ליברמן ייפגש עם שרי ההגנה של יוון וקפריסין - סרוגים

ליברמן ייפגש עם שרי ההגנה של יוון וקפריסין

שר הביטחון אביגדור ליברמן יצא הערב לקפריסין, שם ייפגש עם שר ההגנה של קפריסין סאבאס אנג'לידס ושר ההגנה היווני פאנוס קאמנוס. שלושת השרים צפויים לדון בנושאים ביטחוניים ואזוריים המתקשרים למדינותיהם

author-image
ליברמן ייפגש עם שרי ההגנה של יוון וקפריסין
  (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ייצא הערב (חמישי) לביקור עבודה בקפריסין, שבמרכזו יתקיים מפגש משותף בניקוסיה עם שר ההגנה של יוון פאנוס קאמנוס ועם שר ההגנה של קפריסין סאבאס אנג'לידס. ליברמן ומקבילו היווני והקפריסאי צפויים לדון בסוגיות אזוריות אסטרטגיות ובנושאים ביטחוניים שעל הפרק המשותפים לשלוש המדינות.

הפגישה תתקיים במשרדו של אנג'לידיס בקפריסין. השר הקפריסאי הדגיש כי מטרת המפגש היא ליצור יציבות באזור, כשלדבריו "זה יקרה באמצעות שיתוף פעולה מתמשך, שיפעל במטרה לקדם רווחה ופיתוח באמצעות שיתוף פעולה אזורי עם מדינות שכנות אחרות". עוד הוסיף כי קפריסין מעוניינת לקדם את נושא האבטחה הימית והצבת שמירה סביב מקורות אנרגיה, וציין כי ייתכן שיהיו כמה פרויקטים משותפים בין קפריסין וישראל בעתיד.

המפגש הנוכחי יהיה הפעם השנייה שבה שלושת שרי הביטחון נפגשים, כאשר המפגש הראשון של ליברמן, קאמנוס ואג'לידס התקיים בחודש נובמבר האחרון באתונה. "שיתוף הפעולה בין המדינות נרקם עוד בשנת 2009, ומאז עשינו דרך ארוכה מאוד" אמר ליברמן בפגישה. "יוון, קפריסין וישראל חולקות ערכים משותפים כמדינות דמוקרטיות ומתמודדות עם אתגרים ביטחוניים דומים. שיתוף הפעולה בין שלושת המדינות מתהדק בכל יום בהרבה מאוד מישורים, מתוך הבנה משותפת שעלינו לקחת את גורלנו בידינו".

לפני כחודש ראש הממשלה בנימין נתניהו נסע גם כן לקפריסין, שם נפגש עם נשיא המדינה ניקוס אנסטסיאדיס וראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס. בפגישתם המנהיגים דנו בסוגיות אזוריות ובקידום שיתופי הפעולה בין המדינות בנושאים שונים, ובהמשך חתמו על מזכרי הבנות והסכמים לשיתופי פעולה עתידיים בין ישראל, יוון וקפריסין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אין כמו דמוקרטיה
יפה יוסף | 21-06-2018 18:20
כל מדינה בעולם חייבת להוביל משטר דמוקרטי בארצה.אפשר לדבר אפשר להתפתח.