צרות בבייס: אפילו הפדלחושיו"ת לא תומכות בעזריה

צרות בבייס: אפילו הפדלחושיו"ת לא תומכות בעזריה

הכרזתה של ח"כ רחל עזריה לרוץ לראשות עיריית ירושלים, נתקלת בהתנגדות אפילו בתוך מה שאמור להיות ה"בייס" שלה - קבוצת הפייסבוק של הפדלוחשיו"ת. "איבדה את אמוני"

author-image
צרות בבייס: הפדלחושיו"ת לא תומכות בעזריה
  (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)

הכרזתה של ח"כ רחל עזריה (כולנו) לרוץ לראשות עיריית ירושלים, נתקלת באדישות ובהתנגדות אפילו בתוך מה שאמור להיות ה"בייס" שלה – קבוצת הפייסבוק "גם אני פמיניסטית דתייה ואין לי חוש הומור" המכונה בקיצור פדלוחשי"ת.

מדובר בקבוצה של נשים (וגברים) הרחק ברצף הדתי והליברלי, מה שאמור להיות הגרעין הקשה של תומכי עזריה בבחירות למועצת העיר. הבוקר עלה לדיון ריצתה של עזריה לראשות העיר, והתגובות, צריכות מאוד להדאיג את מי שבחרה את הכנסת על פני העירייה ועכשיו עושה את הדרך בחזרה.

בעוד מספר גולשות כתבו: "אושר. תקווה." ו"רוצי, רחל, רוצי", ו"כל הכבוד לה! שוברת תקרות זכוכית, או לכל הפחות שואפת לשם, מנסה, לא חוששת ממה יגידו, לא מפחדת לקפוץ ראש לתוך העולם הגברי הזה. זה כל כך מעורר השראה. בלי קשר לדעות פוליטיות, עם קשר לקבוצה הזו, אני לגמרי מעריצה."

"זה שהיא אשה לא יגרום לי להצביע לה"

רוב התגובות היו שליליות: "ברמה העקרונית- משמח שיש מועמדת אשה. אבל זה שהיא אשה לא יגרום לי להצביע לה.", כתבה גולשת אחת.

גולש אחר הזכיר את כל המהפכים האידאולוגיים שעשתה בשנתיים האחרונות: להצביע למישהי שישבה למו"מ קואליציוני עם עבריין המין המורשע (בדין מנהלי…) נתן אשל? למי שהחלה את הקריירה הציבורית במגמה ירוקה ולא עצרה את מתווה הגז (בקואליציה של 61 חברות וחברי כנסת!)

שהמשיכה את דרכה הציבורית בעמותות נתמכות הקרן החדשה ואז המשיכה לשבת בממשלה שבאופן שיטתי הפכה את הקרן ושאר ארגוני חברה אזרחית ל'אויבי המדינה'? למי שהצהירה שמפלגתה תיישם שיבולת מגדרית (אשה, גבר, אשה, גבר) ובסוף נשארה האישה היחידה בחמישייה הראשונה ואחר מכן דלגו עליה בתפקיד השרים?

למי שהצהירה שמקדמת ערכים פמיניסטיים וישבה במפלגה שרק נתנה עוד ועוד כח לסחטנות המגדרית של החרדים והחרד"ל? אכן ח"כ רחל עזריה היא יקירת המדור, אך הדבר לא אמור למנוע מלראות נכוחה שבפועלה בכנסת היא נתנה יד, תמכה ועודדה בכל מה שהוא הפוך לאינטרסים של מי שהיא התיימרה לקדם. אין סיבה להציע למישהי שפועלה הוא כישלון מוחלט רק בגלל שהיא אישה שמדבר "נכון" אך פועלת הפוך."

עזריה: "בשום אופן לא"

גולשת נוספת, הזכירה את עזיבת העיר לטובת הכנסת באמצע הקדנציה: "בשום אופן לא. אחרי שהצבעתי לה בקדנציה הקודמת והיא לא טרחה להשלים אותה כי ראתה הזדמנות טובה יותר, לרוץ לכנסת. בעיני זה מגלם את חוסר המחוייבות של הפוליטיקאי לבוחר. איבדה את אמוני שם."

וכך נשמעו יתר הקולות, שחוששים שכניסתה למירוץ רק תחליש את המחנה הליברלי: "לא רואה אף סיבה להצביע לה, כמו שאמרו רבות לפניי היא רק מפזרת את כל קולות המחנה המתון מה שייתן לחרדים יותר כח ואני גם לא חושבת שהיא ראויה להיות ראשת העיר ירושלים, פועלה הקודם במפלגת ירושלמים ובכנסת דרך מפלגת כולנו מאוד לא הרשימו, להיפך, היו מצבים שלגמרי איכזבו.

מצער לומר אבל לירושלים מגיע ראשת עיר טובה יותר."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
לא יכולתם לעשות את זה יותר לא מובן?
מאיר | 24-06-2018 10:24
מה זה בביס מה זה פדלחוש? מה זה הכתיבה הנוראית הזו? לפטר ומהר
כי הן יודעות שהערבים הבטיחו לתמוך בעזריה !!!!
עמוס | 10-07-2018 10:02
עזריה מסוכנת לירושלים, קרבות רחוב יתחוללו אם עזריה חס ושלום תיבחר. את החרדים היא תרמוס ואת הסרוגים היא תעיף לכל הרוחות
בייס= בסיס
ליבנה | 24-06-2018 12:10
פדלחושיות זה מוכר להרבה אנשים ולמי שלא, יקרא בכתבה.
צודק
אריאנה | 24-06-2018 11:46
אכן כתיבה מזוויעה
מורה נבוכים:
צודק | 24-06-2018 11:35
רחל חשבה שהציונות-הדתית הליברלית של ירושלים נמצאים בכיס שלה כי היא צמחה מתוכם, אבל אז היא מגלה שהציבור שלה מזהה שהיא עושה תרגיל מסריח ויוצא חזק נגדה. זה שומט את הרגליים מתחת לקמפיין שלה שעתיים אחרי שהוא התחיל. עיתונאות מצוינת, גם אם אני מסכים שהניסוחים יכולים להיות יותר טובים ובהירים.
2
רק אלקין.
אדיר | 24-06-2018 11:58
3
רחל לירושליים...
אליעזר | 24-06-2018 11:59
מתאימה מאוד אני בעד ...
4
היא רצה בשביל שאלקין ינצח את ברקוביץ'
ירושלמי | 24-06-2018 13:23
אין לה שום סיבה אחרת, מן הסתם סגרה איתו דיל
5
עזריה לא דתית ולא ציונית רודפת פרסום ותו לא .
נאוה | 24-06-2018 20:39
כתבתי את הערותי בנושא .
6
גם אני בעד רחל עזריה
ראש הכנסייה היוונית | 24-06-2018 23:23
.
7
רחל עזריה
עופר קרן | 25-06-2018 6:15
זה טוב שהגישה מועמדות לבוחרים יש מבחר גדול יותר ומכניסה ללחץ גדול יותר את שאר המועמדים דבר עדיף לבוחרים הבוחרים יכולים לסגור אותה בהסכם
8
אין כמ עופר ברקוביץ' וסיעת התעוררות, בהצלחה!
אוהב העיר | 07-10-2018 0:04
יכולים לעזור לירושלים