טראמפ: "מוכנים לפרק חדש בהיסטוריה" - סרוגים

טראמפ: "מוכנים לפרק חדש בהיסטוריה"

נשיא ארה"ב סיכם את המפגש ההיסטורי עם קים ג'ונג און, ואמר כי צפון קוריאה תפעל בשיתוף עם ארה"ב לפירוק מנשק גרעיני והגעה לשלום: "אנו מוכנים להתחיל פרק חדש בהיסטוריה. בקרוב האיום של מלחמה גרעינית תיעלם"

טראמפ: "מוכנים לפרק חדש בהיסטוריה"
  "מוכנים להתחיל פרק חדש בהיסטוריה". טראמפ וג'ונג און (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Fox News)

נשיא ארה"ב סיכם את ביקורו בסינגפור בהצהרה לתקשורת על פגישתו ההיסטורית עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און.

בדבריו טראמפ אמר כי ג'ונג און התחייב להתפרק מנשק גרעיני, ויחל בתהליך להשגת שלום בין ארה"ב וחצי האי הקוריאני. "זה היה יום עצום, שסיכם תהליך שנמשך כבר כמה חודשים" אמר. "עברנו כמה שעות אינטסיביות יחד כדי להגיע למסמך המקיף שנחתם היום. אני הגעתי לכאן כדי להביא מארה"ב מסר של שלום".

בהמשך הודה לכל המעורבים בתהליך, ביניהם ג'ונג און, נשיא סין שי ג'ינפינג, ונשיא דרום קוריאה מון ג'יאה אין. "הפגישה עם ג'ונג און הייתה פרודטקטיבית מאד" אמר. "אנו מוכנים להתחיל פרק חדש בהיסטוריה וביחסים בין המדינות שלנו. העבר לא חייב לקבוע את העתיד".

"אנו מעוניינים להתחיל את ההסכם במהירות האפשרית" הוסיף. "קים אמר לי שצפון קוריאה כבר הורסת אתר ליצירת טילים בליסטיים, והגענו להסכמה על כך אחרי חתימת המזכר. זה מראה את מחויבתו לתהליך".

צפו: טראמפ מסכם את המפגש עם צפון קוריאה

טראמפ אמר כי "זו התחלה של תהליך ארוך ומתמשך, אבל השלום שווה את המאמץ. זה היה צריך להיעשות כבר מזמן, אבל אנחנו עושים זאת עכשיו. ליקים ג'ונג און יש אפשרות להביא את מדינתו להצלחה גדולה. כל אחד יכול להתחיל מלחמה, אבל רק מעטים מסוגלים להביא שלום".

למרות ההסכם, הנשיא טראמפ ציין כי בשלב הזה הסנקציות על צפון קוריאה יישארו בתוקף. "כרגע זה המצב, אבל בקרוב האיום של מלחמה גרעינית תיעלם" הבטיח. "אנו חולמים על מציאות שבה כל הקוריאנים יחיו יחד בשלום, ומקום שבו אור השלום מגרש את חושך המלחמה. זה מציאות שאפשר להשיג, ואנחנו נגיע אליה בקרוב. אנשים לא חשבו שזה אפשרי- אבל זה מתרחש כעת. זהו רגע גדול בהיסטוריית העולם".

כזכור, בתום המפגש המנהיגים חתמו על מזכר הבנות, אשר כלל בתוכו 4 סעיפים. במזכר צפון קוריאה התחייבה לפעול למען פירוק מלא של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, ובתמורה ארה"ב התחייבה לכונן יחסים דיפלומטיים עם צפון קוריאה "אשר יפעל בהתאם לרצונם של העמים בשתי המדינות בשלום ובשגשוג".

עוד הוסכם כי שתי המדינות ישקיעו מאמצים משותפים לפעול למען הסכם שלום יציב בחצי האי הקוריאני. כמו כן ארה"ב התחייבה להשיב את שרידיהם של אסירי מלחמה ונעדרי מלחמה לצפון קוריאה, בעוד שארצו של ג'ונג און תפעל יחד עם ארה"ב לשיקומם של השבויים האמריקנים ששוחררו מצפון קוריאה לפני כחודש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נבואות הגאולה מתחילות להתגשם
יעקב | 12-06-2018 13:45
וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות...