אלפי אנשים בנתיב האבות; עצור ראשון במקום. צפו - סרוגים

אלפי אנשים בנתיב האבות; עצור ראשון במקום. צפו

אלפי בני אדם נמצאים בשעה זו בנתיב האבות לקראת הרס 15 הבתים. כוחות גדולים של מג"ב פרוסים ביישוב. עימותים בין כוחות הבטחון לאזרחים במקום. סיקור מיוחד בסרוגים

author-image

אלפי בני אדם נמצאים בשעה זו (שלישי) בנתיב האבות לקראת פינוי 15 הבתים שיחל בשעות הקרובות, כאשר חלק גדול מהם העביר שם את הלילה.

כוחות גדולים של מג"ב פרוסים ברחבי היישוב במטרה לצמצם למינימום את החיכוך בין המתנגדים לפינוי לכוחות המפנים.

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, התייחס לפני זמן קצר להרס הצפוי ביישוב ואמר: "הבוקר בעז"ה אגיע לנתיב האבות. גם אמש הייתי שם בעצרת המחאה על הרס הבתים שצפוי להתרחש שם היום. אי אפשר לשתוק למול העוול הזועק לשמים".

"ההרס מיותר, כואב ומעצבן, לאחר שניתן היה להגיע להסדרת המטרים הבודדים בהם הייתה חריגה לכאורה מאדמת מדינה ובכך למנוע חורבנם של בתי המשפחות. על הקרקע אין שום תביעת בעלות וגם לאחר ההרס תהיה הסדרה שתאפשר בניה מחדש באותו מקום בדיוק בהם יהרסו היום הבתים".

לדברי דמרי: "אי אפשר להתעלם מהאצבע הקלה על ההדק ומדיניות ההריסה שמובילה מערכת המשפט בכל הנוגע ליהודה ושומרון, כך היה רק לאחרונה גם בעמונה. מי שמקל עם בנייה לא חוקית שיטתית ובוטה במרחב הר חברון לא במטרים בודדים אלא בקילומטרים לא יוכל להתנקות מתחושת אפליה קשה של דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים".

"ביום הזה ליבנו עם חלוצי ההתיישבות בנתיב האבות. אייצג את תושבי הר חברון בחיבוק החם לשכנינו בגוש עציון בשעתם הקשה, קשה להם וקשה למפעל הציוני".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הפינוי
נעם | 12-06-2018 11:03
בושה לעם ישראל
2
מר דמרי! קצת יושרה !
תושבי הר חברון | 12-06-2018 12:44
מדבר לתקשורת משהו אחד בזמן שהוא מונע מהתיישבות באיזורו להתחפתח , אנשים חלוצים שבאים ליישב את הר חברון. חבל מאד.