באיראן מודאגים מצפון קוריאה: "מקווים שהפסגה תיכשל"

באיראן מודאגים מצפון קוריאה: "מקווים שהפסגה תיכשל"

שעות לאחר ההתחייבות של צפון קוריאה להתפרק מנשק גרעיני, איראן הביעה דאגה מהמפגש של נשיא ארה"ב וקים ג'ונג און. בטהרן ניסו להעביר מסר לפיונגיאנג: "טראמפ לא אמין, אנו מקווים שהפסגה תיכשל"

באיראן מודאגים מצפון קוריאה: "שהפסגה תיכשל"
  חושש מההתנהלות של צפון קוריאה. מנהיג איראן עלי חמינאי (צילום: עמוד הטוויטר של רשת PressTV)

איראן מודאגת: שעות ספורות לאחר המפגש ההיסטורי בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, בטהרן הביעו חשש מתוצאת הפסגה- אשר כללו התחייבות של צפון קוריאה להתפרקות מנשק גרעיני.

מנהיגי המדינה חוששים כי הצלחת המפגש והגעה להסכם בין ארה"ב וצפון קוריאה תוכיח את הצלחתו של ממשל טראמפ. ההערכה היא שההגעה להסכם תגביר את הלחץ העולמי על איראן לבצע מהלך דומה ולהתפרק מנשק גרעיני גם כן.

"מקווים שהפסגה תיכשל". דובר משרד החוץ האיראני בהראם קאסמי (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Taqrib News)

אמש העבירו מסר לפיונגיאנג, והזכירו את ההחלטה של הנשיא טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן. "על צפון קוריאה להיות דרוכה ככל האפשר במהלך השיחות עם ארה"ב" אמר דובר משרד החוץ האיראני בהראם קאסמי. "טראמפ הוא לא אמין. לארה"ב יש מסורת של ביטול הסכמים והפרת התחייבויותיהם. מסיבה זו אנו מקווים שהפסגה תיכשל".

"בביטול הסכם הגרעין משנת 2015 טראמפ כבר הראה שהוא לא שותף שניתן לסמוך עליו" הוסיף. "אנו מקווים שיצליח להביא לשלום, ביטחון ויציבות בחצי האי הקוריאני, אבל ההתנהלות של איראן מול ארה"ב וטראמפ הותירה אותנו עם פסימיות רבה".

כזכור, ג'ונג און התחייב בפסגה לפירוז מוחלט של צפון קוריאה מנשק גרעיני, זאת בתמורה לכינון של יחסים דיפלומטיים בין ארה"ב והמדינה וכן לערבויות ביטחוניות לצפון קוריאה מצד ממשל הבית הלבן. טראמפ והשליט הצפון קוריאני חתמו בתום הפגישה על מזכר הבנות שאישר את התנאים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שמאלנים
יהודי | 12-06-2018 23:40
גם בשמאל הישראלי מודאגים
2
הרשעים גם התפילות שלהם רשע
יפה יוסף | 21-08-2018 18:36
ישראל חייבת לבטוח בהד' כי הקבה נותן מלכות רשע בארץ .ואם מנצחים את הרשעים זה קידוש הד'.