בבית היהודי משיבים מלחמה נגד כחלון: "נזיק לו" - סרוגים

בבית היהודי משיבים מלחמה נגד כחלון: "נזיק לו"

בית היהודי השיבו מלחמה נגד 'כולנו' והגישו ערר נגד חוק של השר כחלון שמקדמת לו חה"כ רחל עזריה. במפלגה אומרים לסרוגים: "כחלון הכניס את הרגליים שלו למקום שלנו, אז אנחנו נתערב ונזיק לו"

בבית היהודי משיבים מלחמה נגד כחלון: "נזיק לו"
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

מלחמת עררים: השר אורי אריאל הגיש ערר על הצעת חוק של השר כחלון אותה מקדמת, חברת סיעתו חה"כ רחל עזריה, זאת בתגובה לערר שהגיש כחלון ביום רביעי האחרון נגד הצעת החוק של בצלאל סמוטריץ' שאמורה לעגן את חובת המכרזים על משרתי שרות לאומי במשרדי הממשלה.

מאחורי המהלך של שר האוצר כחלון עומדת התנגדות רוני חזקיהו, החשב של משרד האוצר שדרש שהשרות הלאומי יהיה מאוחד תחת גוף אחד, אך הצעת החוק של סמוטריץ' לחיזוק השרות לאומי תוקעת את קידום המהלך. משכך, החליט כחלון להגיש ערר ולהיות הראשון בכנסת הנוכחית למעשה.

בתגובה, הבית היהודי החליט מנגד כי אם הם עושים מהלך חקיקתי "שדופק" את השירות הלאומי- הם יעשו גם מהלך נגדם ואו אריאל הפיל ערר על הצעת חוק של רחל עזריה, שהתקבלה דרך כחלון עצמו שהיא מקדמת לו אותה  מכיוון שהיא אשת אמון שלו.

 הקואליציה חייבת להתנגד לחוק של עזריה

הצעת חוק של כחלון אותה מקדמת כאמור אשת אמונו חה"כ רחל עזריה למען פיקוח על שירותים פיננסיים, אמורה להיאבק בהלבנת הון בארגונים. אך יו"ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם רפאלי הודיע היום (חמישי) כי מכיוון שהצעת החוק של עזריה כבר אושרה בקריאה טרומית, אמרה מועלם ליו"ר הקואליציה דודי אמסלם- כי בנוסף להגשת הערר, בכל הצבעה על החוק הזה, כל הקואליציה אמורה להתנגד אליה ולא רק הבית היהודי.

המבחן יהיה ביום ברביעי הקרוב, אז אמורה להיות הצבעה על החוק בוועדת הפורמות, אולם מועלם הדגישה שהקואליציה צריכה להתנגד ולהפיל לעזריה את הצעת החוק שלה באותה ועדה.

השירות הלאומי שייך לבית היהודי

נציין, כי נושא השירות הלאומי לא שייך ישירות למשרד האוצר, אלא לבית היהודי במסגרת ההסכמים הקואליציוניים כשהשר אורי אריאל קיבל אחריות על התיק. לכן אומרים במפלגה, כי "אם יש פה התערבות של כחלון בנושאי הבית היהודי אז אנחנו מתערבים בנושא שלך- כמו הצעת החוק שנתקעה בעניין הלבנת הון שחשוב לו ומרכזי לו".

הערכה: כחלון יסיר את הערר

בבית היהודי מרוצים מהעניין וטוענים: "כחלון הכניס את הרגליים שלו למקום שהוא שלנו, אז אנחנו נתערב גם אצלו ונזיק לו". במפלגה מעריכים, כי אם לכחלון יש אינטרס לקדם את החוק הזה, אז בסופו של דבר, גם מאמינים שהלחץ יעשה את שלו: כחלון יסיר את הערר שלו ויאפשר לחוק של הבית היהודי להמשיך ולהתקדם.

ח"כ רחל עזריה (כולנו), יו"ר ועדת הרפורמות אמרה בתגובה לערר שהגיש אריאל, כי "שוב מפלגת הבית היהודי מוכיחה כי היא לוקחת שבויים לא רלוונטים בשביל לשחק משחק נקמה מיותר. המהלך הזה פוגע רק בעם ישראל. במפלגת כולנו נמשיך לפעול לטובת הציבור ולפירוק מונופולים כפי שעשינו עד היום."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
השרות הלאומי "שייך לבית היהודי" ?? אם כך אינו
יואלי ש טייטלבויים | 14-06-2018 16:19
לאומי והוא שייך למפלגה כלשהי. מי שמתגייס לשרות הלאומי חייב להשבע אימונים למפלגה זו. או שכולה מניפולציה כוחנית-כספית שנועדה להעביר עד כספים בכיוון הזה.
2
חבורת כלומניקים
יקיר | 14-06-2018 16:39
על זה שהוא פוצץ את פסקת ההתגברות בעיתוי הכי מוצלח שלה ובסיבות הכי קטנוניות מצידו הוא צריך להיות חרפת עולם, בואו נראה אתכם כבר עושים לו משהו.