את פניו. כמו כן הודות להנהגתו של הרבי כיום, מפעל השליחות הכפיל את עצמו פי כמה, וכן מופתים ממשיכים להתרחש בזכות ברכותיו. בהתאם לאמונה זו היא גם צורת ההתנהגות היומיומית וההתייחסות לרבי בין החסידים. חסידי חבד כותבים אל הרבי באמצעות ספרי האגרות קודש שלו[23], נוסעים אליו לבית מדרשו 770 ומתייחסים למקום כאל מקומו העכשווי של הרבי[24], משתמשים בתארי החיים אליו - שליטא או שילו [-שיחיה לעולם ועד], ועוד. עם זאת, יודעים וחשים כל החסידים שהאמונה אינה השלמה עם המצב, ובתקופה זו מתגברת במיוחד זעקת 'עד מתי' - כאשר בנוסף לקושי הכללי של גלות עם ישראל, נוסף הקושי הנורא של ההסתר בו לא רואים את נשיא הדור - והציפיה מתחזקת לגאולה האמיתית והשלימה אז יגיע לשלימותו תהליך התגלותו של הרבי כמלך המשיח. ראו גם הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח חיים נצחיים במלך המשיח נכסה וחוזר ונגלה חי וקיים (קובץ) קישורים חיצוניים מגוון חומר ומקורות בנושא, בתוך תיקיית נצחיות חייו של נשיא הדור בארכיון גאולה ומשיח מקורות ספר לקוטי מקורות - בענין נצחיות חייו של נשיא דורנו, בהוצאת הרב שלמה זלמן מאיעסקי, ברוקלין תשסח קונטרס 'הבן הנאמן', בהוצאת ועד חיילי בית דוד, ברוקלין תשסו קונטרס 'אמונה ללא פשרות', ברוקלין תשסח קונטרס 'דוד מלך ישראל חי וקיים', בהוצאת הרב אורי ליפש, בני ברק תשעד התוועדויות ומאמרי משפיעים הרב לוי יצחק גינזבורג, 'חי וקיים לעולמי עד', בתוך 'וכל מאמינים שהוא חי וקיים', בהוצאת אתה המרכזי 770, תשעד הרב משה סלונים, אמונה פשוטה ותמימה - סדרת כתבות בשבועון בית משיח, בהוצאת ועד חיילי בית דוד, ברוקלין תשסו: חלק ראשון, חלק שני, חלק שלישי וכל מאמינים שהוא חי וקיים - לקט מדבריהם של הרב מרדכי שמואל אשכנזי, הרב יצחק גולדברג, הרב מנחם זאב גרינגלאס והרב יואל כהן באתר קישור לאתר חבד אינפו
30
משיח
דני | 21-12-2018 9:45
אתם יודעים מה זה משיח? זה גואל ישראל, בזמן דוד המלך, המלך מתמנה על ידי משיחה שהיו מושחים אותו בשמן, כיום הוא מתמנה על ידי חליפה יפה, ולכן המלך יבוא מאדם חי ילוד אשה אדם כמוני וכמוך שיש לו את הכישרונות להיות מנהיג, ולא שותים לחיים, כך הוא לא יבוא.
31
פשוט בושה להשוות...
אחד שכואב לו | 20-01-2021 2:57
פשוט בושה להשוות בין תורתו הק' של גאון גדול וקדוש לבין אמירות הזיויות של ראשת כת בעלת מחלת נפש. אין גבול למעשים שניתן לעשות על מנת להוציא עוד כתבה שערוריתית ומפלגת??!! כל מי שקצת למד מתורתו של כבוד קדושת אדוננו מורנו ורבינו הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שי' רואה בצורה מפורשת שלכל דבריו מביא הוא מקורות מכל חלקי התורה. במקום לחפש. השוואות שונות ומשונות לכתות הזויות ניתן לקיים את הוראת התורה ודרשת וחקרת היטב ולעיין בתורתו של גאון הגאונים ולמצוא תשובות לכל תה/עיותיו. בתקווה שלא תכפישו את אתרכם בעוד כתבות מקוממות מסגנון זה.
כואב לי מה שכואב לך!
עידו | 23-01-2021 22:24
צודק לגמרי לגמרי!
32
יחי המלך המשיח!
חייל של הרבי שליטא | 21-01-2021 18:00
הרבי מלך המשיח שליטא חי וקיים! מה עונים לאנשים ששואלים אותך - מדוע אתם עושים את הרבי שלכם אליל? למה אתם חושבים שהוא המשיח? איך יודעים שהוא חי? המקורות בשיחות הרבי בסד מיהו משיח? א. ועאכוכ לאחרי וואס מ'האט שוין אין דעם ריבוי פון מעשינו ועבודתינו במשך כל הדורות.. ביז בדורות האחרונים - די עבודה פון רבותינו נשיאנו וועלכע זיינען מיוחסים לבית דוד משבט יהודה,.. איז במכל-שכן וקל וחומר בדורנו זה ובזמננו זה, לאחרי מ'האט שוין אלץ פארענדיקט (כנל), האט מען די הבטחה גמורה אין תורה, אז עס וועט זיכער זיין כל ימי חייך . . להביא לימות המשיח. (שיחת שפ שמות סיג תשנב) ב. נשיא הדור, הוא גם המשיח (גואלן של ישראל) שבדור. כמו משה רבינו (הנשיא הראשון), גואל ראשון הוא גואל אחרון, כידוע שבכל דור ישנו א' הראוי מצדקתו להיות גואל, ולכשיגיע הזמן יגלה אליו השית וישלחו כו', ומסתבר לומר שהוא נשיא הדור, כמפורש בגמרא בנוגע לרבי יהודה הנשיא: אמר רב אי מן חייא הוא כגון רבינו הקדוש, אם משיח מאותן שחיין עכשיו ודאי היינו רבינו הקדוש, הנשיא שבדור. (קונטרס בית רבינו שבבבל סה) וראה שדי חמד שם: בדרך הזה הי' משוער אצלם בכל דור מי הוא . . רבינו הקדוש . . כדורו אמרו וידעו שהוא המוכן . . וכן הוא בכל דור ודור צל אחד מוכשר שמא יזכו, ועפז כתבו גכ תלמידי הארי זל שבימיו הי' הארי זל, ומסיים וכז הוא פשוט. (הערה 58 שם) ג. ולא תהי' שום תערומת (איך וועל ניט האבן קיין פאראיבל) אם יפרשו משיח כפשוטו, משיח צדקנו, מכיון שכן הוא האמת - שנשיא הדור הוא משיח שבדור. (ליל שמחת ה'תשמו (להק) סי) ד. יש לומר בנוגע לדורנו זה - אז אין דעם זעלבן דור האט מען דעם גילוי פון אלע דריי - מ' (רת משיח), י' (רת פון ביידע נעמען פון כק מו”ח אדמור) און ד' (דורם); צוזאמען מיט דער משה שבדורנו (כק מוח אדמור נשיא דורנו) בחי' עשר (עשירי בשבט), כולל אויך דער גילוי תורת החסידות (די מעיינות הבעשט) על ידו, האט מען אויך דעם גילוי פון בחי' אחד עשר, גואל ראשון הוא גואל אחרון, דוד מלכא משיחא. ושם בהע' 96: להעיר שמנחם שמו (סנהדרין צח, ב). (שיחת שפ יתרו - כף שבט תשנב סיא.) ושם (בהתחלת הסוגיא): דבי רבי שילא אמרי שילה שמו, שנאמר עד כי יבוא שילה, דבי רבי ינאי אמרי ינון שמו (כמו ינאי, כל אחד הי' דורש אחר שמו) שנאמר יהי שמו לעולם לפני שמש ינון שמו, דבי רבי חנינה אמרי חנינה שמו, שנאמר אשר לא אתן לכם חנינה, ויש אומרים מנחם בן חזקי' שמו, שנאמר כי רחק ממני מנחם משיב נפשי. וראה . . שכל הדעות אמת הם ואלו ואלו דאח, עייש. ואנן (חסידים) נעני' אבתרייהו (בנוגע לרבותינו נשיאנו, ובפרט כק מוח אדמור נשיא דורנו) - יוסף שמו, שנאמר יוסיף אדנ-י שנית ידו גו' ואסף נדחי ישראל גו', יצחק שמו, שנאמר אז ימלא שחוק פינו. (שיחת שפ תזומ תנשא הערה 67) ה. כן תהי' לנו בפועל ממש, ותיכף ומיד ממש, עם כל הפירושים שבמיד כולל גם הראשי תיבות דכללות הדורות משה ישראל (הבעשט) דוד (מלכא משיחא). וכל הפירושים שבממש, ולכל לראש מיד ממש כפשוטו, ממש ממש ממש. ושם בהע' 148: ובפרטיות יותר בנוגע לדורנו זה - שברת דמיד נרמזים ג' התקופות השייכות לכק מוח אדמור נשיא דורנו, ועל סדר הקירבה אלינו - משיח (מנחם שמו), יוסף יצחק, דובער (שמו השני דכק אדנע). (שיחת שפ משפטים תשנב) ו. “מלך המשיח.. עומד על גג ביהמ”ק והוא משמיע להם לישראל ואומר ‘ענוים הגיע זמ ן גאולתכם’” - כפי שהכריזו ומכריזים במיוחד לאחרונה. שההכרזה ענוים הגיע זמן גאולתכם באה מחול... (שפ חיי שרה תנשא סיב ובהערה 108) ז. ויש לומר, שבקיומה של פגישה החלטה והכרזה זו בהעיר של נשיא דורנו כק מוח אדמור (שבה נתקבצו מנהיגי המדינות, כולל גם מנהיג מדינה זו, שהוצרך לבוא מעיר הבירה לעיר זו), מרומז, שכל זה בא כתוצאה מהפעולותדהפצת התורה והיהדות, צדק ויושר, בכל העולם, שנעשו ונעשים עי נשיא דורנו, משיח שבדור. (שפ משפטים תשנב סג) ח. בהערה 26 לשיחה דלעיל צוין: ולהעיר, שאירגון חבר העמים למטרת אחדות ושלום בין העמים הוקם בחצי כדור התחתון לאחרי ובסמיכות לבואו של נשיא דורנו לחצי כדור התחתון (החל מההחלטה שנתקבלה באמצע המלחמה, בשנת תשב לערך) ... ונקבע מקום מושבה בעירו של נשיא דורנו, ועד לבניית הבנין המיוחד, (בשנת תשיא לערך) - שבזה מודגש שהאחדות והשלום בין העמים היא כתוצאה מפעולתו של נשיא דורנו בבירור העולם... וככל שנתוסף בבירור העולם עי נשיא הדור ניתוסף גם בקיומו וביסוסו של האירגון שמטרתו לפעול אחדות ושלום בעולם... בית (רבינו) - מספרו 770, ועש מספר זה נקבע שמו אשר יקראו לבית רבינו בפי כל ישראל, 770, שמספר זה הוא בגימטריא דפרצת . . ודרשו חזל זה משיח, שנאמר עלה הפורץ לפניהם. ולהעיר, שבית משיח בגימטריא פרצת (770). ודוק. (קונטרס בית רבינו שבבבל סז ובהערה 92) בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם, קאי על גג בית המקדש דמקדש מעט בחוץ לארץשהוא במקום המקדש בירושלים (שנסע מקדש וישב שם), כי, לאחרי שמקדש העתיד יתגלה וירד למטה לא יהי' צורך להשמיע לישראל הגיע זמן גאולתכם. (שם הערה 38) משיח צדקנו, השליח דשלח נא ביד תשלח, כק מוח אדמור נשיא דורנו ועדז ההמשך דממלא מקומו שלאחרי זה. (שיחות קודש תשנב חא ע' 318) - בלתי מוגה) ותקופה שלישית, המשך הנשיאות לאחרי הסתלקותו (מיום עשתי עשר לחודש עשתי עשר דשנת עשתי עשר (תשיא)), שניתוסף ביתר שאת וביתר עוז בהפצת המעיינות חוצה בכל קצוי תבל, ועד לגמר ושלימות העבודה, שהכל מוכן כבר לסעודה דלעתיד לבוא - ימות המשיח. (שיחת שפ וארא תשנב סי) ובפרט בימינו אלה - ימות המשיח - שבהם נמצאים עכשיו, וצריכים רק לפתוח את העיניים, (שיחת מוצאי יט-כף כסלו תשנב ביחידות כללית סז) שזוכים לשמוע ההכרזה (בכל העולם ובכל סדר ההשתלשלות) שהנה זה (מראה באצבעו ואומר זה) מלך המשיח בא, והנה זה כק מוח אדמור נשיא דורנו בא (כיון שהקיצו ורננו שוכני עפר, וצדיקים קמים לתחי' מיד) וכל רבותינו נשיאנו. (שיחת שפ תזומ תנשא סיד) שכל חסיד מאמין באמונה שלימה שהרבי שבדורו - בדוגמת נשיא דורנו - הוא הוא המשיח. (ליל ה' דחג הסוכות תשמז, בלתי מוגה) בשעת דער רבי האט ארויס געלאזן די קול-קורא'ס בנוגע לאתר לתשובה לאלתר לגאולה, האבן חסידים יעמולט פארשפרייט די קול-קורא'ס און מוסיף געווען אז דאס איז הוא הוא.... (שיחת שפ נשא תשכ)
33
חלק מהרבנים שחתמו על הפסק דין שהרבי מה"מ:
חייל של הרבי שליטא | 21-01-2021 19:36
רבנים שחתמו על פסק הדין ראו גם קטגוריה:רבנים שחתמו על הפסק דין שהרבי מלך המשיח הרשימה להלן הינה רשימה חלקית על פי סדר האלף-בית: הרב דוד אבוחצירא הרב אליהו אבוחצירא הרב גרשון מנחם מענדל אבצן הרב זלמן אבלסקי הרב אליהו אברג'ל הרב יורם אברג'ל הרב יוסף אברקי הרב יהושע אדוט הרב בנימין אדרעי הרב יעקב אדרעי הרב ישר אדרעי הרב חיים אדרעי הרב נתן יצחק אוירכמן הרב יהורם אולמן הרב דוד אופן הרב יוסף יצחק אופן הרב דורון חיים איזמן הרב ישעיה אשר אייכנשטיין מזדיטשוב חכם רפאל אלאשוילי הרב יהודה אלחרר הרב מרדכי דב אלטיין הרב שאול משה אליטוב הרב שמעון אלמליח הרב יוסף אלמשעלי הרב שלמה אמסלם הרב יוסף אנגל הרב משה אנטיזדה הרב אליהו אסולין הרב זלמן לייב אסטולין הרב נפתלי אסטולין הרב דוד אסייג הרב גדליה אקסלרוד הרב יהושע זעליג אהרונוב הרב גבריאל ארבוב הרב מרדכי שמואל אשכנזי הרב משה אשכנזי הרב עזריאל זעליג אשכנזי הרב יוסף באגד הרב שמואל פסח בוגומילסקי הרב דוד רפאל באנון הרב אליהו דוד בורנשטיין הרב יוסף בוימגרטן הרב רפאל בוסי הרב יהונתן בורגן הרב יונתן בורוכוב הרב מאיר בורנשטיין הרב יעקב יצחק בידרמן הרב יוסף חיים ביטון הרב שמעון ביטון הרב שמואל חיים בלומינג הרב יעקב בלומנפלד הרב יצחק יעקב בלטנר הרב ברוך בליז'ינסקי הרב מרדכי בלינוב הרב משה בן אבו הרב יוסף בן זכריה הרב רחמים בנין הרב אהרון בעגון הרב אלעזר בקשי הרב נועם ברטוב הרב שרגא בראווד הרב משה אהרון ברוידא הרב ברוך אדלר הרב יוסף ישעיה ברוין הרב נתן נטע ברכהן הרב חי ברכץ הרב ישעיה ברקוביץ' הרב שלמה זלמן ברקוביץ' הרב נח גנזבורג הרב אליהו גבאי הרב מסעוד גבאי הרב יחיאל גברא הרב שלום דובער גוטניק הרב שלמה דניאל גולדפרב הרב יצחק גולדשטיין הרב שמשון גולדשטיין הרב יוחנן גוראריה הרב שניאור זלמן גוראריה הרב אבא דוד גורביץ' הרב שמואל גורביץ' הרב זכריה גורי הרב אריאל גורן הרב משה גורקוב הרב ירוחם פישל ג'ייקובס הרב יוסף גינזבורג הרב יצחק פייביש גינזבורג הרב מנחם מענדל גלוכובסקי הרב שניאור זלמן גפני הרב דניאל גרבסקי הרב חיים צבי גרונר הרב יעקב גרנשטט הרב ששון גריידי הרב דניאל גרין הרב מאיר גרינברג הרב אריה גרינברג הרב גרשון מענדל גרליק הרב ישראל גרשטנקורן הרב אליהו דהן הרב דוד דהברעסער הרב אליעזר ליפמן דוברבסקי הרב אריה לייב דודאביץ' הרב עקיבא אליהו דיוויק הרב מרדכי דיעי הרב נועם דקל הרב מאיר שמעון דרורי הרב ישראל שלום דרעי הרב משה הבלין הרב משה הויכברג הרב אריה לייב היינץ הרב ישעיה אלעזר הכהן הרב ישראל הלפרין הרב יצחק הנדל הרב ישראל יוסף הנדל הרב יהושע הכט הרב יצחק הכט הרב שגיא הר שפר הרב אברהם הרוניין הרב ישעיהו הרצל הרב פנחס לייבוש הרצל הרב ישראל הרשקוביץ הרב נועם ווגנר הרב יוסף יצחק וילשאנסקי הרב מנחם מענדל וילשאנסקי הרב רפאל וילשאנסקי הרב משה ווינר הרב משה יעקב ווייס הרב משה ניסן וולבוסקי הרב יוסף יצחק וולוסוב הרב מנחם מענדל וולפא הרב שלום דובער וולפא הרב דוד וולפמן הרב אריה וועג הרב שלמה וילהלם הרב דוד ועקנין הרב מכלוף ועקנין הרב מנשה זכריהו הרב יוסף יצחק זלצמן הרב אשר זמל הרב יצחק חביב הרב ישועה חדד הרב ברוך חורי הרב משה חזן הרב לוי חזקיה הרב עזריאל חייקין הרב שמעון חיריק הרב אהרון חן הרב דוד חנזין הרב שמריהו חריטונוב הרב דב טברדוביץ הרב שלמה טובים הרב אלעזר טורין הרב צבי אלימלך טורנהיים מלוקווע הרב יוסף טייב הרב חיים מנחם טייכטל הרב דב טייכמן הרב צבי הירש טלזנר הרב גרשון טננבוים הרב יצחק ידגר הרב מנשה יום טוב הרב יעקב יוסף הרב ברוך בועז יורקוביץ' הרב זלמן יפה הרב אברהם יפרח הרב מרדכי יצחקי הרב אליהו כהן הרב בנימין כהן הרב יוסף כהן הרב נועם שמעון כהן הרב חנן כוחונוסבקי הרב יגאל כספי הרב זכריה כספי הרב יוסף יצחק לבקובסקי הרב יונה לייב לבל הרב ברוך לבקיבקר הרב שלמה זלמן לבקיבקר הרב שלמה לוי הרב שלום דובער לויטין הרב משה לוין הרב שלמה דובער פנחס לזר הרב יחייא לחיאני הרב אלכסנדר סנדר ליברוב הרב שניאור זלמן ליברוב הרב זבולון ליברמן הרב אהרן יחיאל לייפר מנדבורנא הרב אברהם ליפסקר הרב ברוך ליפקין הרב שלמה ליפש הרב יצחק מאיר ליפשיץ הרב חיים יצחק אייזיק לנדא הרב מאיר מאירי הרב יהודה קלמן מארלו הרב אברהם חיים מזרחי הרב שלמה מזרחי הרב מנחם מענדל מטוסוב הרב גואל ישראל מיירס הרב אברהם מיכאלשווילי הרב בן ציון מיכאלשווילי הרב משה מיכאלשווילי הרב יצחק מיכאלשווילי הרב חיים מילר הרב מרדכי מלובני הרב חיים מלול הרב מיכאל מלכא הרב שלמה ממן הרב יעקב מנדלסון הרב סעדיה מעטוף הרב שלום מעטוף הרב אהרון מרגולין הרב יוסף מרגי הרב מנחם נוימן הרב דוד נוסבאום הרב פרץ ניסים הרב יוסף יצחק נפרסטק הרב חיים נפתלין הרב יוסף יצחק נקי הרב מנחם מענדל סבג הרב יואל סויסה הרב מאיר סויסה הרב יוסף יצחק סילברמן הרב שלום מענדל סימפסון הרב ברוך סלונים הרב חיים סלונים הרב שניאור זלמן סלונים הרב יוסף שמעון סמיערק הרב רחמים עמרוסי הרב שמאי ענדע הרב נחום ערנטרוי הרב חיים פארו הרב הלל פבזנר הרב יוסף יצחק פבזנר הרב יגאל פיזם הרב משה זאב פיזם הרב שמשון פיזם הרב יוסף יצחק פינסון הרב שמואל פלוטקין הרב יהודה פרידמן הרב מנשה פרמן הרב פרץ פרטוש הרב אריה פרקש הרב פנחס פשטר הרב ראובן צופין הרב יהושע הרצל צ'יצלנקר הרב רחמים רפאל ציקושווילי הרב אברהם צמח הרב פנחס קארף הרב יהודה קובלקין הרב יצחק קוגן הרב אברהם קוט הרב אלתר בצלאל קופצ'יק הרב נטע קופרמן הרב חיים קיז'נר הרב אבשלום קיל הרב מאיר קירש הרב דוד בן ציון קליין הרב יחיאל מנחם מענדל קלמנסון הרב מאיר שמחה קלמנסון הרב שלום דובער קלמנסון הרב שמואל קמינצקי הרב מרדכי קנלסקי הרב יוסף יצחק קסלמן הרב יוסף יצחק קפלן הרב שאול יצחק קצין הרב מכלוף עמינדב קריספין הרב אלכסנדר מענדל קרליבך הרב מרדכי אברהם ראדאל הרב יעקב מנחם רבינוביץ מביאלא הרב ליאור רוזנבוים הרב יוסף חיים רוזנבלט הרב שאול רוזנבלט הרב אהרן רוזנפלד מפינסק קרלין הרב יצחק רויטמן הרב ניסן מענדל רופו הרב יהושע רסקין הרב מנחם מענדל רסקין הרב יאשיהו שאמע הרב שמעון שאער הרב דניאל שהינו הרב אהרן יעקב שווי הרב אברהם לייב שוחט הרב דוד שועדיק הרב שלום דובער שטעק הרב אליהו שטרן הרב ישראל שטרן מנישכיז הרב יהודה ירמיה שילדקרויט הרב יעקב דוד שככטר הרב נחמיה שמרלינג הרב אליהו שמואל שמרלר הרב יצחק שפרינגר הרב ישי שרעבי הרב אבינועם תעיזי הרב יוסף יצחק תעיזי ראו גם
ודאי!
חייל של הרבי שליטא | 21-01-2021 20:00
=
שאלה:
מוישי | 21-01-2021 19:58
אם הרב שלי חתם, אני חייב להאמין בזה?
34
יחי
יחי | 21-01-2021 20:06
יחי
35
לסיכום הנושא:
עם ישראל | 23-01-2021 22:27
הרבי מליובאוויטש שליטא מלך המשיח חי וקיים והוא גואלנו! יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
36
שנזכה לגאולה האמיתית והשלימה תכף ומיד ממש!
ח | 08-09-2021 22:18
אתם לא חבדניקים אז אתם לא יודעים מה בדיוק קורה שם...
37
גם אם או נפטר ח''ו
מנחם | 16-08-2023 20:43
כתוב בגמרא סנדרין דף צ''ח או צ''ב עמוד ב שמלך המשיח לא חייב חי גם בזוהר פרשת בלק ועוד מקומות שאינני זוכר כותב האר''י ''וזהו הסוד שאמרו בזוהר ומשיח יתגלה אך לא יכירוהו שאר האנשים עדין '' ואז יתכסה המשיח מעיני העם ''ואחר כך יתגלה המשיח לגמרי ויכירוהו כל ישראל ויתקבצו אליו'' בסיפרו 400 שקל כסף עמוד רמ''א ועוד אני לא יכתוב הכול אבל מקומות אם תרצו תיבדקו ספר דניאל י''ב יב ספר תורת משה פרשת שמות חז''ל בשיר השירים רבה ב' כב' ועוד