עתירה לבג"ץ נגד מנדלבליט: לא להיפגש עם נתניהו

עתירה לבג"ץ נגד מנדלבליט: לא להיפגש עם נתניהו

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"ץ, בטענה שיורה ליועמ"ש מנדלבליט לחדול מקיום פגישות בארבע עיניים עם ראש הממשלה כל עוד מתנהל הליך פלילי כנגדו: "קיים חשש לשיבוש ההליך הפלילי", נכתב

עתירה לבג"ץ נגד היועמ"ש: לא להיפגש עם נתניהו
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר (ראשון) עתירה לבג"ץ ובה דרישה להוצאת צו על תנאי ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שיחייב אותו להפסיק להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו בארבע עיניים.

זאת משום שהאחרון נתון תחת חקירה פלילית, בשעה שמנדלבליט מנהל את ההליך הפלילי כנגדו. "כל עוד נפגש היועץ המשפטי לממשלה עם ראש הממשלה ביחידות ובמקביל מנהל את ההליך בעניינו, קיים חשש לשיבוש ההליך הפלילי ולפגיעה באינטרס הציבורי המשפטי עליו מופקד היועץ המשפטי לממשלה", נמסר מן התנועה.

בעתירה נכתב, כי "למרות הדברים הללו, בוחר היועמ"ש להציב עצמו ביודעין במצב של ניגוד עניינים חריף, תוך שהוא חושף את עצמו ואת רה"מ לשיבוש הליכי משפט וזיהום ההליך הפלילי, ותוך שהוא פוגע פגיעה אנושה באמון הציבור בגורמים האמונים על חקירות ראש הממשלה".

לפי הדרישה, על היועמ"ש להגיע ולנמק מדוע לא יימנע מקיום פגישות אישיות וללא נוכחות אדם נוסף עם נתניהו, או לחלופין שידרוש לנמק מדוע לא יפעל למינוי ממלא מקום זמני ונקודתי, "וכפי שמתחייב מהסדר ניגוד העניינים עליו הוא עצמו חתם".

"קיים חשש לפגיעה קשה וזיהום ההליך הפלילי, כשבעל הסמכות הבלעדית להחליט על פתיחה בחקירה והעמדה לדין נפגש ביחידות עם הנחקר הראשי", סיכמה התנועה את עתירתה. "כמו כן ישנו ניגוד עניינים אישי וחריף בו נמצא היועמ"ש כל עוד עומד הוא בראש מערך התביעה מחד ומוסיף להיפגש ביחידות עם רה"מ החשוד בפלילים מאידך. מדובר בפגיעה חמורה באמון הציבור במערכת אכיפת החוק ובטוהר ההליך הפלילי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תרדו כבר מראש הממשלה הטוב שיש לנו
מרים אוז | 10-06-2018 16:18
בקשה למר מנדלבליט, אנא, סגור כבר את התיקים נגד נתניהו. האיש משכמו ומעלה, עובד קשה ומשרת את המדינה באופן יוצא מן הכלל. הוא הציל אותנו מהגרעין האיראני, מפצצת אטום שכוונתה היתה להשמיד את היהודים בארץ ישראל. נתניהו הרחיק גם את האיראנים מהגבול הסורי. נתניהו, אחד המנהיגים הדגולים שהיו לעם ישראל. חכם, מוכשר, אמיץ, מנוסה. בלעדיו ישראל לא היתה שורדת. אסור להציק לו ויש לסגור את כל התיקים שנפתחו נגדו. בכדי שיוכל להמשיך להנהיג בשקט את ארצנו.