מפחיד: פריצה בווייז יכולה להשתלט על הנסיעה - סרוגים

מפחיד: פריצה בווייז יכולה להשתלט על הנסיעה

קבוצת האקרים מסין מצאו פריצת אבטחה בווייז, שמאפשרת לתוקפים להשתלט על האפליקציה מרחוק - ובכך לשנות את נתיב הנסיעה או לכוון אתכם ליעד חדש. האם הגיע הזמן להפסיק להאמין להוראות?

author-image
מפחיד: פריצה בווייז יכולה להשתלט על הנסיעה
  (צילום: שאטרסטוק)

משתמשים בקביעות בווייז? כדאי שתיזהרו: קבוצת האקרים מסין המכונה "Pangu Team" הודיעה כי הם מצאו פרצת אבטחה חמורה באפליקציית הניווט הישראלית, המאפשרת לתוקפים להשתלט על האפליקציה מרחוק. לטענתם, הפרצה נותנת לתוקפים את היכולת לשנות את נתיבי הנסיעה של המשתמשים ולשנות את היעד שאליו האפליקציה מכוונת את הנוסעים.

צפו בהדגמת פרצת האבטחה

בסרטון שפרסמו ההאקרים הדגימו את השימוש בפרצה, והראו כיצד הם משתלטים על האפליקציה ומגדירים יעד נסיעה חדש ושונה מהיעד המקורי. בקבוצה טענו כי הם ניסו ליצור קשר עם חברת ווייז כדי לדווח על הפרצה, והחליטו לפרסם את הדיווח לאחר שלא זכו למענה מצד החברה זמן רב. בשלב הזה לא ברור האם מדובר בדיווח לגיטימי, אך לטענת החוקרים מדובר בפרצה שמשפיעה רק על גרסת האייפון של ווייז- כך שמשתמשי האנדרואיד יוכלו לנשום לרווחה.

החוקרים לא ציינו מה ניתן לעשות כדי להימנע מפגיעה, אך עד שיימצא פתרון מומלץ לבדוק מדי פעם את היעד שהגדרתם במהלך הנסיעה ולא לסמוך על ההוראות של ווייז באופן מלא. ניתן גם לבדוק מסלולים נוספים על ידי לחיצה על הכפתור האמצעי ואז על כפתור "מסלולים" כדי לוודא שאין נתיב אחר ומהיר יותר כדי להגיע ליעדכם.

בחברת ווייז הודיעו כי הם ייבדקו את תוכן הפניה. לטענתם, "ישנן דרכים רבות לדווח על נושאים הקשורים לתפעול של האפליקציה, ביניהם מייל תמיכה, פורומים, מדריכים ומרכזי עזרה אונליין – ומומלץ להשתמש בהם".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו