הסודות של רופאי 'הדסה' נחשפים - סרוגים

הסודות של רופאי 'הדסה' נחשפים

ביום שני האחרון התקיים במתחם התחנה בירושלים ערב מיוחד במינו ובו ענו מומחי 'הדסה' על כל השאלות המאתגרות וחשפו לעיני מאות האנשים בקהל את הדילמות, הפחדים, רגעי המשבר, החלומות והדרך להגשמתם, ומיהם המטופלים שלא יצאו מהלב

הסודות של רופאי 'הדסה' נחשפים

ביום שני האחרון התקיים במתחם התחנה בירושלים ערב מיוחד במינו ובו ענו מומחי 'הדסה' על כל השאלות המאתגרות וחשפו לעיני מאות האנשים בקהל את הדילמות, הפחדים, רגעי המשבר, החלומות והדרך להגשמתם, ומיהם המטופלים שלא יצאו מהלב.

את האירוע הנחה פרופ' יורם יובל – חוקר המוח המוכר לרבים מתוכניות הטלויזה אותן הוא מנחה באותו הפורמט, שהושיב את מומחי הדסה על כורסא ל'שיחת נפש' תוך שהוא לאט לאט מקלף את כל השכבות של מי שנראים בעיני רבים הרופאים המקצועיים קרי הרוח הגדולים ביותר.

המומחית הראשונה שעלתה לבמה היא ד"ר תמר סלע, מנהלת היחידה לדימות השד בהדסה שפתחה את הלב וסיפרה לקהל על המורכבות שבניהול קריירה ועזרה לנשים אחרות אל מול דרישות האימהות, על היכולת להתחבר לנשים שאיבחנה מצד אחד, אבל לא לקחת את העבודה הביתה מהצד השני.

״ההבנה שהבחירה שלי בלימודי רפואה היא הדבר הכי נכון עבורי, הגיעה בשנה הרביעית ללימודים כאשר הגעתי למחלקות בית החולים ופגשתי אישית את החולים. אז הבנתי שאני במקום הנכון. גם הבחירה לעבוד עם נשים הזקוקות לליווי ברגעים הכי קשים ומלאי חרדה בחייהן, היא ממש לא מקרית. תמיד הייתי הטיפוס המטפל, המכיל והאכפתי, כבר כילדה. כאישה, אני מביאה המון אמפטיה אל המטופלות, רואה אותן בגובה העיניים, חשה איתן את רגעי החרדה ולכן קל לי יותר לתמוך ולהרגיע".

לאחר השיחה עם ד"ר סלע התיישב על כיסא המרואיין הפרופ'  שמחה יגל – מנהל האגף לנשים ויולדות בבית החולים 'הדסה'. כאחד מבכירי רופאי הנשים בארץ, ומי שתחת ידו עברו לא מעט מהיולדות הירושלמיות – ולו בבדיקות האולטרסאונד בגינן יצא שמו למרחקים, הוא זכה לתשואות כבר בתחילת דבריו.

פרופ' יגל סיפר לקהל על החששות שעדיין קיימים לפני כל ניתוח או לידה ומנגד על ההתרגשות שלא נעלמת מכל לידה שהוא שותף לה. על טעויות שנעשו בתחילת הדרך כרופא צעיר, על אהבתו למקצוע וקבלת פרס מפעל חיים על פועלו בתחום האוטלרסאונד וקביעת נהלי הבדיקה שהפכו לנהלים המקובלים בכל בית חולים בארץ ובעולם.

"לאורך השנים השקעתי את כל מרצי בלימוד, במחקר ובטיפול בנשים, ואת ההצלחה אני חייב לאישה שלצידי ולהוריי שחידדו בביתנו את חשיבות הלימוד ואת הכוח שבידע. יש לי עוד המון להגשים ולעשות, אני מרגיש שאני  רק במחצית הדרך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו