"כואב הלב לראות את כל השרוף מסביבנו" - סרוגים

"כואב הלב לראות את כל השרוף מסביבנו"

250 תלמידי רשת החינוך 'רגבים' מבית עמותת רוח הגולן, ירדו השבוע דרומה לסייע לחקלאי עוטף עזה בעקבות טרור ההצתות

"כואב הלב לראות את כל השרוף מסביבנו"
  (צילום: עמותת רוח הגולן)

הפגיעה הקשה ביבולים ובשדות שסופגים חקלאי עוטף עזה בשל טרור העפיפונים המתמשך, הביאה עמה השבוע ליוזמה של רשת החינוך החקלאית 'רגבים' מבית עמותת 'רוח הגולן'.

הרשת הכוללת את הישיבות התיכוניות החקלאיות רגבים בנגב, בגולן ובעמק, לצד אולפנת רגבים בגולן ומדרשת רגבים החדשה, ארגנה בימי שני ושלישי השבוע הסעות לכ-250 תלמידים שהצטרפו לחקלאים שבעוטף עזה ועוזרים להם בפינוי השדות השרופים, בשיקום הקרקע ובשלל עבודות שדה.

(צילום: עמותת רוח הגולן)

"המצב עם עפיפוני התבערה הוא בלתי נסבל", מספר עמיר אדלר, חקלאי ותושב נחל עוז שנעזר הבוקר ( שני) בתלמידים. "רק לקיבוץ נחל עוז נשרפו כ-1000 דונם שדות חקלאיים, בלי לדבר על חורשות ועל השדות הצבעוניים שהיו פה. מרגש ועוזר לראות את התלמידים האלה עובדים כמו אריות. כיף לראות שמחנכים היום לעבודה חקלאית".

 

"אנחנו מוקפים בשטחים שרופים גם בחורשות שסביבנו וגם בשטחים החקלאיים", מציין בהתרגשות שמואל, תלמיד כיתה י' בישיבה התיכונית רגבים בנגב שגר בעצמו בישוב נווה שבעוטף עזה ושעבד הבוקר בשדות קיבוץ מפלסים. "כואב לראות את השטחים השרופים ואת העבודה החקלאית שעלתה בלהבות. דווקא בגלל זה אנחנו מרגישים שהתפקיד שלנו כאן הוא כל כך חשוב. אנחנו ממש שמחים לקחת חלק בשיקום האזור".

(צילום: עמותת רוח הגולן)

"אנו רואים בחקלאות שליחות לאומית וציונית בעלת ערך רב גם בשנות האלפיים, מסביר משה עופר, מנהל ישיבת רגבים בגולן. "לאורך השנה קיימת ערבות הדדית חזקה ומחויבות גדולה בין החקלאים והתלמידים שעובדים יחד. לכן, הרגיש לתלמידים טבעי לרדת דרומה ולתת כתף לחקלאי הסביבה בפינוי השדות השרופים, בשיקום הקרקע, בהשקיה ובכל עבודה שיטילו עלינו. העשייה שלנו היום מתכתבת ישירות עם מילות השיר 'שורו, הביטו וראו': "את, מכוש, טוריה וקלשון, התלכדו בסערה. ונדליקה שוב את האדמה, בשלהבת ירוקה"".

(צילום: עמותת רוח הגולן)

גבריאל חמו, מנכ"ל עמותת רוח הגולן האמונה על רשת רגבים מציין כי "תלמידי המוסדות החינוכיים של רשת רגבים עובדים לאורך כל השנה בחקלאות כחלק מפרויקט חינוכי משותף עם משרד החינוך כשעיקר העבודות מתבצעות בחממות, בשדות ובמטעים הנמצאים באזורי ההתיישבות בהם ממוקמים המוסדות. חקלאי עוטף עזה נמצאים כעת בתקופה הקריטית ביותר בשנה, כאשר בפועל קיים מחסור חמור מאוד בידיים עובדות בשל המצב הביטחוני הרעוע וטרור העפיפונים. לפיכך, החלטנו לפעול ולסייע לחקלאים בדרום בשעתם הקשה בפינוי השדות השרופים, בשיקום הקרקע ושתילת יבול חדש באמצעות 250 מתלמידי המוסדות החינוכיים החקלאיים של הרשת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו