ביי ביי ביקיני- שלום להעצמה נשית: על רקע עידן קמפיין "METOO" וצוות הנשים החדש שנבחר לעמוד בראש ארגון תחרות מיס אמריקה, אמש (ג') נחשפו השינויים הדרמטיים שצפויים לשנות את מהות התחרות המוכרת.

התחרות שעד כה היתה מופע ראווה רדוד שבוחן נשים לפי גופן ויופיין, החל משנה הבאה צפוי לראות כמה שינויים שיצליחו לתת מעט ערך ראוי לנשים שמגיעות אליו (על אף שאם שואלים אותי, בשנת 2019 אין צורך בכלל בתחרות פרמטיבית שכזו). אחד מהשינויים הבולטים הוא החלפת 'שלב בגדי הים' לשלב של שיחה עם השופטים והקהל. בו המתמודדות ידברו על עצמן, על השאיפות בחייהן ועל משמעות מעבר לנתוניהם החיצוניים.

בחשבון הטוויטר של התחרות פורסם אמש ציוץ, שממחיש היטב את השינוי ובו וידיאו קצר של ביקיני נשרף, תחת ההאשטאג ByeByeByekiny#.

"לא נשפוט יותר את המתחרות שלנו על פי הופעתן הפיזית החיצונית. זה ענק" אמרה גרטשן קרלסון, יושבת הראש של הפקת התחרות בתוכנית האירוח "בוקר טוב אמריקה" של רשת ABC והוסיפה כי התחרות שתתקיים ב2019 תאפשר גם לנשים במשקלים שונים להתמודד בה ולא רק לגוף הרזה שהיה מקובל עד כה.

גם שלב שמלות הערב יוחלף לשלב שיאפשר למתמודדות, ללבוש כל בגד שגורם להן להרגיש טוב עם עצמן ויציג באמת את מי שהן. גם אם מדובר בטיישרט וסניקרס.