בגלל הצעת חוק של סמוטריץ': המנהל האזרחי החרים כנס ביו"ש

בגלל הצעת חוק של סמוטריץ': המנהל האזרחי החרים כנס ביו"ש

בכירי המנהל האזרחי הבריזו ממושב שעוסק בהגנת הסביבה בכנס מחקרי יו"ש בגלל הצעתו של ח"כ סמוטריץ'. לפיה, יש תאריך יעד לפירוק המנהל האזרחי ולפיזור סמכויותיו במשרדי הממשלה

author-image
המנהל האזרחי החרים כנס בגלל חוק של סמוטריץ'
  (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיש הצעת חוק לשולחן הכנסת, הקובעת תאריך יעד לפירוק המנהל האזרחי. בכנס יהודה ושומרון שהתקיים היום (חמישי) באוניברסיטת אריאל פירט את ההצעה, אך בכירי המנהל החליטו להחרים את הכנס ולא הגיעו למושב בנושא איכות הסביבה שבו היו אמורים להרצות מיד לאחר מכן.

במהלך המושב האקדמי של "מרכז אדם ואדמה", מכון המחקר מבית תנועת רגבים, הסביר סמוטריץ' כי "החיים האזרחיים של מאות אלפי תושבים ביהודה ושומרון מנוהלים בידי המנהל האזרחי, גוף כלאיים שחציו צבאי וחציו אזרחי", אמר סמוטריץ', "במנהל האזרחי יש אנשים טובים מאוד, אבל הDNA של המערכת הזו, לקח את החולאים הן מהמערכת הצבאית והן מהמערכת האזרחית".

(קרדיט: תנועת רגבים)

סמוטריץ' הדגיש כי החלטת הממשלה המקורית על הקמת המנהל האזרחי קבעה במפורש, כי המנהל האזרחי ממונה על חיי התושבים הערבים ביו"ש, ואילו התושבים היהודים יהיו תחת סמכות וטיפול ממשלת ישראל.

"למנהל האזרחי אין אתר אינטרנט נורמלי, אין נגישות לציבור", תקף סמוטריץ'. "המון מהטעויות שהובילו לחקיקת חוק ההסדרה, נגרמו בגלל מחסור במיחשוב ואמצעי מיפוי מודרניים", והסביר כי "יש מעט מאוד זיכרון ארגוני במערכת המנהל האזרחי מכיוון שרבים מהם הם אנשי צבא שמחליפים תפקיד כל שנתיים. אם אני רוצה לקנות דירה בתל אביב, תוך 3 דקות ינחת במייל שלי אישור טאבו חתום. כדי למכור או לקנות בית ביו"ש, אני צריך להכנס לתוך בסיס צבאי, למערכת ארכאית עם פקיד וחצי שעובד עדיין עם קלסרים ולחכות שבועות לקבל נייר".

"הצעת החוק קובעת תאריך יעד לפירוק המנהל האזרחי, ותחומי האחריות של המנהל יפוזרו למשרדי הממשלה השונים, כמו שקורה כבר כיום למשל במשרד החינוך", סיכם סמוטריץ'. "זה הדבר הנכון מבחינה דמוקרטית, זה הדבר הנכון מבחינה ערכית בדרך לנורמליזציה ביו"ש, וגם ברמה הפרקטית של שיפור השירותים לאזרח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו