פרדיסו T.L.V: אם יש גן עדן | ביקורת מסעדות

פרדיסו T.L.V: אם יש גן עדן | ביקורת מסעדות

תפאורה? יש. מזג אוויר? נו מילא. ואפילו המוסיקה עמדה בציפיות. בלב בתי הטמפלרים מרחיבי הלב במתחם שרונה בתל אביב, מצאנו מסעדה חלבית המתכנה "פרדיסו", גן עדן באיטלקית. אך בסיום נותרנו עם השאלה – האם זהו טעמו של גן עדן?

author-image
אם יש גן עדן | ביקורת מסעדות | פרדיסו TLV
  יש מסעדות כשרות בשרונה (צילום: מתוך פייסבוק מסעדה)

בכל ביקור שלי בתל אביב החרדות שלי מכות ביתר שאת מחדש, זיעה קרה שוטפת את גופי, והתקשורת איתי מצטמצמת לכדי שאלות של חיים ומוות בלבד. אך ברגע שאני מוצא חנייה, הכל עובר כלא היה.

ביקרנו השבוע בפרדיסו T.L.V, מסעדה חלבית במתחם שרונה בתל אביב. הערב התחיל ברגל ימין באופן כללי. אמנם הלכנו לאיבוד בין בתי הטמפלרים בשרונה בדרך אל המסעדה, אבל להתלונן על התברברות קצרה בשרונה אחרי שמצאנו חנייה במהירות וגם התיישבנו על הכיסאות המנגנים במתחם זו פשוט כפיות טובה.

מסיבה של היסטוריה ואוכל

הגענו בשעת ערב מוקדמת, והמתחם עוד נמנם לקראת שעות הפעילות הערות של המשך הלילה. פרדיסו מציגה את עצמה כמסעדה חלבית בה אפשר ליהנות משני היבטים ייחודיים – הראשון, המיקום בלב מתחם בתי הטמפלרים אשר מהווה מקום כיפי לבילוי גם בלי קשר לפן הקולינרי. והשני, פרדיסו מבטיחה מטבח חלבי תוצרת בית – פסטות, קישים, פיצות ועוד, העשויים במקום.

לאור צלקות חג השבועות, תחושות הקבס הקלות שמראה של בצק וגבינות שמנות עוררו בנו, וכמובן, החור הנוסף בחגורה שהביא לנחישות אינסופית להתחיל בדיאטה, התוכנית הייתה לשים פעמינו לעבר הקטגוריה הבריאה בתפריט – סלטים וירקות. אבל אתם מכירים את הבדיחה על ההבדל בין תאוריה למעשה.

ההתחלה תאמה את התוכניות, והזמנו "סלט מן הגליל" (62 ש"ח) – תערובת של, תנשמו עמוק, ירקות חיים (מלפפון, פטריות, שרי ופלפלים), עלים (חסי ועלי בייבי), חמוציות ואגוזי מלך. השמחה הזאת כולה מתובלת בוויניגרט הדרים שמנוני, כשלצד המנה ברוסקטות גבינת עיזים.

המנה עצמה צבעונית, יפה ונדיבה. הירקות חיים, טריים ורעננים. תיבול הוויניגרט היה קצת שמנוני עבורי והרג חלק מהטריות של הירקות. את השילוב של חמוציות ואגוזי מלך בסלט ירקות אני מחבב מאוד, כיוון שהם מוסיפים מרקמים וטעמים שמעצימים את המנה. הברוסקטות היו עבות במידה, וגבינת העיזים הייתה טובה ומפוזרת במידה.

כאן התוכניות סטו מעט מהרצוי, כי בכל זאת, סלט סלט, אבל צריך גם לאכול משהו, לא? הזמנו שתי מנות שקרצו לנו מהתפריט – פטריות ממולאות (46 ש"ח) ופסטת שמנת סלמון (64 ש"ח).

הפטריות הממולאות המשיכו את תצוגת האופנה של הסלט הגלילי. לשולחן הגיעה מנה שנראית מושלגת, בקונטרסט חד לחום ששרר בחוץ באותו ערב. על מצע עלי בייבי, הונחו מספר פטריות פורטבלו שמולאו בגבינת עיזים ובזיליקום טרי. את מלאכת האיחוד לכדי מנה עושה שמנת, אגוזי מלך וגבינת פרמז'ן מגורדת שפוזרו בעדינות על העלים והפטריות.

כאמור, המנה הזכירה מעט אחו מושלג, בו צמחו מספר פטריות. השילוב של העלים והשמנת לא סיפר לי את כוונת המשורר, ולא מצא את המקום אל ליבי. עם זאת, גולת הכותרת של המנה, הפטריות, התרככו במידה כשנאפו עם משחת הגבינה, ויצרו ביס נחמד מאוד.

העישון מזיק לבריאות

הבטחנו להימנע מבצק וגבינות שמנות, וכמו פוליטיקאי המקפיד על קיום הבטחותיו, הזמנו פסטת שמנת סלמון. דיסקרפטיבית, הסלמון מוגש ברוטב שמנת, טימין ושום, יחד עם פטריות מוקפצות וסלמון מעושן.

המנה, גם זו, יפה ונעימה למראה, ונדיבה. נתחיל בטוב. הרוטב השמנתי לא מציף את הפסטה, וטעמו מורגש בעדינות הרצויה. הפטריות הן תוספת רעננה ומהנה, וגם השום מותיר חותם מוצלח. דווקא הסלמון המעושן משחית במידת מה את המנה הזו, כשהוא יוצר טעם לוואי מעושן למנה כולה, ומנטרל את טעם השמנת העדין הנעים והטבעי.

בדרך לחניה עצרנו שוב על הכיסאות המוסיקליים, שהרגישו צפופים מעט יותר, מהישיבה בהם בהלוך. וכלקח מתבקש, הבטחנו לעצמנו הבטחה אחת – להימנע מהבטחות סרק לקראת הפעמים הבאות.

להערות והמלצות על מסעדות: golan3873@gmail.com

=======================================================

פרדיסו TLV, מתחם שרונה, תל אביב

מתאים ל: #חברים #דייט #משפחה

מחיר:✰ ★ ★ ★ ★
אוכל:✰✰ ★ ★ ★
שירות:★ ★ ★ ★ ★
אווירה:✰ ✰ ★ ★ ★
כשר חלבי, רבנות תל אביב

073-759-2915

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו