"הלם בישראל": כך סיקרו בעולם את פרשת גונן שגב - סרוגים

"הלם בישראל": כך סיקרו בעולם את פרשת גונן שגב

בעולם הגיבו בתדהמה לחשיפת האישום של השר לשעבר גונן שגב בריגול לטובת איראן. הקהילה היהודית בניגריה סירבה להאמין לדיווחים, בעוד שהעיתונות הערבית טענה כי מדובר ב"הישג מודיעיני חסר תקדים"

author-image
"הלם בישראל": כך סיקרו בעולם את פרשת גונן שגב
  "הלם בישראל". השר לשעבר גונן שגב (ארכיון: פלאש 90)

העולם בהלם: ברחבי העולם הגיבו בתדהמה לחשיפה אמש (שני) על האישום של השר לשעבר גונן שגב בריגול לטובת איראן.

בקהילה היהודית בניגריה, שם שגב שימש בשנים האחרונות כרופא האמון של השגרירות הישראלית, סירבו להאמין לפרסומים על האשמתו. "כולנו בהלם. הוא אחד מהאנשים הכי נחמדים בקהילה: מכיר, נחמד, שמח וכל הזמן זמין" אמר הרב ישראל אוזן, שליח חב"ד בעיר אבוג'ה, בראיון ל-Ynet. "דווקא עם חב"ד הוא היה מאוד מאוד קרוב ומאוד רצה לעזור. מבחינת הקהילה – הוא בתחרות כל הזמן, אז פחות נעים להיות כל הזמן עם כולם, אבל הוא היה בן אדם מאוד מאוד טוב.

הרב אוזן הוסיף והתייחס לחוסר רצונו של שגב לחזור לישראל, זאת לאחר שרישיון הרפואה שלו בישראל נשלל בעקבות מעצרו בעקבות האשמה על הברחת סמים וזיוף דרכון דיפלומטי. "כל הזמן שמעתי שהוא יכול לחזור, אבל הוא רוצה לחזור בכבוד, עם התעודה שלו" אמר. "הוא היה אומר לי 'כשהמדינה שלי תוכל לסלוח לי, אני מוכן לנסוע לשם'". כזכור, על פי החשד גורמים מהשגרירות האיראנית יצרו קשר עם שגב בשנת 2012 בעקבות הגעתו לניגריה.

התקשורת הערבית: "הישג מודיעיני חסר תקדים"

מעצרו של השר לשעבר זכתה לסיקור נרחב גם בעיתונות הערבית. בין השאר, העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המזוהה עם חיזבאללה, טען בסיקור האירוע כי מדובר ב"הישג מודיעיני חסר תקדים, שהתיר את ישראל בהלם".

גם באיראן בחרו להדגיש את המעצר של שגב, ובחרו להדגיש את החשיבות הרבה של המידע הישראלי שקיבלו לכאורה. "שר ישראלי לשעבר הורשע בעקבות 'העברת מידע' לאיראן וריגול נגד המשטר בתל אביב" נכתב באתר האיראני PressTV. בסיקור המעצר נטען כי השב"כ משמש כ"מערך ריגול פנימי של המשטר הציוני", וכן כי מדובר ב"ניצחון לאיראן".

"ישראל ביצעה בשנים האחרונות מגוון פעולות שנועדו לחבל בהתנהלות הממשלה והעם האיראני" טענו. "הגיוס של חבר קבינט ושר ישראלי לשעבר כמו גונן שגב כסוכן הוא הישג משמעותי במיוחד עבור המודיעין באיראן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לחם נגד הדת מאז כניסתו לכנסת וכרה לעצמו בור
עמוס | 19-06-2018 12:21
כנ''ל
2
על פי סעיף 97 לחוק העונשין וסעיף 99
דוד | 19-06-2018 14:46
סיוע לאוייב בעת מצב חירום או מלחמה,(להזכירכם,אנחנו עדיין פורמלית במצב חירום) העונש הוא מוות. כנל גם סעיף 89 לחוק העונשין: סיוע לחרחור מלחמה על ישראל לידי האוייב. את שני הסעיפים הללו חייבים ליישם.ויש לנו נציגים בכנסת ועליהם לפעול לכך. כך המחסום יפרץ ויוקל להטיל עונש מוות על מחבלים.