בעקבות הפסגה: ארה"ב ודרום קוריאה יפסיקו את התרגילים הצבאיים

בעקבות הפסגה: ארה"ב ודרום קוריאה יפסיקו את התרגילים הצבאיים

ארה"ב ודרום קוריאה צפויים להודיע על הפסקת התרגילים הצבאיים המשותפים באזור חצי האי הקוריאני, זאת כפי שהנשיא טראמפ הבטיח לקים ג'ונג און. הפסקת התרגילים תהיה תקפה רק במידה וצפון קוריאה תעמוד בהתחייבויותיה

author-image
לאחר הפסגה: ארה"ב ודרום קוריאה בהצהרה משותפת
  מחווה נוספת. טראמפ ושליט צפון קוריאה קים ג'ונג און (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Fox News)

מחווה נוספת לצפון: ארה"ב ודרום קוריאה צפויים להודיע היום (ראשון) על הפסקת התרגילים הצבאיים המשותפים שנערכים באזור חצי האי הקוריאני – כך נטען בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ".

על פי הדיווחים, ההחלטה על הפסקת התרגול נעשית כמחווה לצפון קוריאה, זאת לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הבטיח למנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און כי יפעל להפסקת התרגילים הצבאיים במהלך פגישתם ההיסטורית בשבוע שעבר. עם זאת, שתי המדינות הציבו תנאי להסכם, ויקבעו אפשרות לחידוש התרגילים הצבאיים במידה וצפון קוריאה לא תעמוד בהתחייבויותיה לפירוק מנשק גרעיני.

כזכור, התרגילים הצבאיים של ארה"ב ודרום קוריאה היוו נקודת מחלוקת גדולה בין הממשל האמריקני והצפון קוריאני, וכמעט הובילו לביטולו של הפסגה בסינגפור. שבוע לאחר ההחלטה על קיום הפסגה, בפיונגיאנג זעמו על כך שדרום קוריאה החלה אמש בתרגיל צבאי חדש, שהתמקד גם באזור הגבול עם צפון קוריאה. בעקבות התרגיל, ג'ונג און אמר כי הוא מקפיא את השיחות עם ארה"ב עד שלא ייפתרו הסוגיות שהובילו להשעיית השיחות בין הצדדים, וכן קרא לשלטון הדרום קוריאני "ממשל של חסרי יכולת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו